7 چالش که توسعه دهندگان مستقل بازی های ویدیویی با ان ها روبرو میشوند

متاسفانه تعداد زیادی از گیمر ها احساس میکنند این حق را دارند زمانی که از یک بازی خشمگین هستند پیام های توهین آمیزی به توسعه دهندگان آن بازی ارسال کنند. آنها فکر میکنند که این توسعه دهندگان در بهترین وضعیت ممکن قرار دارند؛ اما اصلا به این شکل نیست و توسعه دهندگان بازی های ویدیویی با چالش هایی روبرو میشوند که البته این چالش ها بسته به مستقل بودن یا کار کردن در یک شرکت بزرگ متفاوت است.

من نمیتوانم به جای توسعه دهندگان کهنه کار صحبت کنم، اما من خودم تعدادی بازی(حدودا 5تا) به صورت مستقل ساخته‌ام و میخواهم با حرف هایم برخی از تصورات نادرست افراد را برطرف کنم.

مزیت مستقل بودن این است که هیچ فشاری از سمت رئیس یا مدیر در مورد اینکه تا که زمانی وقت دارید بازی را بسازید وجود ندارد. اما در عوض مشکلات بسیاری هنگام کار کردن به صورت مستقل وجود دارد که یکی از انها این است که کسب در آمد بسیار سخت میشود.

در ادامه به 7 چالش که توسعه دهندگان مستقل بازی های ویدیویی با ان ها روبرو میشوند میپردازم.



1 . چرخ را از اول اختراع نکنید

برای بسیاری از توسعه دهندگان بازی های ویدیویی، مخصوصا ان هایی که از خوب کد نویسی سر در میاورند وسوسه ای وجود دارد که از اول شروع کنند، برای مثال موتور بازی سازی خود را بسازند. شاید موتور های بازی سازی که وجود دارند را دوست ندارند یا فکر میکنند کار با موتوری که خودشان ساخته اند آسان تر است.

موتور هایی مانند Unreal و Unity ابزار های بسیاری دارند که ساخت انها از اول سال ها طول میکشد.

همچنین ممکن است ما این عمل را برای موضوعات کوچکتر انجام دهیم. برای مثال ممکن است ما ابزار های پیش‌فرض که وجود دارند را بررسی نکنیم و فقط فرض کنیم که باید خودمان چیزی بسازیم. این فرضیات را باید از خود دور کنیم و فقط روی بازی خود تمرکز کنیم.

2 . فلج شدن هنگام انتخاب

موتور های بازی سازی بسیاری وجود دارد. همچنین ابزار های بسیاری نیز برای طراحی محیط و کاراکتر و چیز های دیگر وجود دارد. هنگام انتخاب کردن بین موتور ها و ابزار ها سردرگم شدن بسیار آسان است. ابتدا باید فکر کنید چه بازی میخواهید بسازید، تک نفره یا چند نفره؟ میخواهید چه نوع گرافیکی داشته باشد؟ منطق بازی چقدر پیچیده است؟

اولین بازی که من ساختم یک بازی تخته ای آنلاین ساده بود پس نیاز به موتور بازی سازی نداشتم. سپس از انجا که از قبل سابقه کار با جاوا اسکریپت را داشتم، یادگیری یونیتی را شروع کردم و شروع به ساخت بازی های پیچیده تر کردم.

زمانی که میدانید چه بازی میخواهید بسازید میتوانید با در نظر گرفتن مهارت خود یک موتور بازی سازی انتخاب کنید. اگر زیاد از کد نویسی سر در نمیاورید بهتر است از موتور های قدرتمند مانند Unity استفاده کنید زیرا ابزار های بسیاری به شما ارائه میکند که شما را از کد نویسی خلاص میکند. اما اگر به کد نویسی مسلط هستید میتوانید از موتور های دیگر نیز استفاده کنید.


3 . باید محدوده را کوچک نگه دارید

اگر میخواهید بازی که همیشه رویایش را داشتید را بسازید و امکانات یا تجربه کافی برای ساخت ان بازی را ندارید، ممکن است ان بازی را ناقص و نا تمام بسازید. بهتر است یک بازی کوچک و ساده داشته باشید تا پروژه وسیع ناقص.

4 . مراقب کار های قراردادی باشید

بعد از اینکه چند بازی برای خود ساختید، ممکن است وسوسه شوید و به دنبال کار به عنوان یک توسعه دهنده بازی ویدیویی بروید.

ممکن است شما بیش از حد کار کنید و حقوق کمتر از حد مناسب بگیرید؛ این یکی از مشکلات کار کردن برای یک شخص یا شرکت است.

5 . دست کم گرفتن چیز ها

وقتی در حال انجام بخش های سرگرم کننده توسعه بازی خود هستید ممکن است زمان زود بگذرد. سپس وارد دوره جدیدی میشوید که باید بازی خود را تبلیغ کنید. یک توسعه دهنده بازی ویدیویی مستقل همان اندازه که وظیفه توسعه بازی را دارد، همان اندازه هم وظیفه تبلیغ ان را دارد. ممکن است در زمانی که در حال تبلیغ هستید احساس کنید که دارید در شبکه های اجتماعی فریاد میزنید تا یک استریمر بازی شما را استریم کند.

این دوره فقط بازاریابی نیست. پخش یک بازی میتواند یک فرایند پیچیده باشد. باید هفته ها منتظر بمانید تا بازیکن هایی بازی شما را انجام دهند سپس با نظرات انها تازه میتوانید مشکلات اصلی بازی را حل کنید. برای مثال UI را در نظر بگیرید، باید یک گیمر با ان کار کند تا چیز هایی که مشکل دارند را پیدا کند.

6 . پیدا کردن یک تیم خوب مشکل است

این نکته برای هر پروژه ای صدق میکند. ما اغلب دنبال یک تیم برای همکاری در توسعه بازی هستیم. متاسفانه پیدا کردن یک تیم مناسب کاری بسیار دشوار است.

من تصمیم گرفته ام که به ساخت بازی ویدیویی به صورت تکی پایبند باشم چون هروقت سعی میکنم با یک تیم کار کنم همه چیز به هم میخورد. ممکن است بعضی از اعضا تیم انگیزه خود را از دست بدهند یا یک دفعه ناپدید شوند. تقریبا همیشه هیچ ساختار مشخصی در مورد اینکه که کسی پروژه را مدیریت میکند وجود ندارد.

7 . پول در اوردن بسیار سخت است

در امد من از 3 بازی اولم 0 دلار بود. درست است من سخت تلاش میکردم اما هیچ تلاشی برای کسب در امد از انها نکردم. البته اگر هم میکردم شک دارم میتوانستم به مقداری پول برسم. بازی چهارم من یک بازی VR بود حدود 500 دلار برایم سود داشت. یکی از دلایل این اتفاق این بود که بازی چهارمم را در Steam منتشر کردم. استیم مخاطبین زیادی دارد پس شانس شما برای رسیدن به در آمد در انجا زیاد است. اما تنظیم و قرار دادن بازی در استیم هم دردسر هایی دارد.


منبع