برنامه نویس hossien014.github.io
لود کردن فایل ها از پوشه به بازی در یونیتی -Loading Resources at Runtime
بسم الله الرحمن الرحیم
دستور Resources.Load()
در یونیتی این دستور به شما امکان لود یک فایل از اسست ها را به شما می دهد. مثلا اگربخواهیم در بازی prefab خاصی را از فلان پوشه برداریم و لود کند باید از از این دستور استفاده کنیم.
1- ابتدا باید یک پوشه در فایل های خود به اسم Resourcesایجاد کنیم .فقط فایل هایی که در زیر مجموعه این پوشه باشند قابلیت فراخوانی از طریق کد را دارند.
2- برای فراخوانی فایل مورد مورد نظر باید به شکل زیر عمل کرد .کاری که دستور زیر می کند این است که وارد پوشه Resources می شود و دنبال فایل "fileName" می گردد اگر چنین فایلی وجود داشت آن را به متغیر که نام آن فایل است می دهد .
var file = Resources.Load("fileName") as GameObject;
اما فرض کنید که یک پوشه دیگر درون پوشه Resources مثلا به prefabs ایجاد کردید و میخواهید فایل از درون آن پوشه را لود کنید. برای اینکار باید به شکل زیر عمل کنید یعنی قبل از نوشتن نام فایل اسم پوشه و/ را بنویسید.
var file = Resources.Load("prefabs/fileName") as GameObject;
مطلبی دیگر از این انتشارات
هفت خان انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی : خان دوم
مطلبی دیگر از این انتشارات
7 چالش که توسعه دهندگان مستقل بازی های ویدیویی با ان ها روبرو میشوند
مطلبی دیگر از این انتشارات
سرعت و جهت (velocity) در یونیتی+نحوه محاسبه