فینالیستهای رویداد کژوال کمپ
بعد از ۱۰ هفتهٔ فشرده برای تولید بازی موبایل از بین ۲۲۸ تیمی که در ابتدای کار در کژوال کمپ ثبت نام کرده بودند ۲۲ تیم موفق شدند بازیهای خود را به سافت لانچ برسانند. به همهٔ تیمها به خصوص این ۲۲ تیم فینالیست تبریک و خسته نباشید میگوییم. ساخت و انتشار بازی در کمتر از ۳ ماه اصلاً کار سادهای نیست.
ولی همانطور که بارها گفتهایم انتشار بازی نه تنها پایان راه نیست بلکه نقطهٔ شروع محسوب میشود. در صنعت بازیسازی موبایل و بازیهای F2P همه چیز با انتشار بازی آغاز میشود. برای این که بدانید چه کارهای پیش رو دارید پست وبلاگ قبلی ما را در مورد آمادگی برای سافت لانچ مطالعه کنید.
در ادامهٔ رقابت، تا هفتهٔ اول بهمن ماه داورها روند انتشار این ۲۲ بازی را از نزدیک دنبال خواهند کرد. معیار انتخاب بهترینها، عملکرد بازیها در فاز انتشار است. درصد بازگشتن کاربرها به بازی (Retention Rate)، امتیازی که کاربرها به بازی میدهند، تعداد نصبهای فعال و سرعتعمل سازندههای بازی در هنگام مواجه شدن با باگ و آپدیت دادن از جمله مواردی هستند که در هنگام داوری مد نظر قرار خواهند گرفت.
توصیهٔ ما این است که تیمها در قدم اول تلاش کنند تا درصد بازدید به نسبت صفحهٔ بازی را در کافه بازار به بالاترین میزان ممکن برسانند و در داخل بازی با اصلاح کردن بخش آموزشی (Tutorial) و اضافه کردن مکانیکهای مربوط به retention، سعی کنند نرخ بازگشت روز اول کاربرها را حداقل تا ۳۰ درصد بالا ببرند.
مراسم اختتامیهی کژوال کمپ و معرفی تیمهای برتر در تاریخ ۱۰ بهمن ماه و همزمان با رویداد «کافه گیمز۳» برگزار خواهد شد.
مطلبی دیگر از این انتشارات
نکاتی در جهت آمادگی برای سافت لانچ
مطلبی دیگر از این انتشارات
خطای Blocked By Play Protect
مطلبی دیگر از این انتشارات
فینالیستهای رقابت کژوال کمپ مشخص شدند