روایت بیم و امید و سرگرمی

تا قبل از شیوع ویروس کرونا و غافلگیر شدنمان،همه ما سرگرمی هایی برای اوقات فراقتمان داشتیم،مثل بیرون رفتن با دوستان و نوشیدن یک نوشیدنی گرم در کافی شاپ و...،اما با شیوع سریع ویروس کرونا و اجبار به قرنطینه و شروع محدودیت ها برای فعالیت و تفریحات خارج از خانه،ابتدا حس یأس و ناامیدی تا مدتی بر ما چیره شد.زمان لازم بود تا خودرا دوباره باز یابیم و چاره اندیشی کنیم.تجربه شخصی خودم اینگونه شکل گرفت:سعی کردم خودم را هرگونه که می توانم، سرگرم‌کنم تا شاید کمی از سختی های این دوران را بکاهم.در شرایط ناگوار و سخت قرنطینه،برای پاسخ به علائق شخصیم مانند بازی های ویدئویی،نقاشی،وب گردی،تماشای ویدئو و در کنار اینها فراگیری زبان انگلیسی و فرانسه،نیازمند امکانات و فضایی بود که با کمک گوشی هوشمندم این فضای مناسب مهيا گردید گویی که معجزه ای رخ داده است.گوشی همراهم از آن به بعد به همدم و رفیق تنهایی و گوشه نشینی من تبدیل شد و اینگونه بارقه امید بر زندگیم تابید.


این روایت من از ماه ها تجربه خوب و سرگرم کننده با رفیق همراهم در دوران سخت کرونا است.

رفیق این روز های من
رفیق این روز های من

من از گوشی همراهم در کنار فعالیت های درسی، برای بازی کردن،خواندن کتاب، دیدن ویدئو و کارهای دیگر بهره بردم.دوست و رفیقی خوب و مطمئن برای سرگرمی،آموزش و یادگیری.
قبل از هر چیز چند بازی خوب و سرگرم کننده را دانلود کردم.
درکنار بازی شروع به خواندن کتاب های الکترونیک کردم که تا قبل از کرونا حس خوبی به آنها نداشتم چون همیشه عادت داشتم کتاب هارا چه درسی و یا غير درسی لمس کنم.
واز چندین اپلیکیشن مثل یوتیوب، پینترست و آبلو برای کسب ایده های جذاب و یادگیری بهره بردم.


بخش بازیها:
در این دوران سخت یکی از کارهای جذابی که میتواند مدت ها مارا از این فضای کرونایی دور کند بازی کردن با گوشی های همراه است و من میخواهم تعدادی از بهترین بازی هایی که تجربه کرده ام را برای شما به اشتراک بگذارم تا شماهم در این تجربه سهیم شوید.

gris

مطمئنا از همان ابتدا به طراحی هنری و زیبای این بازی پی میبرید.
این بازی روایت‌گر ذهن آشفته دختری به نام گریس است که با پیشروی در داستان بازی،او به مرور ارامش خود را به دست می آورد.
این بازی در عین سادگی و لطافت خود،بسیار تاثیر گذار و دوست داشتنی است و احساس گیمر را درگیر میکند.
گیرایی و جذابیت داستان در کنار گرافیک هنری و موسیقی فوق‌العاده،این بازی را به یکی از تجربه های به یاد ماندنی برای من تبدیل کرد.پس اگر دوست دارید وقت خود را با بازی پر کنید gris را از دست ندهید.

Life is strange

از همان ابتدا و با دیدن صحنه های اول بازی واقعا حیرت زده شدم و با پیشروی در بازی، بیشتر و بیشتر به وجد آمدم.این بازی در تمام زمینه ها یک تجربه جدید و خاص است و مطمئنا بازی مانند آنرا تا به حال انجام نداده و تجربه نکرده اید.پس به شما پیشنهاد میکنم حتما آنرا بر روی گوشی خود نصب کنید و از آن لذت ببرید.
داستان بازی درباره دختری به نام مکس است که به عکاسی علاقه دارد و در ادامه ماجرا،متوجه قدرت خاص خود یعنی کنترل زمان میشود و داستان جایی جالب میشود که او می‌تواند از قدرتش برای اثر گذاشتن بر روی گذشته، حال و آینده استفاده کند.
داستان فوق‌العاده و گرافیک عالی در کنار دیالوگ ها و صحنه های به شدت احساسی،ساعت ها تجربه سرگرم کننده را برای شما رقم میزند،پس اگر به دنبال یک داستان عالی و یک ماجراجویی به یادماندنی هستید این بازی را از دست ندهید.

