دفاع متا از مایکروسافت برای خرید اکتیویژن

دفاع متا از مایکروسافت

شرکت متا که پشت پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بسیار محبوب فیس‌بوک و اینستاگرام است، اخیراً از خرید "اکتیویژن: بلیزارد" توسط مایکروسافت در مجموعه‌ای از اسناد دفاع کرد که قبلاً به یک نهاد نظارتی در برزیل معروف به شورای اداری برای دفاع اقتصادی به کمیسیون تجارت فدرال ارائه شده بود.

طبق گزارش نیکس مگ متا اعلام کرده: “بخش بازی های الکترونیکی با محتوای فراوان تولید شده توسط چندین توسعه دهنده و با ورود مداوم بازیکنان جدید بسیار پویا و رقابتی است.” این شرکت بعداً توضیح داد که چگونه متا درک می کند که انتشار و توسعه بازی های الکترونیکی به شدت رقابتی است و طیف گسترده ای از بازیکنان را که در سطح جهانی با یکدیگر رقابت می کنند را جذب می کند.

تنظیم‌کننده مورد بحث به‌عنوان یک «آژانس مستقل گزارش‌دهنده به وزارت دادگستری با دفتر مرکزی و تأسیسات قانونی آن در شهر برازیلیا» توصیف می‌شود. هدف شورای اداری دفاع اقتصادی، «تضمین رقابت آزاد» از طریق فرآیند «تحقیق و تصمیم گیری، در نهایت، در مورد مسائل رقابتی» و «مسئولیت برای تقویت و ترویج فرهنگ رقابت در برزیل» است.

ظاهراً از متا سؤالات مختلفی پرسیده شده است، از جمله «تا جایی که شرکت شما می‌داند، توسعه‌دهندگان/ناشران اصلی بازی که به طور مؤثر با مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد رقابت می‌کنند» که «قادر به تولید بازی‌هایی هستند که به عنوان «triple-A» در نظر گرفته می‌شوند» و «در صورتی که عناوین Activision Blizzard دیگر در آینده برای اکوسیستم های رقیب مایکروسافت/ایکس باکس در دسترس نباشند، رقابت در بازار توزیع بازی های دیجیتال تا چه حد تحت تأثیر قرار خواهد گرفت؟» پاسخ هایی که متا به شورای اداری دفاع اقتصادی داده بود برای مایکروسافت بسیار مطلوب بود.

به گفته این شرکت، متا معتقد نیست که تقسیم بندی توسعه و انتشار بازی های الکترونیکی بر اساس پلتفرم/سخت افزار مناسب است. در هر سناریویی، موانع ورود به بازار به طور کلی کم است. مدل‌های اپ شاپ ( فروشگاه های بازی همانند استیم) در همه پلتفرم‌ها منجر به افزایش تعداد بازی‌های الکترونیکی جدید است، زیرا توسعه‌دهندگان دیگر نیازی به سازماندهی توزیع خود ندارند. این شرکت در ادامه توضیح داد که چگونه «ظهور مدل‌های مختلف کسب‌وکار در بازی‌های الکترونیکی از جمله مدل مجوز سنتی، مدل خرید درون‌برنامه، مدل مبتنی بر اشتراک، و مدل رایگان برای بازی و پشتیبانی از تبلیغات، به توسعه‌دهندگان فضای بیشتری می‌دهد. گزینه هایی برای کسب درآمد، ترویج بیشتر کاهش موانع ورود و اجازه به توسعه دهندگان برای ارائه محتوای خود به بازار پر کارآمدترین روش است.

متا لیست بلندبالایی از شرکت‌هایی را که ظاهراً در تولید بازی‌های سه‌گانه A از جمله یوبی‌سافت، الکترونیک آرتز، کپکام، تنسنت، امبراسر و نینتندو با مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد رقابت می‌کنند، گردآوری کرده است.

این در پی بحث و جدل های مداوم در مورد امکان ادغام بین مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد است که منجر به ایجاد شرکتی می شود که بسیاری می ترسند به راحتی به یک انحصار تبدیل شود. مایکروسافت اوایل سال جاری Activision Blizzard را با قیمتی کمتر از 68 میلیارد دلار خریداری کرد. در حالی که رگولاتورها این معامله را به دقت زیر نظر داشتند، کارمندان به ویژه در اکتیویژن بلیزارد نیز نگران بودند و نمی‌دانستند که این خرید چه تأثیری بر جنبش رو به رشد اتحادیه‌سازی خواهد داشت که پس از گزارش‌های متعدد سوءاستفاده از محل کار، شتاب قابل توجهی پیدا کرد. و سوء رفتار شروع به آشکار شدن کرد.

پیشبینی میشود بعد از خرید بلیزارد توسط مایکروسافت، این پلتفرم بسیار محبوب و بزرگتر شود و به گونه ای جای استیم را بگیرد. درحال حاضر استیم بزرگترین پلتفرم بازی های کامپیوتری است که از رقیب های آن میتوان به اوریجین و بلیزارد اشاره کرد.