راهنما درخواست رفع فیلتر سایت در سال ۱۴۰۳

دامنه قبل از اینکه بخرم فیلتر شده

این راهنمایی که میخونید تجربه شخصی خود من برای رفع فیلترینگ سایت 2bt.ir هست. من یه دامنه برای سرویس کوتاه کننده لینک بلاکی‌بیت میخواستم و بعد کلی سرچ و تحقیق دامنه 2bt.ir رو پیدا کردم و خریدم.

توو طول فرآیند خرید هیچ‌جا هیچ پیغامی برام نیومد که دامنه‌ای که خریدم فیلتره و از اونجایی که احتمالا در جریانید سایت internet.ir که بعد از اون هک عجیب غریبی که اتفاق افتاد و آوردنش پایین دیگه جایی برای اینکه دامنه رو قبل خرید چک کنیم که فیلتره یا نه وجود نداشت و منم خوشحال از اینکه یه دامنه 3 حرفی خریدم پس قبل از اینکه کسی زودتر بخره، خرید کردم.

خیلی شیک NSهای دامنه به هاستینگ داخلی اضافه کردم و منتظر بودم که ایمیل بیاد که فعال شده و هیچی به هیچی تا اینکه پشتیبانی هاستینگ گفت که دامنه فیلتر شده و بعد اینکه چک کردم دیدم که بــــــله وقتی Ping یا NSlookup میگیرم داره آدرس ۱۰.۱۰.۳۴.۳۶ برمیگردونه که این دقیقا همون آدرس فیلترینگه.

به پشتیبانی NIC پیام دادم که اونا گفتن از سمت ما نیست و کلی سرچ کردم و هربار ناامید شدم تا اینک یه راه خلاقانه به ذهنم رسید.

پیدا کردن internet.ir

اولین کاری که میخواستم بکنم پیدا کردن سایت internet.ir بود که بهترین‌جا که آرشیو همه سایت‌ها حتی سایت من و شما رو هم داره سایت archive.org هست که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد اونجا پیدا میشه. آدرس سایت رو وارد کردم و خوشبختانه در آرشیو وجود داشت:

برگشتم به آخرین نسخه‌های سایت و یه تاریخ رو زدم و سایت به شکل زیر برام باز شد:

وقتی صفحه اول باز شد گزینه درخواست فیلتر رو میبینید ولی کلیک نکنید چون روی ساب‌دامین هست و این یکی اصلا کامل آرشیو نشده و کار نمیکنه پس فقط باید بگردیم دنبال یه راه ارتباطی که بتونیم با پشتیبانی صحبت کنیم. برای همین رفتم به صفحه تماس با ما و این متن نوشته شده بود:

در موارد ضروری می توانید سوالات ، انتقادات و پیشنهادات خود را در ساعات اداری از طریق تماس با شماره تلفن ۳۸۵۸۲۳۱۴ – ۰۲۱ 
مطرح نمایید و در مورد مسدودسازی حساب و سایت های قمار و شرط بندی با شماره ۳۸۵۸۲۳۰۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید.
internet.ir

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه

خیلی سریع با شماره ۰۲۱۳۸۵۸۲۳۱۴ تماس گرفتم و در کمال تعجب یه نفر جواب داد? و موضوع رو باهاش مطرح کردم و خیلی دوستانه توضیح داد که چیکار باید بکنم.

برای شروع باید یه سایت روی دامنه فیلترشده میاوردم بالا که NSهارو منتقل کردم به کلودفلر(cloudflare) و از سرویس دهنده render هم یه هاست رایگان گرفتم و یه تک صفحه با موضوع طراحی سایت آوردم بالا(این صفحه)

بعد از اینکه کارای سایت اوکی شد دوباره تماس گرفتم و سایت رو بررسی کرد و گفت یه نامه که در ادامه نمونش رو میذارم بنویسم و تویه پیام‌رسان ایتا به آیدی netreport ارسال کنم(تا اونجا که فهمیدم این آیدی برای معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور هست) و براشون ارسال کردم و کد ملی خواستن که عکس اون رو هم براشون ارسال کردمو گفتن از همون پشتیبانی ادامش رو پیگیری کنم.

به پشتیبانی تماس گرفتم و گفتن تا دو-سه روز دیگه اگه مشکلی نباشه که دامنه رفع فیلتر میشه و اگه مشکل حادتری باشه باهام تماس میگیرن که خوشبختانه دامنه من بعد ۲ روز رفع فیلتر شد.

البته یادتون نره هر وقت از این فایل میخواید استفاده کنید با پشتیبانی قبلش تماس بگیرید چون ممکنه معاون دادستان عوض شده باشه یا حتی کلا این فرآیند چیز دیگه‌ای هم بهش اضافه شده باشه.

راستی کل این فرآیند رفع فیلتر برای من از زمانی که فهمیدم فیلتره و تماس گرفتم با پشتیبانی یک هفته شد.

خلاصه ۰ تا ۱۰۰ رفع فیلترینگ سایت فیلتر شده

  1. محتوای سایت رو بیارید بالا که با ابزارهای دور زدن فیلتر یا اینترنت بدون فیلتر دیده بشه.
  2. با شماره ۰۲۱۳۸۵۸۲۳۱۴ تماس بگیرید و مشکلتون رو بگید و آدرس سایت رو بدید که بررسی کنه.
  3. اگه تایید کرد فرم زیر رو دانلود کنید و پر کنید و امضا و اثر انگشت بزنید و اسکن کنید و عکسشو به آیدی netreport در پیام‌رسان ایتا بفرستید.
  4. دو الی سه روز صبر کنید که به احتمال زیاد سایتتون رفع فیلتر میشه که اگه نشد، باهاتون تماس میگیرن و اگه نگرفتن با همون شماره قبلی تماس بگیرید.

دانلود فرم تعهدنامه برای رفع فیلتر سایت:

دانلود نسخه WORD

دانلود نسخه PDF

حرف آخر

امیدوارم که هیچوقت درگیر همچین مشکلی نشید و 1% اگه شدید این مطلب براتون مفید بوده باشه. اگر دوست داشتید خوشحال میشم این مطلب رو برای دوستاتون بفرستید که اگر کسی نیاز داشت یه کمکی بهش شده باشه.

BlockyBit.com