پایتونستان-مینی پروژه یک برنامه GUI-قسمت دوم

سلاممممممممممم من سیدمهدی موسویانم و میخوایم مینی پروژه مون رو پیش ببریم. توی این قسمت قراره حلقه اصلی(مین لوپ-mainloop) رو تعریف کنیم. توی قسمت قبلی کدی نوشتیم که درنهایت نتیجه اش این شکل شد:

و دیدیم که هیچکاری نمیکرد ولی میومد?. توی این قسمت حلقه اصلی رو میسازیم و برنامه رو کاربردی میکنیم.




حلقه اصلی که بود و چه کرد؟

وقتی یه اسکریپت با پایتون(بقیه زبان ها رو نمیدونم) مینویسیم، برنامه زمانی که کدی نباشه و کاری برای انجام دادن نداشته باشه بسته میشه. برای بسته نشدن از مین لوپ استفاده میکنیم. توی برنامه ای که منتظر چیزی نیست، مین لوپ شدیدا cpu و رم کاربر رو میخوره. اما اینجا برنامه ما منتظره که ببینه کاربر کدوم دکمه رو میزنه. پس cpu و ram اشغال نمیکنه.

حالا کافیه خطوطمون رو به اندازه یدونه تب جلو ببریم و بالاش یه وایل بینهایت بزاریم:

اونجایی که کدها میره جلو یدونه تب زدم و توی خود گیف هم مشخصش کردم
اونجایی که کدها میره جلو یدونه تب زدم و توی خود گیف هم مشخصش کردم

این شکلی! (البته من یه اشتباه کردم که وارد کردن ایمپورت به مین لوپ بود. شما این اشتباه رو نکنید و ایمپورت ها رو توی صدر برنامه بزارید کنار هم.) حالا چجوری از مین لوپ بپریم بیرون؟ گفته بودیم که buttonbox متن دکمه رو برمیگردونه. پس خروجیش رو میریزیم توی متغیر button:

حالا باید برای دکمه ها کاربرد بزاریم. مثلا فعلا برای Exit. یه if تعریف میکنیم و میگیم اگه خروجی این پنجره(متغیر button) برابر بود با Exit، از مین لوپ با break بپر بیرون تا برنامه بسته بشه:

حاصل این کد:

اینم از حاصل کدی که نوشتیم تا الان?




به پایان آمد این پایتونستان، مینی پروژه همچنان باقیست

منتظر کامنتهاتون هستم. خدانگهداررررررر?????????

آنچه خواهید دید:

  • با یه تابع جدید از این کتابخونه آشنا میشیم
  • اونیکی دکمه رو کاربردی میکنیم(نه کاربرد اصلیش ولی زمینه اش رو ایجاد میکنیم)
  • مفهوم وب اسکرپینگ رو میفهمیم
  • ??