walking dead season1

شاید با خودتان فکر کنید که بازی walking dead همانند سریال مردگان متحرک فقط در کشتن زامبی ها خلاصه می‌شود.
اما در اشتباهید.چیزی که در این بازی بیشتر از همه شمارا درگیر خودش میکند انسانیت،وجدان و دوراهی های اخلاقی است و کار درجایی برای شما سخت تر میشود که سرنوشت تمام شخصیت ها و تصمیم گیری های مهم بازی،همه و همه در دست شماست،به گونه ای که یک انتخاب اشتباه از سوی شما میتواند باعث مرگ یکی از شخصیت ها یا قرار گرفتن در یک وضعیت خطرناک و چالش برانگیز شود.
داستان بازی از جایی آغاز میشود که لی(شخصیت اصلی بازی) به وسیله کلانتر محلی در حال منتقل شدن به زندان است اما با ظاهر شدن یک زامبی در وسط راه، کلانتر کنترل ماشین را از دست داده و از جاده خارج می‌شوند و بازی از اینجا آغاز میشود و...
داستان جذاب،سیستم انتخاب های بازیکن،شخصیت پردازی های قوی و مراحل مهيج باعث شده تا این بازی به بهترین عنوان سال ۲۰۱۲ بدل شود.پس توصيه می‌کنم بدون هیچ وقفه ای به تجربه این شاهکار بازیهای ویدیویی بپردازید.

Just dance now

همانطور که از نام این بازی مشخص است یک بازی پر تحرک و پر انرژی است و می‌تواند اوقات شاد و فرح بخشی را در دوران قرنطینه برای شما رقم بزند.برای انجام این بازی شما علاوه بر تلفن همراه به یک تلویزیون هوشمند،لپ تاپ و یا تبلت نیاز دارید تا بتوانید این بازی را تجربه کنید
و از آن لذت ببرید.
در این بازی شما باید حرکات رقصنده های بازی را مو به مو اجرا کنید و هرچقدر این کار را بهتر انجام دهید امتیاز بیشتری هم دریافت خواهید کرد.
رقص های پر تحرک و متنوع،تم های رنگی،محیط شاداب و موزیک های فوق‌العاده یک تجربه به یاد ماندنی را برای شما رقم می زند برای من که این چنین بود.

در ادامه چند بازی جذاب دیگر که میتوانند اوقات
فراغت لذت بخشی برای شما فراهم کنند را معرفی
میکنم.امیدوارم از آنها لذت ببرید.

to the moon
wolf among us
old man's journey
valiant hearts
oxenfree
brothers: tales of the two son's
that dragon cancer
broken age
life is strange:before the storm
walking dead season 2
music racer
Florence
Animal crossing



بخش اپلیکیشن ها:
تعداد اپلیکیشن های خوبی که میتوانید در این دوران،چه برای یادگیری چه در بحث سرگرمی و یا فضای مجازی استفاده کنید،بسیار زیاد است و من در اینجا میخواهم تجربیات خودم از چند اپلیکیشن که در دوران قرنطينه استفاده کردم را،برای شما به اشتراک بگذارم.

Fidibo

همانگونه که در ابتدا اشاره کردم،علاقه ای به کتاب های الکترونیکی نداشتم اما با شیوع ویروس کرونا و دسترسی سخت به کتاب های کاغذی،اجبارا به سمت کتاب های الکترونیکی هُل داده شدم و زمانی که اپلیکیشن فیدیبو را دانلود کردم،از تنوع بسیار زیاد کتاب های این برنامه لذت بردم و واقعا تجربه بسیار خوبی از استفاده از این برنامه داشتم و یک جورهایی عاشقش شدم.
در این مدت من کتاب هایی مانند دنیای سوفی،یادداشت های زیرزمین و شب های روشن،پیرمرد و دریا،کیمیاگر،ملت عشق و چندین کتاب دیگر را از این برنامه خریداری کرده و از خواندن آنها بسیار لذت بردم.
پس اگر شماهم عاشق کتاب هستید و دوست دارید در اوقات فراغت خود کتاب بخوانید این اپلیکیشن را از دست ندهید.


