کوله‌پشتی سال ۱۴۰۲ یک عدد محدثه +یک ایده متفاوت

سلام به همه ویرگولی‌های عزیز، سال ۱۴۰۲ رو پیشاپیش به همه شما تبریک می‌گم :)

این پست اولین کوله پشتی نویسی من در ویرگول هستش که امیدوارم سالیان سال ادامه دار باشه چون واقعا یه ساختار ذهنی منظمی برام ایجاد کرد و باعث شد دغدغه‌ها و افکارم شفاف‌تر و قابل لمس‌تر باشن.

از شما هم دعوت می‌کنم تا این چالش قدیمی ویرگول رو از سر بگیرید، بانی چالش رو نتونستم پیدا کنم اما صمیمانه بابت این ایده خلاقانه و کارآمدش‌ ازش متشکرم!

حدود ۲۱ روز از سال ۱۴۰۱ باقی مونده که از نظر من فرصت خوبی برای دیتاکس مجازی هستش تا با ذهن و بدنی عاری از اعتیاد به دنیای مجازی، سال جدیدم رو آغاز کنم، به همین دلیل ۳هفته زودتر از موعد این پست رو منتشر کردم.

۱. فرض کنید کوله‌پشتی دارید که قرار است در آن تجربیاتی را از سال ۱۴۰۱ بگذارید و با خود به سال ۱۴۰۲ببرید. تجربیات مثبتی که همراه داشتن آنها به شما کمک می‌کند نسبت به سال قبل فردی توانمندتر بشوید. در کوله‌ی خود چه تجربیاتی را قرار می‌دهید؟

. رهایی از وسایل اضافی در عین دوست داشتنشون‌
. پیش قدم شدن برای شروع روابط دوستانه
. آدم امنی بودن برای نزدیکانم
. خوندن کتاب ‌های مفید
. مدیریت امور مالی
. منظم بودن


۲.برای حرکت در مسیر زندگی باید سبک و چابک بود. چه مواردی را از کوله‌ی خود خارج می‌کنید که در سال ۱۴۰۱ باقی بماند و شما سبک‌تر حرکت کنید؟ چیزهایی که از کوله‌ خارج می‌کنید مثلا می‌تواند تجربیات ناخوشایند یا ناراحتی‌ها باشد.

. توهم آگاهی و توسعه
. جا زدن و نصفه رها کردن امور
. سندروم از شنبه
. ایده‌آل گرایی
. برچسب زدن به خود
. واکنش‌های غیر عقلانی
. نوش‌خوار فکری
. فیلم و سریال دیدن بیش از حد
. وسواس در انجام امور
. پریدن از یک پله به پله دیگر


۳. فرض کنید در پایان سال ۱۴۰۲ بیشتر آن فردی شده‌اید که شبیه خود ایده‌آل شما است. در این صورت چه ویژگی‌ها و رفتارهایی باید در شما تقویت شود؟ چه چیزهایی را در کوله‌ی خود می‌گذارید که کمک می‌کند این ویژگی‌ها در شما تقویت شود؟

. به عهده گرفتن مسئولیت زندگی‌ و نتیجه نتیجه تصمیماتم
. انجام کارها طبق اولویت‌بندی و برنامه از پیش تعیین شده
. مدیریت و توسعه روابط اجتماعی و خانوادگی
. رعایت اصول مینیمالیسم در دنیای دیجیتال
. منطقی و قابل اجرا بودن برنامه ریزی
. پیروی از روتین‌هایی که تعیین کردم
. رعایت اصول و حد و مرز در روابط
. استفاده مفید از زمان‌های مرده
. مدیریت احساسات گوناگون
. مدیریت زمان و انرژی


یک پیشنهاد کارآمد و متفاوت:

جدول ذیل تمام هفته‌هایی هستش که انسان از یک روزگی تا (در بهترین حالت ممکن) ۹۰سالگی پیش رو داره.

من توی صفحه آقای محمدحسین محسنی با این جدول و ایده پشتش آشنا شدم و پیشنهاد می‌کنم جزئیاتش رو توی صفحه ایشون مطالعه کنید.

به طور خلاصه، از اولین هفته زندگیتون تا هفته‌ای که در حال حاضر طی می‌کنید رو رنگ‌کنید. هر یک از مربع‌های کوچک به عنوان یک هفته در نظر گرفته شده، بعد از تکمیل زمانی که از عمرتون گذشته، آخر هر هفته یکی از خونه‌ها رو رنگ می‌کنید.

اینجوری دید بهتری به عمری که داره می‌گذره پیدا می‌کنید.

کانال تلگرامم


به پایان آمد این پست و ویرگول همچنان باقی...

نظرتون راجب ایده این جدول چیه و چه پیشنهادی مشابه این جدول مدنظرتونه؟