دیالوگ ها و مونولوگ های نقش بسته بر دیوار ذهن

▫️▪️◽◾◻◼
▫️▪️◽◾◻◼

طی یک ساله گذشته من بنا بردلایلی وقت آزاد نسبتا زیادی داشتم و اون رو با دیدن فیلم و خوندن کتاب پر کردم، یه سری از مکالمه ها و حرف هایی ‌که توی فیلم ها گفته میشد انقدر جذاب بودن که تصمیم گرفتم توی غالب یه پست کنار هم بچینمشون؛ هر چند پازل تک ژانری نیست اما شالوده زیبایی از ژانر های مختلف رو تشکیل میده:

  1. رستگاری در شاوشنگ

اندی: به نظرم به یه انتخاب ساده خلاصه می شه: مشغول زندگی کردن باشی یا مشغول مردن!


۲.باشگاه مشت‌زنی

ببین وقتی همه چیزمون رو از دست بدیم آزادیم هر کاری دلمون می خواد بکنیم.


۳.فارست گامپ

تو مجبوری گذشته را پشت سر خود بگذاری، قبل از این که بتوانی تکان بخوری.


۴.ذهن زیبا

دکتر روسن: تصور کن یکدفعه بفهمی آدم ها، مکان ها و لحظات مهم زندگیت نه از بین رفتن و نه مُردن … بلکه بدتر از اون، هرگز وجود نداشتن، چه جهنمی می شه؟


۵.بازی تقلید

آلن تورینگ : یه نصیحت درباره راز داری ، بهترین کار اینه که اصلا رازی رو ندونین

۶.شلاق

من ترجیح میدم در ۲۳ سالگی ، شکسته و در حال مستی بمیرم ولی مردم دور میز شامشون درباره من حرف بزنن تا اینکه زنده بمونم تا توی ۹۰ سالگی پولدار و هوشیار باشم اما هیچ کس یادش نیاد من کی بودم .


۷.تلقین

کاب: باید برم خونه، این تنها چیزیه که در حال حاضر برام مهمه آریادنی: چرا نمی تونی بری خونه؟ کاب: چون فکر می کنن من اونو کشتم آریادنی: (سکوت) کاب: ممنونم آریادنی: برای چی؟ کاب: چون نپرسیدی این کارو کردم یا نه


۸.انجمن شاعران مرده

پزشکی، تجارت، حقوق، مهندسی…این هدف‌ها برای ادامه زندگی ضروری هستند، اما شعر، زیبایی، لذت, عشق…این‌ها دلیل ما برای ادامه زندگی هستند.
۹.جزیره شارتر

تدی : _فکر میکردم خدا به ما اصول اخلاقی داده

واردن :_ هیچ اصول اخلاقی به خلوص این طوفان وجود نداره ، اصلا هیچ اصول اخلاقی وجود نداره ،تنها چیزی که وجود داره اینه :

_ آیا خشونت من میتونه بر تو غلبه کنه؟


۱۰.ویل‌هانتیگ نابغه

شین : تو یه شریک توی زندگی داری؟ _ویل : منظورت چیه؟! *کسی که باهات در ارتباط باشه و در مورد مسائل زندگیت باهات صحبت کنه _آره...کلی دارم *بگو ببینم کیان؟ _شکسپیر ، نیچه ، فرصت و کنر * خوبه ولی اینا که همشون مُردن...


۱۱. پاپیون

قاضی به پاپیون : _اتهام تو قتل کسی نیست ؛ جرم تو بدترین جرمیه که انسان میتونه مرتکب بشه .من تو رو برای هدر دادن زندگیت محکوم میکنم و مجازات تو زندگی به جای مرگه .


کانال تلگرامم