خبرنامه وکیل سایبری (19 شهریور)

بسمه تعالی

خبرنامه وکیل سایبری

آخرین اخبار روز حقوق سایبری و جرایم سایبری جهان را با وکیل سایبری دنبال کنید.

این خبرنامه زیرنظر مستقیم علیرضا طباطبایی وکیل متخصص حوزه جرایم سایبری آماده می شود.

19 شهریور 1402




خبر اول:

بازنویسی قوانین در بازی با استفاده از هوش مصنوعی

شرکت‌های فعال در صنعت بازی و سرگرمی دیجیتال، از سان فرانسیسکو تا توکیو و هنگ کنگ، به دلیل افزایش هزینه‌ها در طی دهه‌ها و استقرار قیمت‌های ثابت، به توسعه و اتخاذ ابزارهای هوش مصنوعی جدید جهت واکنش به این وضعیت پرداخته اند.

صدها هزار شغل در خطر هستند. با این حال، بر اساس گزارش بلومبرگ نیوز، رهبران شرکت و رؤسای استودیو اعلام کرده اند با اینکه تغییرات غیرقابل اجتناب و دردناک هستند اما می‌توانند استودیوهای کوچکتر را تقویت کنند، خلاقیت را ارتقا دهند و در نهایت به نفع بازیکنان در سراسر جهان باشند.

رئیس یک استودیو بزرگ ژاپنی در حال آماده شدن برای آینده ایست که در طی پنج سال آتی، نیمی از برنامه‌نویسان و طراحان شرکتش غیرضروری خواهند شد. در شرکت ورزشی Gala که در لیست هنگ‌کنگ ثبت شده، مدیران، پروژه‌های تحقیقاتی بدون استفاده از هوش مصنوعی را کنار گذاشته اند، سرپرستان بخش‌ها را، مجبور به مطالعه یادگیری ماشین کرده‌اند و جوایز حداکثر تا ۷,۰۰۰ دلار برای ایده‌های نوآورانه در زمینه هوش مصنوعی ارائه داده‌اند.

آنها نگران هستند که هر لحظه ممکن است برای شروع دیر شده باشد. جیا ژیائودونگ، مدیر عامل هلدینگ فناوری گالا، به بلومبرگ نیوز گفت: هر هفته احساس می‌کنیم که ممکن است از بازار حذف می‌شویم.

تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت بازی در سه تا چهار ماه گذشته، ممکن است به اندازه تغییرات 30 یا 40 سال قبل، چشمگیر باشد.

صنعت بازی‌های ویدیویی یکی از اولین صنایعی ست که بشدت تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته است، زیرا این صنعت عمدتاً دیجیتالی می باشد. این بازی‌ها توسط مهندسان نرم‌افزار که در استفاده و بهبود ابزارهای محاسباتی جدید آماده‌اند، ساخته می‌شوند.

تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت بازی

ظهور هوش مصنوعی به صنعت بازی‌های ویدیویی، فرصتی نادر می‌دهد تا یک مدل کسب و کار که در برخی موارد به دلیل استفاده از الگوهای ثابت و پیش‌فرض مورد انتقاد قرار گرفته را بهبود بخشد.

هزینه‌های تولید بازی‌ سریع‌تر از روند فروش‌ افزایش یافته‌ است. به عنوان مثال، گزارشات نشان می‌دهند که برخی از بازی‌های معروف اخیر مانند The Last of Us Part II و Horizon Forbidden West به ترتیب بیش از ۲۰۰ میلیون دلار هزینه داشته‌اند و برای تولید هرکدام از این بازی‌ها نیاز به سال‌ها کار از سوی صدها کارمند بوده است.

ماساکی فوکودا که در زمان حضور در سونی به ساخت شبکه پلی استیشن کمک کرده، گفت: «هیچ چیزی نمی‌تواند روند فعلی هوش مصنوعی را معکوس، متوقف یا کند نماید. فوکودا که اکنون معاون بزرگ‌ترین استارت‌آپ هوش مصنوعی ژاپن می باشد، موجی از تغییرات را در نحوه ایجاد محتوای دیجیتال مشاهده می‌کند و شرکتش با یک سازنده انیمیشن به نام Crypko اقدام به همکاری کرده است.

