رفع مشکل صفحه سیاه در vsCode

سلام دوستان امروز به یه مشکلی خورم که بعد یکم سرچ و اینا به جوابش رسیدم

مشکل آنچنان حاد و خطرناکی نیست ولی خب وقتمو گرفت تا حل بشه

بعد از نصب vsCode صفحه کاملا مشکی شد و هر کاری کردم درست نشد (برای مهندس کامپیوتر عموما هر کاری کردم یعنی کامپیوتر رو ریستارت کردم )

در واقع چیزی که می دیدم این بود

یکم که سرچ زدم این لینکو پیدا کردم :

https://github.com/Microsoft/vscode/issues/51701

توش نوشته بود برای باز کردنش از این کامند توی ترمینال یا cmd استفاده کنید

code --disable-gpu




نوشته های دیگر من :
رفع ارور esLint , بهترین منبع یادگیری جاوااسکریپت , ویژگی در img



خب این به درد من نمی خورد چون با هر بار برای بازکردن vscode باید از cmd شروع می کردم (دوس دارم با کلیک باز شه ) تازه وقتی با این روش بازش می کردم دیگه ترمینال خود vscode کار نمی کرد

بازم سرچ زدم و رسیدم به این لینک

https://stackoverflow.com/questions/29966747/how-can-i-disable-gpu-rendering-in-visual-studio-code

که خب مشکلم رو حل کرد

جالبه بدونید اون جوابی مشکلمو حل کرد که تیک نخورده بود (پس تو استک اورفلو جواب هایی که تیک نخورده رو هم نگاه بندازید حتما) راه حلی که ارائه شده بود این بود و خب مشکلم رو حل کرد :

  • با روش بالا vsCode رو باز کنید
  • کلید های Ctrl + Shift + P رو بفشارید
  • اون بالا تایپ کنید Preferences: Configure Runtime Arguments (پس از انتخاب یک فایل براتون باز می شه)
  • بعد از باز شدن فایل دستور
 &quotdisable-hardware-acceleration&quot: true 

رو به انتهای فایل اضافه کنید

  • خب vscode رو ببندید و دوباره باز کنید :)