ایستگاه‌های ۲۱ روزه‌ی من

برای امسال برنامه‌های زیادی توی ذهنم شناور بودن، اما هیچ‌کدوم به ساحل مقصد نرسیدن. یا نیمه راه رها شدن یا به قایق هدف دیگه‌ای از ذهنم برخورد کردن و غرق شدن. برای همین می خوام به هر هدفی که مد نظرمه یه تایم به خصوص ۲۱ روزه اختصاص بدم تا بدون تکرار مواردی که ذکر کردم، هر هدف با موج‌هایی آروم به مسیرش ادامه بده. البته که گاها ممکنه دریای ذهنم مواج یا طوفانی بشه اما چیزی که این وسط حائز اهمیت هستش، عدم سکونه:


به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل
و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم


منظور از ایستگاه‌های ۲۱ روزه چیه؟

طبق بررسی‌های انجام شده، ۲۱ روز طول می‌کشه تا ما با یه عادت مخرب خو بگیریم یا اینکه یه عادت مثبت و سازنده رو ایجاد کنیم. به همین دلیل من قصد دارم از طوفان کمال‌گرایی بگریزم و برای هر هدف به صورت جداگانه، ۲۱ روز مهلت برای تثبیتش زمان صرف کنم. برای همین یه فهرست از کارهایی که مدنظرم بود رو یادداشت کردم و طبق اولویتی که مدنظرم بود، چیدم.

فهرست ایستگاه‌های ۲۱ روز من بر اساس اولویت:

۱.درس خوندن(۸ساعت)

۲.مطالعه زبان انگلیسی(۳۰دقیقه)

۳.ورزش هوازی(۳۰دقیقه)

۴.مطالعه کتاب روانشناسی و علمی(۲۰ دقیقه)

۵. پیش رفتن با اصول برنامه‌ریزی دکتر تارا(این شیوه رو از پادکست جافکری یاد گرفتم که توی گام‌هایی آروم و موثر ما رو به آدم برنامه‌مندی تبدیل می‌کنه، حتما وقتی اثرش رو دیدم باهاتون به اشتراک می‌زارمش!)

حالا که این عادت رو مشخص کردم، چطوری انجامشون بدم که اسیر مسیر فرسایشی نشم؟

شاید همتون این تصاویر جذاب از چنل Exito رو دیده باشید:

این کانال تلگرامی جذاب یه اپلیکیشن برای ایجاد علمی عادات ۲۱ روزه داره که گرافیک جذاب و هزینه گزافی داره(اینجانب طی یک تصمیم هیجانی، بالغ بر ۴۹۴هزار تومن، اشتراک مادام‌العمر این اپ را قبل از تست خریداری نمود.)

بعد از تهیه این اپلیکیشن، راهی جز استفاده ازش نداشتم اما خب از حق نگذریم، گرافیک چشم‌نوازی داره و نکات خوبی رو بازگو می‌کنه.

یکی از راه‌کارهایی که بهم پیشنهاد داد، گره زدن عادات با رفتاری بود که بهش علاقه داریم، مثلا من نوشتن رو دوست دارم و برام لذت بخشه که بعد از یه هفته تلاش کردن در راستای اهدافم، بیام اینجا و تراواشات ذهن و دغدغه‌هام رو با شما به اشتراک بزارم!

یا اینکه بعد از چند ساعت درس خوندن، یکی از فیلم‌های محبوب imbd رو ببینم!

بر همین اساس، قراره تا مدتی شما به صورت هفتگی شاهد عینی مسیر‌های ۲۱ قدمی من باشید و باعث مسرت و افتخار منه اگر که شما هم با من همراه بشید تا از هم‌مسیر شدن با همدیگه، نهایت لذت رو ببریم!

پ‌ن۱: خیلی با خودم کلنجار رفتم که این پست رو به صورت ناشناس منتشر کنم یا نه، اما خب دلم برای صفحه اصلیم و مخاطبانی که از صمیم قلب دوستشون دارم، تنگ شده بود.

ممنون بابت همراهیتون توی مدتی که نبودم.
ممنون بابت همراهیتون توی مدتی که نبودم.


پ‌ن۲: مورد ۵ مسیر عادات، قراره هر روز اجرا بشه.
پ‌ن۳: باعث افتخاره اگر دوستان از ایده این پست، برای چالش هفته استفاده کنن.

کانال تلگرام من