تجربه من از کنکور


کنکور ۱۴۰۲ هم برگزار شد. خوشبختانه/ بدبختانه امسال خیلی خبری از لو رفت سوالات یا تقلب نبود، حداقل تا الان. (البته به غیر از اون خبر خنده داری که نوشته بود ما تازه الان متوجه بعضی از تقلب های کنکور سال پیش شدیم ولی چون حالا دیگه دارن تحصیل میکنن کاری بهشون نداریم!!?‍♂️)


من امسال دو تا کنکور داشتم. کنکور ریاضی و کنکور زبان.

کنکور ریاضی رو که فقط برای اون کیک دو قلوی خوشمزه ش شرکت کردم وگرنه از قبلش میدونستم که اگر هم تستی بزنم برای اینه که برگه خالی نباشه!! (قابل توجهتون اون کیک های دو قلو ای که سر جلسه کنکور میدن هیجا قابل خریداری نیست یا حداقل من که ندیدم?)

به غیر از کیک های خوشمزه، کار دیگه ای که من و تعداد کثیری از دوستان حاضر در جلسه به خوبی انجام دادیم، جبران کمبود خوابمون بود!!! خیلی از بچه ها که کل جلسه رو دادن دست هم و یه کله همه رو با قدرت خوابیدن و من که در ۲ سانس بین دفترچه ها به خواب نازی پرداختم. (در پرانتز بگم که کنکور و دانشگاه خوب برای من کلا اهمیتی نداشت. من کنکور رو فقط به خاطر اینکه مجبور بودم شرکت کردم و هدفم دانشگاه آزادی چیزی هستش. از این بابت نسبت به اکثر کسایی که میشناسم راحت تر بودم)

اما کنکور زبان برام بحثش فرق داشت. نتیجه ای که از کنکور دی ماه گرفتم رو چندان دوست نداشتم. به هر حال انگلیسی چیزی بود که مدت ها براش وقت گذاشتم و انتظارم از خودم بالاتر بود. برای همین جدی تر سر جلسه حاضر شدم. اگر اشتباه نکرده باشم حدود نصف سوالات رو جواب دادم و این سری و خیلی امیدوارم به نتیجه کنکور زبانم. امیدوارم خوب داده باشم که حدااقل به خودم چیزی رو اثبات کرده باشم.


و اما دلیل اصلی از نوشتن این متن حسم نسبت به سرکِشی های خانوادگی بعد از کنکوره!! (شما هم بدتون میاد نه؟!)

من به شخصه از کنکور هیچ ترسی نداشتم ولی از اینکه که الان باید به تک تک افراد فامیل توضیح بدم که کنکور رو چی کار کردم و دانشگاه رو میخوام چی کار کنم، خیلی میترسیدم و به شدت تنفر داشتم. حالا خوب یا بد به کسی چندان ارتباطی نداره!! چرا باید کسی که من تا الان نمیدونستم توی خونواده وجود خارجی داره زنگ بزنه و بپرسه کنکورت رو چی کار کردی ?!! اگر یه نفری که نزدیکت باشه بپرسه باز هم قابل تحمله اما چیزی که برای همه کنکوری ها اتفاق میوفته اینه که دور و نزدیک زنگ میزنن و سراغ میگیرن. یکی موقعی که کنکور رو دادی و بار دوم موقعی که نتایج کنکور میاد و دانشگاه ها مشخص میشن. متاسفانه این هم شده از رسومات بد خانواده ها که تلخی کنکور رو بیشتر میکنه!! و من چون اینا رو نمیتونم به خودشون بگم باید برای شما اینجا بنویسم...

ببخشید دیگه!!


دیدن این ویدیو هم خالی از لطف نیست!! ??

https://www.aparat.com/v/GhpZX

این دوستمون که گفت من فیلم دیدم خود منه!!