درنابالاتر - هفته‌ی اول – پیشنهاد فیلم

با بچه‌های تیم صحبت این شد که گاهی این‌که کارها رو مثل "بازی" ببینیم باعث می‌شه انجام‌شون راحت‌تر و دل‌پذیرتر بشه. این بهانه‌ای شد که پیشنهاد کنم حالا که صحبت بازیه فیلم "زندگی زیباست" رو ببینم.

This is a simple story... but not an easy one to tell. Like a fable, there is sorrow...and, like a fable, it is full of wonder and happiness.

همون‌طور که در اولین عبارات شروع فیلم گفته می‌شه، داستان پر از اندوه و درعین‌حال پر از شگفتی و شادیه. می‌شه باهاش بلند بلند خندید و یواش اشک ریخت.

من فیلم رو همون حدود بیست سال پیش دیدم، با کیفیت خیلی بد و ترجمه‌ی داغون احتمالن. تقریبن هیچی از جزئیات فیلم یادم نمونده بود. ولی تأثیرش رو همین چند ماه پیش روی زندگیم دیدم. وقتی متوجه شدم که ذهنم ناخودآگاه داره یه اتفاق رو از دیدگاه‌های (پرسپکتیوهای) متفاوت نگاه می‌کنه، یه دیدگاه رو که بیشتر باهاش حال می‌کنه انتخاب می‌کنه و از اون به بعد اون اتفاق رو به شکلی می‌بینه و به یاد میاره که انتخاب کرده بود. یهو فهمیدم ذهنم داره نقش "گوییدو"ی زندگی زیباست رو برام بازی می‌کنه. داره زندگی رو هرچه لذت‌بخش‌تر و ساده‌تر می‌کنه برام. داره کمکم می‌کنه توی اتفاقات گیر نکنم و عبور کنم ازشون.

از داستان فیلم چیزی نمی‌گم. اگه ندیدید پیشنهاد می‌کنم ببینید و اگه دیدید، یه بار دیگه با دید درنابالاتری ببینیدش.

از تأثیر فیلم بنویسید.

http://bit.ly/dornabalatar09