مدیر و همبنیان گذار NEORAX.com و ارنست ای اسپرت
امسال شاهد ظهور تیم های جدید در ای-اِسپورت خواهیم بود
تیم های ورزش های الکترونیک در سال اینده به پیشرفت و توسعه ادامه خواهند داد و شاهد ظهور تیم های جدید بیشتری نسبت به سال های قبل خواهیم بود. در این میان باشگاه های ورزش های الکترونیک پا را فرا تر از کمپانی ها و باشگاه های ورزش های سنتی، با سرمایه گزاری روی تبدیل شدن به برند سبک زندگی این صنعت و استراتژی های تولید محتوا خواهند گذاشت.
این که یک باشگاه و سازمان به عنوان برند این صنعت شناخته شود درواقع توانایی این را نیز خواهد داشت تا شکل دهنده فرهنگ نو ظهور ورزش های الکترونیک هم باشد و همینطور درآمد های متنوعی به سمت این باشگاه سرازیر خواهد شد. مسئله تنوع مسیر های درآمدی در این صنعت نو ظهور ریسک ضرر در شرایطی مانند شرایط قرنطینه سال 2020 را کاهش خواهد داد و در صورت کم شدن و یا شکست یک مسیر، مسیر دیگر آن ضرر را جبران خواهد کرد.
به کار گیری تولید کننده های محتوای تصویری و استریمر ها میتواند در موارد زیر باعث برتری شود:
- دارایی های بیشتری را برای فروختن به اسپانسر ها فراهم میکند و تضمین می کند که توسط بازیکن های حرفهای یک تیم و یا توسط اینفلوئنسر های این رشته ها به نمایش گذاشته شوند.
- در مواردی که با پلتفرم ها برای استفاده انحصاری از آنها در حال مذاکره هستند به عنوان یک پکیج میتوانند از مزایای بیشتری برخوردار شوند. در واقع اهرم فشاری برای افزایش سود در مذاکرات خواهند بود.
- برای استریمر ها هم این امر یک مزیت محصوب میشود، آنها می توانند به سمت حرفهای تر شدن حرکت کنند و از توانایی های سازمان و باشگاه ها در مسائل رسمی استفاده کنند و به کاری که بیشتر علاقه دارند یعنی استریم کردن بپردازند و کاغذ بازی ها را به آنها بسپارند.
امسال ورزش های الکترونیک توانست خودش را با شرایط قرنطینه وفق دهد و شاهد این بودیم که تورنمت ها و مسابقات این رشته ها به خوبی برگزار شدند و این تاثیر ها در صنعت ورزش های الکترونیک حتی بعد از مهار شدن ویروس کرونا باقی خواهد ماند. درواقع شرایط سخت توانست انعطاف پذیری و جذابیت این صنعت را نمایان کند و در شرایطی که ورزش های سنتی، سینما و مراکز سرگرمی تعطیل بودند تورنمنت های ورزش های الکترونیک با قدرت به کار خود ادامه داد.
مطلبی دیگر از این انتشارات
سرویس XBOX GAME PASS چیست؟
مطلبی دیگر از این انتشارات
نقش ها و بخش های تشکیل دهنده یک بازی
مطلبی دیگر از این انتشارات
از گیم تا فیلم؛ معرفی چند فیلم گیمرپسند و یک کتاب