موفقیت یه کنکوری فقط تو درس خوندن نیست


فقط درس بخونم کنکورم رو خوب میدم ؟!

یه دونه کنکور رو دادیم رفت و نتایجش هم اومد و می دونم این وسط خیلی ها ممکنه به خاطر استرس کنکور حس کنن کنکور رو خراب کردن در حالی که بلد بودن ، توی این چند ماه زیاد گفتم از استرس و راه کار هاش نمی خوام دوباره چیزایی که گفتم رو بنویسم ، چیزی که تو این پست می بینید نازی کنکوری از نمای واقعیته ، شاید ویرگول برای من تبدیل به جایی فقط برای نشون دادن راه حل هایی شد که داشتم و نه نشون دادن درد و رنج خودم توی پست ها ، خودن زیاد می خونم از تاثیر استرس و دخالت تصمیم دیگران و فشار خانواده برای قبولی تو رشته ای خاص و درگیری های خانوادگی که باعث میشه بچها به خاطر فرار از خانواده برن پناه بیارن به رشته ای که قبول شدن (با وجود این که علاقه ای بهش ندارن یا آینده کاری ای تو این رشته نمی بینن) و.....

نمی خوام بیام بگم چی خوبه و چی بده؟

والدین باید چیکار بکنن که تا حالا نکردن و بچها باید چه تصمیمی بگیرن

این پست بعد مدتها یه پست دلی توی ویرگول منه ، مدتها به خودم این حق رو نمی دادم که بیام از این چیز ها بگم ولی امروز حس کردم بیا بگم و بنویسم از این که چقدر زندگی پیچیده است و چقدر آدم ها و شرایط با هم متفاوته و چقدر مسائل مختلف می تونه توی آینده تحصیلی ما تاثیر داشته باشه حتی وقتی فک می کنم همه چیز در دستان پر توان ماست و نیازه ما فقط درس بخونیم تا به چیزی که می خوایم برسیم ولی یکم که پای درد و دل همین بچه های ویرگول بشینی (که لطف می کنن و انقدر صاف و صادقانه میان میگن از تجاربشون) می فهمی چه چقدر چیزهای مختلف تو مسیر تحصیل آدم ها تاثیر داشته و داره