پاسخنامه (بالاخره تموم شد🥱)

سلام👋

بعد از گذشت حدود دو ماه از انتشار پرسشنامه کنکوری، فرصت شد پاسخ نامه اش هم آماده کنم😅

با یه همچین چیزی سر و کار داشتیم😇
با یه همچین چیزی سر و کار داشتیم😇


1- با این فرآیند (تاثیر نهایی+دو کنکور) موافق بودید؟ راضی کننده بود؟

اولش موافق بودم؛ ولی بعد از دیدن تراز آزمون های نهایی به این نتیجه رسیدم که کار چندان درستی نبوده😅

2- با توجه به اینکه مدل سابق کنکور را شرکت نکرده ایم، فکر می کنید این مدل چقدر در کاهش استرس و اضطراب موثر بوده؟ آیا موجب افزایش استرس نشده؟

دیگه سِر میشدیم رسماً
بعد از آزمون فارسی تقریبا همه ی رفقام انگیزه ی قبلو برای امتحانات نهایی نداشتند

3- پارسال همین موقع چه حسی نسبت به سال دوازدهم و سختی هایش داشتید و الان بعد از اتمام آن حس و نظرت شما نسبت به آن فرق کرده؟

واقعا بتی ساخته بودم ازش توی ذهنم، نمی گم که سختی اش کم بوده ولی خیلی گنده اش کرده بودم. البته تلاش مستمر در هیچ مرحله ای از کنکور نباید متوقف بشه

4- از میزان فعالیت درسی خود تا چه حد راضی هستید؟ می تونستید بیشتر تلاش کنید؟

فکر می کنم تلاشمو کردم و وظیفمو انجام دادم
ولی خب می تونستم بیشتر تلاش کنم...

5- قصد موندن پشت کنکور را دارید؟چرا؟ و اگر پشت کنکوری بوده اید به چه علت این یک سال را تمدید کردید؟

من به شخصه نه
و به نظرم هرکسی بر اساس موقعیتش و رشته اش باید این تصمیمو بگیره و دردسر هاشو به جون بخره و فکر کنم احتمال موفقیت کمتر باشه (حداقل برای خودم)

6- اگر مجبور (یا مختار) به بازگشت به زمانی از این یکسال گذشته باشید، چه دوره ای رو انتخاب می کنید؟ (مثلا تابستان دوازدهم، ترم اول، آزمون ترم اول، عید و...)

یه سر می رفتم سلامت و هویتو بهتر می دادم و بر می گشتم😅

7- بیست سال بعد فکر می کنید سال دوازدهم برای شما شیرین بوده یا تلخ؟

اصلا تا اون موقع زنده ام؟
فکر کنم کلا یادم بره، چون آینده ی پر فراز و نشیبی رو برای خودم متصورم

8- هدف خاصی از این حجم تلاش داشتید یا نه؟ (هیچ اصراری برای بیان هدف مورد نظر نیست)
'8- هدف شما در سطح کلان و موثر بر افراد جوامع بوده یا اینکه فردی و نهایتا خانوادگی بوده است؟

به نظرم اگه هدفه توی سال کنکور کم رنگ بشه آدم ناخودآگاه به سمت سستی و اهمال کاری پیش میره
آدما معمولا لذت دم دست و سطحی رو با لذت طولانی مدت و بعضا عمیق جایگزین نمی کنن (نفر اول خودم)

9- در طی سال دوازدهم هدف شما تغییر به خصوصی کرد؟

شاید پخته تر شد

10- چه راهکاری را برای فرآیند درجه بندی دانش آموزان و ورود به دانشگاه پیشنهاد می کنید؟

به نظر من بجای شبکه ی آموزش و پرورشی که موجوده و اصرار داره همه رو دانشجو کنه، باید در خود مدارس استعداد یابی و علاقه سازی برای دانش آموزان شکل بگیره و در همون راستا به فرد پر و بال داده بشه و گزینش صورت بگیره

11- به نظر شما اختصاص سهمیه موجب عدالت است یا بی عدالتی؟ مختصرا توضیح فرمائید.

سعی کردند که به عدالت نزدیکش کنند...

12- حال خودتان را در این ایام مختصرا توصیف کنید.

اون موقع استرس نتیجه رو داشتم
نتیجه رو که دیدم ناراحت شدم و استرس انتخاب رشته رو داشتم
حالا هم استرس اینکه کجا قبول شم
احتمالا بعدا هم استرس ورود به دانشگاه
شاید!?

13- به عنوان تفریح برای بعد از کنکور چه برنامه ای مد نظر دارید؟

یه دفترچه برداشتم و برنامه هامو توش نوشتم. بعدش قسمتم شد رفتم توی مدرسه ای کار کردن. خلاصه فهمیدم که برنامه نوشتن و برنامه داشتن خیلی خوبه، ولی از طرفی قضا و قدر الهی هستش که به اون حتمیت می بخشه...

