آماده‌سازی برای ماجراجویی بیستم: کوله‌پشتی۰۳

یک سال گذشت، اصلا انتظار نداشتم سال ۱۴۰۲ اینطوری پیش بره و انقدر سریع تموم بشه. آنقدر اتفاقات غیرمنتظره افتاده که بشه گفت دومین سال پرماجرای زندگیم بود، باور کنید بدست آوردن چنین رتبه ای کار ساده ای نیست.

سال بدی بود؟ خب اتفاقات بد که زیاد توش افتاد، اتفاقات خوب هم کم نبود، هرچند اگه بیشتر همت می‌کردم می‌تونست مملو از اتفاقات خوب باشه.

محدثه یه چالش جالب راه انداخته که هر سال تکرار میشه، توی چالش سعی می‌کنیم طوری برنامه بچینیم که سال بعد کمتر توی زندگیمون خراب کاری کنیم.

فرض کنید کوله‌پشتی دارید که قرار است در آن تجربیاتی را از سال ۱۴۰۲ بگذارید و با خود به سال ۱۴۰۲ببرید. تجربیات مثبتی که همراه داشتن آنها به شما کمک می‌کند نسبت به سال قبل فردی توانمندتر بشوید. در کوله‌ی خود چه تجربیاتی را قرار می‌دهید؟

۱-من کی ام؟ می‌خوام کی باشم؟

راستش فکر نکنم بشه جوان ۱۹-۱۸ ساله ای رو پیدا کرد که بگه من میخوام یه ادم کاملا معمولی بشم که کارهای معمولی میکنه، یه زندگی معمولی داره و خیلی معمولی میمیره.

همه رویاهای خاص دارن، میخوان کارهای خاص کنن، اما مطابق اون رفتار میکنن؟ به نظرم یکی از راه های درست کردن این رفتار ترسیم کردن شخصیتیه که دوست دارید داشته باشید؛ فکر کنم بالاخره تونستم چیزی که میخوام باشم رو بکشم.

۲-رفاقت!

صادقانه بگم، به نظرم تازه رسم رفیق بودن رو یاد گرفتم، قبلا دوست های زیادی داشتم، اما قدر هیچ کدوم رو ندونستم و بابتش پشیمونم، پشیمونی که امیدوارم سال دیگه همراهم نباشه!

۳-برنامه ریزی مناسب خودم.

بالاخره امسال تونستم یه سیستم برنامه ریزی مناسب سبک زندگی همواره متغیر خودم درست کنم و کم و بیش بهش پایبند باشم.

۴-صبر

نمی‌دونم بهش میگن صبر، سر شدن، سفت شدن، قاطی کردن یا چی، ولی فکر کنم طاقتم در برابر زندگی تو سالی که گذشت چندین مرحله بهتر شده باشه، هرچی نباشه دارم روزگار سختی رو میگذرونم ولی خیلی احساس فشار روحی نمی‌کنم.

حالا عیبی نداره که یه دستی هم به سر و روی دومی بکشیم!

چه چیز هایی رو از کوله پشتی سفرت خارج می‌کنی که بارت سبک تر بشه؟ همون هایی رو بگو که روی دوشت سنگینی میکنه و باعث میشه دیر تر به مقصد برسی!

اهمال کاری: همون تنبلی خودمون!

بی‌هدفی: باری به هر جهت بودن بدترین دشمن بهره وریه!

قضاوت کردن دیگران: معیار های خانواده بیشترین تاثیر رو داشته.

ترس : به خصوص در مورد رفتن به سمت کاری که دوست دارم انجامش بدم، صرفا بخاطر اینکه مردم چه فکری میکنن؟

حالا یه تغییر ریزی هم به سومی بدیم به جایی بر نمیخوره که:)

دوست داری در سال جدیدی که پیش روته چه توانایی ها و مهارت هایی بدست بیاری که الان اونارو نداری؟

توانایی مدیریت مالی درست حسابی: وی در فقر مطلق ناشی از بی‌مبالاتی خویش به سر می‌برد.

رهبری و مدیریت افراد: یکی راه های مطمئن نابود شدن یه گروه سپردنش به منه!

قدرت تاسیس و حفظ کسب و کار خودم: حالا تواناییش باشه، تاسیس اش باشه برای ۱۴۰۴-۱۴۰۵!

شطرنج:همیشه دوستش داشتم.

زبان ژاپنی: پس کی وقت کافی برای یاد گرفتنش رو پیدا می‌کنم؟