خواندنی‌های دیزاین 1 : تفکر طراحی گربه‌ها تا کاربردپذیری

لیست خواندنی‌های دیزاین هفته 1 : تفکر طراحی گربه‌ها، طراحی نمودارها تا کاربردپذیری و موشن

me4
me4

مقاله جدید در نیویورک تایمز در مورد چگونگی استفاده Uber از ترفندهای روانشناختی برای دک کردن رانندگان منتشر کرده است. (امروزه Uber در منطقه‌ای خاکستری از نظر حقوقی و اجتماعی قرار دارد، زیرا رانندگان پیمانکار مستقلی هستند و بسیاری از حقوق اشتغال را ندارند.)

این می‌تواند نتیجه همان ایدئولوژی دوره post-new باشد که کارفرمایان تسلط زیادی بر کارگران داشتند. سوال اینجاست که آیا استفاده از Big data و الگوریتم‌ها برای مدیریت کارمندان یک شرکت و صنعت مناسب است یا خیر؟ در مدیوم، مایک مونتیرو -Mike Monteiro- در این مورد، مطلبی نوشته است.

خوب، از این هفته، در ویرگول و لینکدین (و به زودی در Me4.io ) یک لیست از مطالبی که در طی هفته برایم جالب بوده را برای شما به اشتراک می‌گذارم:

( هر کدام را که مطالعه کردید، همین جا نظر خود را درباره هرکدام از مطالب برایم بنویسید )

me4
me4


گرافیک دیزاین

1. همه می‌خواهند در چیزی سریعتر باشند؛ "سریع" مانند هوش، برای خیلی‌ها جذاب است. برای برندهای ورزشی، "سریع" به معنای قوی بودن و بهینه بودن شماست و محصولاتی که تولید می‌کنند سبک تر، قوی‌تر و آیرودینامیکی‌تر هستند.

اما حتی خارج از دنیای ورزش هم "سریع بودن" آرزو است! دیوید شوارتز -David Schwarz- می‌گوید: از آنجا که دیزاین کردن "سریع" هم برای ما جذاب است از محصولات فیزیکی که استفاده می‌کنیم تا به تجربیات نام تجاری دیجیتال که کمتر ملموس است، سریع بودن را منتقل کنیم.

2. مت یو -Matt Yow- از ما می‌خواهد تا در مورد تأثیر Anthropomorphism در تایپوگرافی و طراحی بیشتر بدانیم، تأثیر آن در طراحی و هر آنچه در مغز ما می‌گذرد.

me4
me4


دیزاین رابط کاربری (UI)

1. خالی، یک جنبه اساسی از زندگی است. صدای بدون فاصله بین نت‌ها را تصور کنید؛ شما یک جریان صوتی خطی دارید.

در مورد عکاسی، معماری، نقاشی، مجسمه سازی نیز همین کار را می‌کند. و طراحان نیز از آن استفاده می‌کنند. Wojciech Zieliński توضیح می‌دهد که چگونه فضای خالی یک نیاز اساسی انسانی در نحوه استفاده از فضا در دیزاین UI است.

2. جدول مقایسه، کاربران را برای تصمیم گیری بهتر می‌کند که شامل در نظر گرفتن ویژگی‌هایی متعدد از تعداد کمی از پیشنهادات است. محتوا، خوانایی و یک طرح ساده از مهمترین خصوصیات جدول مقایسه موفق است. کیت ماتر - Kate Mater - نکاتی درباره نحوه طراحی جدول مقایسه برای محصولات و خدمات به اشتراک می‌گذارد.

3. طراحانی که روی پروژه‌ای کار کرده‌اند که نیاز به داده‌ها دارد، می‌دانند که این یک چالش دیزاین بسیار دشوار (و البته آموزنده) است. رایان بالز - Ryan Bales - برخی از اصول طراحی خود را برای ایجاد نمودارهای زیبایی شناختی و کاربردی که کاربران در نمودارها دوست دارند به اشتراک می‌گذارد - اصولی که هر دیزاینر باید بداند.

me4
me4


دیزاین تجربه کاربری (UX)

1. علی رودشن طاریق -Ali Rudshan Tariq- به تاریخ می‌پردازد، 1430 یا 1930، سرنخ‌هایی راجع به تجربیات کاربران در تاریخچه مختصری از طراحی تجربه کاربری، بررسی کرد. امروزه، UX به یک رشته طراحی مهم تبدیل شده است که همچنان به رشد و تکامل خود ادامه می‌دهد. و اگرچه علمی کاملاً جدید است، تاریخ چند رشته‌ای آن را می‌توان در بازگشت به دوره رنسانس ردیابی کرد.

2. مشتریان، همکاران و سرمایه‌گذاران می‌خواهند بدانند که می‌توانند به توصیه‌های یک مطالعه از محقق اعتماد کنند. ویکتور یوکو -Victor Yocco- می‌گوید که تعداد نمونه در تحقیق مهم نیست اگر شما سؤالات خوبی نپرسیدید و تجزیه و تحلیل کاملی انجام ندهید، چگونه می‌توان از داده‌های تحقیق کاربران استفاده کرد؟

3. با UI Animation که به طور معمول توسط دیزاینرها به عنوان چیزی که فکر می‌کنند برای کاربران کار با محصول را لذت بخش‌تر کند، اما به طور کلی ارزش چندانی نخواهد داشت! ایسارا ویلنسكومر -Issara Willenskomer- در این مورد نوشته است.

4. همه ما می‌دانیم که گربه‌ها بخش عمده‌ای از وقت خود را صرف فکر کردن به مشکلات پیچیده و حل آنان با روش‌های ابتکاری و نو هستند. ما باید چیزهای زیادی از آنها بیاموزیم! تایرن -Thryn- بعد از سال‌ها مشاهده دقیق گربه‌ها، چند روش اصلی آنان را تجزیه و تحلیل کرده است، بنابراین ما می‌توانیم از آن‌ها برای حل مسئله خود در طراحی تفکر به سبک گربه‌ها استفاده کنیم!

me4
me4

لطفا اگر ایده‌ای برای بهتر شدن این مقاله‌های سریالی دارید یا اگر مقاله‌ای را فکر می‌کنید که در اینجا نیاز است به آن بپردازیم، آن‌ها را با من به اشتراک بگذارید:

https://www.instagram.com/me4_io/