14- الان دوست دارید به کجا سفر کنید؟

کربلا...

15- چه پیشنهادی برای کنکوری های جدید الورود دارید؟

تلاش و کوشش مستمر و پیوسته
به قولی آهسته و پیوسته

16- با توجه به این نکته که تغییر عادت در مواقع سختی و پرفشار موثر تر واقع می شود (تا جایی که مطلع هستم)، آیا توانستید در این سال تغییر عادتی پیش بگیرید؟

آره خداروشکر

17- برای کدام زمان اتلاف خود احساس ناراحتی بیشتری می کنید و فکر می کنید که در آن زمان می توانستید بیشتر درس بخوانید؟

آخر هفته ها

18- در سال کنکور بیشتر چه کسی (یا کسانی) را اذیت کردید؟

مادرم و مقداری پدرم (روزهای تعطیل درس نمی خوندم🙄🙄)

19- شب قبل از کنکور اردیبهشت به چه موضوعی فکر می کردید؟
'19- شب قبل از کنکور تیر به چه موضوعی فکر می کردید؟

از اونجایی که شب دوتا کنکور بی کار بودم، اومدم ویرگول رو چک کردم و اون ایام، روزهای اوج حسین جان بود
از این جهت شب قبل از دو کنکور فکرم درگیر این دوست عزیزمون بودش😅😅

20- بعد از پخش اوراق کنکور، چقدر زمان برد تا توانستید بر خود مسلط شوید و استرس خود را فراموش کرده و متمرکز بر سوالات شوید؟

پنج تا ده دقیقه
نهایتا هم بیست دقیقه
آدم شروع کنه به حل کردن سوالات رو دور می افته

21- کنکور اردیبهشت و تیر امسال را در چه سطحی می بینید؟

یخورده شاید آسون تر از اون سال های خیلی سخت
شیمی و فیزیک دوتا کنکور خوب بود
ریاضی دومیه از اولیه سخت تر بود
ریاضی اولیه هم نسبت به پارسالش آسون تر بود

22- برای زمان برگزاری کنکور اول، دی را بهتر می دانید یا اردیبهشت را؟ چرا؟

دوتاش هم یکسری مزایا دارن هم یکسری معایب
مثلا اگر دی باشه، خب درس ها هنوز تموم نشده
اگه اردیبهشت باشه، کی وقت کنیم برای نهایی ها درست و حسابی آماده بشیم؟

23- اگر سر سوالی می توانستید دو گزینه را حذف کنید و بین دو گزینه ی باقی مانده شک داشتید، آیا شانسی یکی از آن دو را انتخاب می کردید؟

نه، چون این کارو تا حالا نکرده بودم، سر جلسه کنکور هم انجام ندادم...

24- سرعت را فدای دقت کردید یا دقت را فدای سرعت؟

دقت فدای سرعت
البته با تمرین زیاد سرعت هم بازیابی میشه...

25- به رتبه یک کنکور امسال چه مطلبی عرض می فرمائید؟

یک شخص تک بعدی نیستی
چون احتمالا نهایی هارو هم خیلی خوب دادی...
و اینکه دمت گرم

26- رشته ی مورد علاقه ی خود را فدای رسیدن به دانشگاه بهتر می کنید؟

خیر
همچین مطلبی توی انتخاب رشته ام هم مشهوده

27- با جمله ی زیر چقدر موافق هستید؟
"از یک کنکوری هیچ وقت نباید تراز و رتبه را پرسید؛ حتی شما مشاور عزیز!"

وقتی بار اول رتبه و ترازو بگه به نظرم قبحش بریزه بیان کنه

28- اگر به شما پیشنهاد تدریس در درسی که دوست ندارید را بدهند (با فرض اینکه آن درس را بلد هستید)، قبول می کنید؟

نه

29- دوست دارید به معلم کدام درستان تلنگر بزنید؟ (به قول خودمون نیست و نابودش کنید)

دروس دینی و اخلاقمون
قضیه اش مفصله و فعلا حوصله ی توضیحش را ندارم...

30- به نظر شما می شود مطالب و درس ها را سه ماهه جمع کرد و نتیجه ی خوبی گرفت یا تلاش مستمرتری می خواهد؟

تلاش مستمر تر ولی اگه توی سه ماه هم خوب تلاش کنه، می تونه خودشو ارتقا بده


واقعا سخته آدم توی یه همچین شبکه ی مجازی متن محوری فعال باشه🤕🤕

امیدوارم تونسته باشه ذره ای کمک کنه

خب دوستان، با توجه به پاسخنامه درصداتونو بگیرید و توی پیام ها بفرستید. نمره منفی هم نداره😅😅

التماس دعا