Product Designer
5 نکته در طراحی UX موبایل
1- از به هم ریختگی جلوگیری شود
- دستگاه های تلفن همراه فضای محدودی دارند ، بنابراین از آن به درستی استفاده کنید.
- رابط کاربری را با اطلاعات زیاد ایجاد نکنید و توجه داشته باشید اولویت هر عنصر را قبل از قراردادن در طرح مشخص نمایید.
2- مراحل را مشخص کنید
- اطلاعات را به روشی واضح و منطقی سازماندهی کنید و تعداد مراحل را برای رسیدن به هدف نهایی کاهش دهید.
- از الگوهای navigation patterns استفاده کنید که کاربران با آنها آشنا هستند ، بنابراین این الگو نیازی به توضیح برای کاربر ندارد.
3- از خطاهای لمسی جهت رسیدن به هدف جلوگیری کنید
- اهداف لمسی کوچکتر می توانند منجر به خطا در انتخاب قسمت ها شوند.
- اهداف لمسی کافی برای عناصر تعاملی ارائه دهید.
- اهداف لمسی ایجاد کنید که حداقل 30-40 پیکسل را اندازه گیری کنند تا بتوانند با انگشت به دقت ضربه بزنند.
4- به حرکات سفارشی اعتماد نکنید
- از حرکات سفارشی به عنوان اصلی ترین روش تعامل استفاده نکنید برای کاربران سخت است که تعامل جدید را برای انجام کارهای اساسی یاد بگیرند.
- همیشه از حرکات استاندارد برای همه تعامل ها استفاده کنید مگر اینکه برنامه شما یک بازی باشد :)
5- حفظ و ثبات
- واسط خود را در سراسر برنامه شما مهم است پس ثابت نگه دارید آن را زیرا به کاربران امکان می دهد الگوهای استفاده شده را به درستی استفاده نمایند.
- هنگامی که کاربران یاد بگیرند که چگونه قسمت های خاصی از رابط کار می کنند ، می توانند این دانش را در مناطق و ویژگی های جدید اعمال کنند.
مطلبی دیگر از این انتشارات
مدیران محصولات بزرگ برای نوآوری نیاز به تحلیل و آمار دارند
مطلبی دیگر از این انتشارات
دربارهی «تفکر-طراحی*»: داستان یک رویکرد- قسمت اول
مطلبی دیگر از این انتشارات
چرا دیزاین سیستم؟