تصویرسازی‌های شخصیت که معمولاً بالای 100,000 ین (حدود 720 دلار) هزینه لازم دارند تا به شرکت‌های خارجی سفارش داده شوند، اکنون می‌توانند با استفاده از خدمات شرکت Crypko با یک هزینه ماهانه ثابت 4,980 ین (حدود 0.034 دلار) و هزینه مجوز تجاری 980 ین ( حدود 6.63 دلار) برای هر تصویر تهیه شوند. فوکودا معتقد می باشد که هنوز هنرمندان انسانی برای تکمیل کارهایی که توسط هوش مصنوعی آغاز شده، نیاز هستند. اما شرکت هم به تدریج ابزارهایش را بهبود می‌ بخشد و قرار است بتواند در چند سال آینده بیشترین نقص‌ها را حل و فصل نماید.

بر اساس گفته یوتا هانازاوا، تولیدکننده سابق بازی Touken Ranbu، مقیاس تقاضا برای این نوع محتوا در طی سال‌ها افزایش یافته، به طوری که بازی‌های موبایل که ۱۵ سال پیش حدود ۴۰ میلیون ین (حدود 270608.52 دلار ) هزینه تولید داشتند، اکنون به حداقل ۵۰۰ میلیون ین (3382606.50 دلار) نیاز دارند، غالبا این افزایش قیمت بخاطر گرافیک می باشد.

هانازاوا گفت: هوش مصنوعی تحول آفرینی ست که من منتظرش بودم. بار سنگین تولید گرافیک بصورت جمعی را از دوش توسعه دهندگان برداشته و نوید احیای کل صنعت را می دهد.

ناشران می‌توانند ریسک‌های بیشتری بپذیرند، سازندگان می‌توانند خلاق تر شوند و کاربران هم می‌توانند گزینه های متنوع‌تری برای بازی‌ داشته باشند.

هوش مصنوعی جایگزین انسان می شود...

هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک ابزار قدرتمند داخلی می باشد. شرکت ورزشی Gala از خدمات هوش مصنوعی در دسترس عموم یعنی تولیدکننده‌های تصویر Stable Diffusion و Midjourney جهت ساخت ابزارهای داخلی برای ارائه مدل‌های واقعی سه‌بعدی استفاده کرده که ساعت کاری اش از دو هفته به نصف روز رسیده و در صورت برون‌سپاری تا 200000 یوان (28000 دلار) هزینه داشته که موجب کاهش آن هم شده است.

جنبه منفی این اتوماسیون، از دست دادن شغل مربوطه می باشد. سرکان توتو، تحلیلگر صنعت، گفت: هوش مصنوعی ممکن است در نهایت کل دسته های شغلی در بازی مانند کنترل کیفیت، اشکال زدایی، پشتیبانی مشتری یا ترجمه را از بین ببرد. این آینده در ماه گذشته، به نمایش درآمد، زمانی که شرکت موریکاترون مستقر در توکیو یک بازی کامل ساخته شده توسط هوش مصنوعی را معرفی کرد.

در بازی شبیه‌ساز جرم و جنایت "Red Ram" از خدمات Stable Diffusion و ChatGPT برای تولید محتوا بر اساس ورودی‌های بازیکن استفاده می‌شود. تسوباسا هیمنو، بازیگر صداپیشه با تجربه‌های زیاد در صنعت بازی، اظهار کرده که این فناوری جدید ممکن است برای جوانان سخت‌ باشد تا در این حوزه کار کنند و وارد شوند.

جیرو ایشی، خالق بازی ویدیویی شیبویا اسکرمبل، در یک دهه یا دو دهه آینده انتظار دارد که همه افراد بتوانند بازی‌های خود را ایجاد کنند.

یوسوکه شیوکاوا تاکنون در دو طرف مختلف این طیف فعالیت کرده است، به عنوان یک تولید کننده سابق بازی موبایل پرطرفدار شرکت سونی به نام Fate/Grand Order و همچنین بنیانگذار شرکت Fahrenheit 213 که دو سال سابقه فعالیت دارد.

