کافهبازار و آواگیمز با هدف ارتقای دانش و کیفیت بازیسازی ایرانی، رقابت کژوالکمپ را برگزار میکند
کافه بازار و آواگیمز در راستای رونق صنعت بازیهای ایرانی موبایلی بر آن شدند تا با حمایت از استودیوها و استعدادهای بازیسازی، زمینهٔ رشد هر چه بیشتر این صنعت نوپا را فراهم کند.
وجود ۳۸ میلیون کاربر فعال کافهبازار، فضای فعالیت و عرضهٔ محصولات خوب ایرانی را در بستر کافهبازار که بزرگترین بازیگر صحنهی بازیسایزی موبایل در ایران است فراهم میکند- اکنون روی کافهبازار بیش از ۳۰ هزار بازی ایرانی قرار دارد.
برگزاری رویدادهای الکامگیمز در نمایشگاه الکامپ ۹۷، کافهگیمز و کمپین #متولدایران در فضای مجازی از گامهایی بوده که کافهبازار در همین راستا برداشته است.
رویداد رقابتی «کژوالکمپ» قدم تازهای است که کافهبازار با قصد بالابردن کیفیت و دانش نشر بازیهای موبایلی و پرکردن خلأ سبکهای پرطرفدار در دنیا و در قالب رقابت میان بازیسازان توانمند و علاقمند برمیدارد.
کژوالکمپ چیست؟
رویداد «کژوال کمپ» با مشارکت کافهبازار و آواگیمز و با هدف ارتقای سطح بازیهای موبایل ایرانی برگزار میشود. در طول این رویداد ۱۰ هفتهای تیمهای شرکتکننده تلاش میکنند تا با کمک گرفتن از مربیان منتخب از بین شاخصترین بازیسازان داخلی محصولی را با هدف موفقیت تجاری در بازار داخل تولید نمایند. تیمهای برگزیده در این رویداد علاوه بر جوایز نقدی ۲۵، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومانی کافهبازار، فرصت ویژه دریافت بورسیه سرمایهگذاری از کافهبازار و آواگیمز برای تکمیل محصول خود را خواهند داشت.
اهداف برگزاری کژوالکمپ:
- بالا بردن کیفیت بازیهای موبایلی
- استفاده از الگوهای رایج و پرطرفدار با توجه به فرهنگ و هویت ایرانی و سلیقه مخاطب ایرانی
- شناختن مخاطب های ایرانی و رفتارشناسی گیمرهای داخلی
- کمک و حمایت نزدیک در پروسهی تولید با کمک مربیهای باتجربه
روند برگزاری کژوالکمپ
تیمهای بازیسازی علاقهمند به شرکت در رویداد، تا پایان ۱۵ مهر فرصت دارند از طریق وبسایت casualcamp.ir ثبت نام کنند و مستندات اولیهی بازیشان را ارائه بدهند. توضیحات و معیارهای انتخاب بازی هدف پس از ثبت نام در ایمیلی به صورت مستقل برای سرگروه تیم ارسال میشود.
در قدم بعد تیمها تا ۳۰ مهر فرصت دارند تا پروتوتایپ بازی یا نسخهی «قابل بازی اولیه»ی بازیشان را ارایه بدهند. بازی کردن این نسخه باید لذتبخش و سرگرمکننده باشد و ایدهی اصلی بازی را در خود داشته باشد. در این قدم با توجه به زمانبندی ارایهشده برای تولید بازی از طرف تیمها، یک مربی برای هر تیم اختصاص داده میشود.
۳۰ آبان تیمها باید نسخهی آلفای بازی که همه ویژگیهای اصلی بازی را در خود دارد را به داورها ارايه کنند. این نسخه توسط تیم داوری مسابقه تست شده و بازخورد اولیهای به سرگروه تیم ارائه خواهد شد. این بازخورد تاثیری در داوری نهایی ندارد و تنها به منظور کمک به تیم در نظر گرفته شده است.
در نهایت تا ۳۰ آذرماه تیمها باید نسخهی سافت لانچ بازی خود را در پنل توسعهدهندگان کافه بازار آپلود کرده باشند. در نسخهی سافت لانچ بازی باید آماده عرضه به مخاطبها باید و باید بتوان دیتای رفتار مخاطب در آن بررسی کرد. با ورود بازیها به سافتلانچ ضمن گرفتن بازخورد از مخاطب، تیم داوری بازی را از نظر معیارهای کیفی بررسی و امتیازدهی میکند.
مطلبی دیگر از این انتشارات
نتیجه بررسی نسخههای قابل بازی اولیه
مطلبی دیگر از این انتشارات
فینالیستهای رویداد کژوال کمپ
مطلبی دیگر از این انتشارات
خطای Blocked By Play Protect