معرفی بازی ایرانی پژواک لحظه ها

یک بازی ایرانی در سبک مترویدونیا
یک بازی ایرانی در سبک مترویدونیا

بازی های ایرانی نسبت به قبل عملکرد بسیار بهتری داشتند و به خصوص بازی های ایرانی INDIE توانستند خوش بدرخشند .

جدید ترین بازی ایرانی معرفی شده ، بازی پژواک لحظه ها نام دارد که یک عنوان اکشن ماجراجویی است که در سبک مترویدونیا جای می گیرد .

همچنین دموی این اثر منتشر شده که شما می توانید هم اکنون آن را دانلود و تجربه کنید .

تمرکز اصلی بازی، ارائه سیستم مبارزات قابل‌قبول و لذت‌بخش، ارائه تعداد زیادی از قدرت‌ها و توانایی‌های ویژه برای ارتقاء مبارزات، حرکت‌های بازیکن و سلاح‌های بازی، محیط و دنیایی بزرگ به همراه آرت و هنرهای بصری پرجزئیات است.

این بازی از 7 ماه پیش با موتور UNITY در دست توسعه بوده و پیش بینی می شود که احتمالا پروسه ی ساخت بازی در تابستان سال 1401 به اتمام برسد .

برای ساخت و توسعه این بازی از موتور یونیتی استفاده شده و همه قسمت‌های آن از کد نویسی پایه، طراحی بصری، موسیقی و صداگذاری آن توسط علیرضا طاهرپور در طی ۷ ماه انجام شده است.

همچنین دموی این اثر منتشر شده که شما می توانید هم اکنون آن را دانلود و تجربه کنید .

دنیای بازی از چند منطقه مستقل و بزرگ که از شیوه‌های مختلفی به یکدیگر وصل می‌شوند، تشکیل می‌شود. هر منطقه، ویژگی‌های منحصربه‌فرد، نماهای ظاهری، دشمنان، باس فایت‌ها و سختی‌های خاص خودش را دارد و با پیشروی بیشتر، چالش بازی بیشتر می‌شود.

در حال حاضر پلتفرم PC پلتفرم هدف این عنوان است اما در صورت شرایط خوب انتشار ، امکان پورت این بازی برای پلتفرم های دیگر نیز فراهم است .

همچنین برنامه‌ریزی شده است تا بازی بین ۸ تا ۱۰ ساعت گیم پلی داشته باشد که با توجه به شرایط، ممکن است بیشتر یا کمتر شود.

گرافیک بسیار عالی
گرافیک بسیار عالی

گرافیک بازی پژواک لحظه ها ، از مهم ترین نقطه قوت این بازی است که در دمو هم به طور انکار ناپذیری مشاهده می شود . بازی دارای یک گرافیک پیکسلی زیباست که می تواند برای هر کسی جذاب باشد .

افکت های بصری محیط ، جزییات انیمیشن ها و ... همه و همه به بهترین شکل ممکن طراحی شدند تا شما از آن لذت ببرید .

در مجموع ، می توانیم به جرعت بگوییم که گرافیک بصری دموی پژواک لحظه ها ، قوی ترین بخش این بازی است .

گیم پلی بازی نیز ، واقعا جذاب اما اشکالاتی دارد که امید است تا در بازی اصلی برطرف گردد «که می گردد» .

بازی واقعا گیم پلی جالبی دارد و قرار است ترکیب چند سبک مختلف را به تصویر بکشد . بازی در سبک مترویدونیا قرار دارد و در عین حال شباهت های زیادی نسبت به بازی های سولز لایک دارد . همچنین در بازی المان های نقش آفرینی نیز دیده می شود .

اما مشکلات بازی ، مشکل هوش مصنوعی بازی است که در این دمو هم به وفور یافت می شود و امید است که این مشکل حل شود .

همچنین ایکاش که بازی ، دکمه های بهتری را برای تجربه با کیبورد انتخاب کرده بود . چرا که دکمه های بازی چندان جالب طراحی نشدند و ایکاش که کنترل بازی با کیبور و موس امکان پذیر بود .

صداگذاری های بازی نیز عملکرد خوبی دارد و در این زمینه هم بازی می تواند حرف هایی برای گفتن داشته باشد . اما امید است که تنوع این موسیقی در بازی اصلی بیشتر شود .

اما ضعیف ترین بخش بازی که اصلا جای دفاع ندارد ، داستان بازی است .

در واقع تمرکز روایت داستان بازی، از طریق محیط‌ها است و شخصیت اصلی بازی به قسمتی از یک امپراتوری خیالی سفر می‌کند که سال‌ها است از بقیه قسمت‌ها جدا و کم‌کم تبدیل به ویرانه شده و به تصرف موجودات عجیب و غریبی درآمده است .

هنوز اطلاعت دیگری از داستان در دسترس نیست و بازی به همین چند خط خلاصه می شود .

البته خود آقای علی رضا طاهر پور نیز اعلام کرده هنوز خیلی زیاد روی داستان کار نکرده و قرار است در ادامه ی مراحل تولید بازی ، یک داستان خوب را برای بازی آماده کند .

منبع : گیمین