یوسوکه شیوکاوا تاکنون در دو نقش مختلف در صنعت بازی‌های ویدیویی فعالیت کرده است. او تولید کننده پرطرفدار در شرکت سونی برای بازی موبایل معروف Fate/Grand Order بوده و همچنین، بنیانگذار شرکت Fahrenheit 213 می باشد که دو سال سابقه فعالیت داشته است.

او در ابتدا با ایجاد یک تریلر ویدیویی با استفاده از هوش مصنوعی شروع به آزمایش کرد، سپس از آن به عنوان یک ابزار برای ایجاد اشیاء و زمینه‌های داخل بازی استفاده کرد. این کار امکان افزودن عناصر اضافی را فراهم کرد که تیم چهار نفره او قبلاً به دلیل منابع محدود به آن فکر نمی‌کردند. شیوکاوا اظهار کرد: "به زودی، ارزش بازی‌ها به سمتی هدایت می شود که به جای بودجه، خلاقیت شما اهمیت خواهد داشت."

منبع خبر : gulfbusiness




خبر دوم:

بازی در بلاک چین: متحول سازی دنیای Game Boy با NFT ها

اخیراً، یک نوآوری بی‌سابقه در دنیای بازی‌ها ظاهر شده است: یک بازی بلاک‌چین NFT با نام"Leap to NFT" که برای کنسول مشهور به نام گیم بوی طراحی شده است.

ان اف تی ها در گیم بوی: نوآوری بلاک‌چین در دنیای بازی‌ها

دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین ما را به استفاده و دیدن پروتکل‌ها، برنامه‌ها و بازی‌های ویدیوییی عادت داده که یک زمانی غیرقابل دسترس به نظر می‌رسیدند.

در گذشته، ایجاد محصولات جذاب در عرصه بازی‌ها به دلیل پیچیدگی و عدم وجود یک پایه قوی و مقرون به صرفه برای توسعه محصولات، با مشکلات و محدودیت‌های زیادی همراه بود.

در حال حاضر، NFT ها چشم اندازهای جدیدی را برای پذیرش گسترده بلاک چین ایجاد کرده اند و این بخش به تدریج شروع به گسترش و پذیرش سایر حوزه های فراتر از هنر، مانند موسیقی، فیلم و به خصوص بازی های ویدیویی کرده است.

در دنیای بازی‌های ویدیویی، ما شاهد پویایی‌ها و نوآوری‌های جذابی هستیم. به عنوان مثال می‌توانیم به مفهوم "بازی برای کسب درآمد"، اجسام بازی که به عنوانNFTها بازنمایی می‌شوند و بازارهای دیجیتال مبتنی بر این توکن‌ها اشاره کنیم.

اکنون، همانطور که انتظار می رفت، نوآوری مهم دیگری پا به عرصه گذاشتع: یک بازی ویدیویی بلاک چین NFT به نام « Leap to NFT » که برای کنسول معروف Game Boy ساخته شده است.

در این مورد خاص Game Boy، این عملیات مبتنی بر انجام یک بازی ویدیویی خاص خواهد بود که در نهایت به بازیکن اجازه می دهد یک NFT اختصاصی دریافت کند. همانطور که در بیانیه مطبوعاتی گفته شده، این NFT حاوی محتوای انحصاری خواهد بود.

مغز متفکر در پشت پرده این پروژه منحصر به فرد، استارت آپ ایتالیایی Hoken Tech می باشد که حضور پررنگی در زمینه NFT ها و ایجاد بازی های ویدئویی مبتنی بر بلاک چین دارد.

این استارتاپ، پروژه های انحصاری دیگری را هم در اختیار دارد و اخیراً در DigithOn 2023 به همراه 100 استارت آپ برتر ایتالیایی به طور برجسته به نمایش درآمد.

