اولین هنگم در دبیان بعد از ۸ ماه.


امروز اولین هنگمو با دبیان از اولی که اونو نصب کردم تجربه کردم. :))))))))))

داستان از این قراره که داشتم بازی 0ad رو بازی میکردم که موقع باز کردن یک از سیو ها یهو هنگ کردم و مجبور شدم یک ترمینال باز کنم و با دستور kill پنجره بازی رو ببندم.

سیستم من:

Intel i5-4200U (4) @ 2.600GHz

کارت گرافیکم انویدیاست و دارم فقط از گرافیک onboard و درایور آزاد استفاده میکنم. جالبه چون موقع بازی 0ad که گرافیک بسیار خوبی هم داره اصلا سیستم داغ نمیکنه. حتی موقع هنگ هم سیستم داغ نکرده بود. چون بازی یک اخطار بخاطر باگ هم داده بود احتمالا این هنگ بخاطر این باگه بوده چون دارم از دبیان تستینگ استفاده میکنم. خب بعد از چندین ماه بازی، وب گردی، کمی تمرین علوم رایانه و ...... این اولین باری بود که سیستم تازه اونم به خاطر باگ خود بازی هنگ کرد. جالبه برای خودم چون دارم این بازی رو با گرافیک آنبورد و درایور آزاد میکنم ولی باز سیستم کم نیماره و اصلا داغ هم نمی کنه.

نکته: ۱- خاک بر سر بازی سازای ایرانی که در یک بازی خارجی اینقدر به تاریخ و جزئیات ایران باستان(هخامنشیان) توجه شده و با دقت برای اون دوره تحقیق شده ولی ما هیچچچچچچچچ!

۲- دروغ گفتم، بازی رو یکی دیگه میکنه، نه خودم. £)

۳- فهمیدم چرا هنگ میکنه. بعد از وارد شدن به سیو هامون اگه فقط در همون ثانیه اول سریع نشانگر موشواره رو تکان بدیم هنگ میکنه. خب یک ثانیه میگم طرف صبر کنه. :)