«ســـیـد مــرتــضــی آویـنـی»

????ســـیـد مــرتــضــی آویـنـی....

اینجانب اکنون ۴۶ سال تمام دارم.
و از یک راه طی شده با شما صحبت میکنم
خوشبختانه زندگی مرا به راهی کشانده که ناچار شده ام رودربایستی را نخست با خودم سپس با دیگران کنار بگذارم و عمیقأ بپذیرم که تظاهر به دانایی هرگز جایگزین دانایی نمیشود و حتی بالا تر ، دانایی با تحصیل فلسفه به دست نمی آید .

دارای فوق لیسانس معماری از دانشکده هنر های زیبایی دانشگاه تهران هستم اما کاری که اکنون انجام میدم نباید با تحصیلاتم مربوط دانست
حقیر هر آنچه آموختم بیرون از دانشگاه بوده است .
بنده با یقین کامل می گویم که تخصص حقیقی در سایه تعهد اسلامی به دست می آید ولاغیر ...
قبل از انقلاب فیلم نمی ساختم اگر چه با سینما آشنایی داشتم ولی اشتغال اصلی حقیر قبل از انقلاب در حوزه ادبیات بوده است .
اگر چه چیزی به چاپ نرسانده ام .
با آغاز انقلاب تصمیم گرفتم که دیگر چیزی که «حدیث نفس» باشد ننویسم .
ودیگر از «خودم» سخنی به میان نیاوردم .
(تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز )
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد .
وخداروشکر بر این تصمیم وفادار ماندم.
البته آنچه انسان مینویسد همیشه تراوشات درونی خود اوست .
همه هنر ها این چنین اند.
کسی هم که فیلم می‌سازد اثر تراوشات خود اوست
اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند ، آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه گر میشود .
حقیر اینچنین ادعایی ندارم اما سعیم بر این بوده است .
در سال ۵۹ به تلویزیون آمدم و در جهاد سازندگی سازمان مشغول شدم .
حقیر هیچ کاری را مستقلاً انجام ندادن که بتوانم نام ببرم .
در همه فیلم هایی که ساخته شده سهم کوچکی هم اگر خدا قبول کند به این حقیر می‌رسد .
و اگر خدا قبول نکند که هیچ ....
به هر تقدیر من فعالیت تجاری نداشتم ، من ارشیتکت(معمار ) هستم از سال ۵۸ و ۵۹ تا الان بیش از یکصد فیلم ساختم ام .
یک ترم نیز در دانشکده سینما تدریس کرده ام که از ادامه تدریس در دانشگاه صرف نظر کردم و....
ســـیـد مــرتــضــی آویـنـی....

#آوینی #شهید_آوینی #سید_اهل_قلم_شهید_آوینی #کنکور #سینمای #معماری #دانشگاه_تهران #محمد_مبین_سرتیپی #رسانه #هرگز_کاری_جز_برای_خدا_نکنید