لازم به ذکر می باشد که این بازی، یک بازی ویدیویی ست که به طور خاص برای یک کنسول فیزیکی ساخته شده و همچنین نیاز به کارتریج خاصی دارد که به طور خاص برای بازی ساخته شده است. با این حال، این تیم تصمیم گرفته تا به همه این فرصت را بدهد که از این تجربه خارق العاده استفاده کنند و NFT مربوطه را به دست آورند.

بازی Leap to NFT: یک بازی ویدئویی ابتکاری که توسط NFT توزیع شده است...

با اتصال به صفحه اختصاصی Leap to NFT در Itch، کاربران می توانند این بازی ویدیویی را مستقیماً از طریق مرورگر در رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند انجام دهند.

رابط کاربری ساده این تجربه را برای همه در دسترس قرار می‌دهد و افرادی که بازی ویدیویی را انجام دهند، جایزه NFT را دریافت خواهند کرد.

از نظر فناوری مورد استفاده، این بازی ویدیویی مبتنی بر بلاک چین EOS می باشد. هنگامی که بازیکنان این تجربه بازی را کامل کردند، می‌توانند تراکنش را با کیف پول خود (Anchor Wallet) تأیید کنند تا NFT مرتبط را دریافت کرده و محتوای مخفی آن را کشف کنند.

بدون شک، این بازی، یک بازی ویدیویی فوق‌العاده با یک منحنی یادگیری دسترسی‌پذیر و یک عنصر نوآورانه که پیش از این هیچ وقت دیده نشده می باشد. این بازی هیجانی تازه وارد دنیای بازی‌های ویدیویی بر پایه بلاکچین و NFT می نماید.

گوگل امکان تبلیغات برای بازی های NFT را با اعمال یکسری محدودیت ها ایجاد می کند.

اعلام به‌روزرسانی سیاست تبلیغاتی توسط گوگل، بازی‌های مبتنی بر NFT را در جهت پیشرفت مهمی قرار داده است.

این غول فناوری در پستی در وبلاگش تأیید کرده که به روز رسانی جدیدی که از 15 سپتامبر اجرایی می شود، امکان تبلیغ بازی های NFT را فراهم می کند.

اما گوگل شرط گذاشته که این تبلیغات تنها در صورتی مجاز هستند که هیچ‌گونه ترویجی برای هرگونه شکلی از بازی‌های قمار یا خدمات مرتبط انجام نشود.

منبع خبر : cryptonomist




خبر سوم:

کلاهبرداری آنلاین با عنوان شغل پاره وقت در هند

واحد جرایم سایبری هند دو مظنون را دستگیر کرده که ظاهرا در یک کلاهبرداری آنلاین پاره وقت دست داشته اند.

شاکی که ساکن منطقه آدیار می باشد، گفت که یک پیام WhatsApp دریافت کرده مبنی بر وعده کار پاره وقت آنلاین مرتبط با تبلیغاتYouTube را داده است. برای دریافت این شغل، شاکی شروع به انجام وظایفی کرده که توسط کلاهبرداران از طریق برنامهTelegram تعیین شده اند. سپس او به یک گروه بزرگتر در Telegram منتقل شده که انجام وظایفش را در این گروه ادامه داده و به چندین حساب بانکی هم پرداختی انجام داده است. بدین ترتیب وی مقادیر زیادی پول طی این کلاهبرداری از دست داده است. پس از گذشت چند روز، متوجه شده که این فرایند یک کلاهبرداری بوده و شکایت خود را ثبت کرده است. بدین ترتیب، پلیس جرایم سایبری اداره جرایم مرکزی مشغول تحقیق شده اند.

احراز هویت حساب بانکی مظنون انجام شد. مشخصات صاحب حساب و شماره موبایل مرتبط از طریق بانک بدست آمد. مشخص شد که این حساب متعلق به محمد ایلیاس، 38 ساله، از مانالی می باشد. پلیس او و همدستش را دستگیر کرد.

از متهمان هفت دستگاه تلفن همراه، یک لپ‌تاپ و یک مهر جعلی که برای افتتاح حساب بانکی استفاده می‌شده، کشف و ضبط شده است.

منبع خبر : thehindu