Ablo

یکی از اپلیکیشن هایی که من در دوران کرونا بسیار از آن استفاده کردم اپلیکیشن ablo بود این برنامه به معنای واقعی هیچ محدودیتی نمی‌شناسد و شما میتوانید به راحتی با مردم کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنید، برای خودتان دوستان زیادی پیدا کنید،از صحبت کردن با انها لذت ببرید و از فرهنگ ها و سبک زندگی و اخبار آنها باخبر شوید.
این برنامه میتواند یکی بهترین راه ها برای گذراندن وقت درکنار معاشرت و یادگیری باشد،پس اگر می‌خواهید با مردمان و فرهنگ‌های دیگر کشور ها بیشتر آشنا شوید و با افراد مختلفی در ارتباط باشید ablo را در لیست دانلود های خود قرار دهید.


Pinterest

من عاشق نقاشی و طراحی هستم اما مسئله ای که مرا بسیار ناراحت میکرد نداشتن ایده و موضوع برای انجام آنها بود اما زمانی که پینترست را دانلود کردم توانستم از ایده های بسیار جذابِ دیگران استفاده کنم و اثر هنری خودم را خلق کنم.و اگر شماهم مانند من هستید،اپلیکیشن پینترست با هزاران ایده خلاقانه و زیبا و پست های جذاب به کمک شما می‌آید و ذهن شمارا برای انجام فعالیت های هنری و خلاقانه باز می‌کند.پس اگر به دنبال اپلیکیشنی برای ایده پردازی و انجام کارهای خلاقانه در اوقات فراغت خود هستید Pinterest به عنوان یک فضا برای کسب ایده بهترین گزینه برای شما است.


Headspace

در این دوران و با وجود فشار ها و سختی های فراوان یکی از چیزهایی که باعث میشود بتوانم ذهنی آرام و متمرکز داشته باشم و بتوانم بهره وری خودم را افزایش بدهم،برنامه headspace است.این برنامه با دوره ها و تمریناتی که برای آرامش ذهن وتمرکز به کاربران خود ارائه میدهد یک گزینه عالی برای بدست آوردن قدرت ذهن و توانایی مدیریت مسائل سخت زندگی است و باعث می‌شود کمی از مشکلات و تنش های درونی و ذهنی کاهش بیابد.پس به شماهم پیشنهاد میکنم آنرا دانلود کنید.



اگر دوست دارید در اوقات فراغت خود از مطالب و ویدئوهای انگیزشی لذت ببرید و امید را چاشنی زندگی خود کنید،پیشنهاد میکنم وبلاگ های فوق‌العاده steve pavlina و کانال یوتیوب infinite waters را از دست ندهید.من به شخصه تجربه بسیار خوب و آموزنده ای از آنها داشتم و در این دوران،کمک بسیار بزرگی برای من بودند.


و در کنار همه اینها نباید از فضای مناسبی که تلفن همراه و skyroom جهت برگزاری کلاس های آموزشی به صورت آنلاین مهیا کردند غافل شد.من به شخصه در این دوران تجربه بسیار خوبی از کلاس زبان فرانسه چه در بحث مصرف اینترت و یا کیفیت برگزاری کلاس ها در skyroom داشته و دارم و به طور قطع میتوانم بگویم اسکای روم یکی از بهترین بستر ها برای آموزش و یادگیری آنلاین در دوران قرنطینه میباشد.

برگزاري کلاس فرانسه در محيط اسکای روم
برگزاري کلاس فرانسه در محيط اسکای روم





درپایان از اینکه حوصله کرده و مرا در این روایت طولانی همراهی کردید ممنون و سپاسگزارم.امیدوارم این روایت،برای شما جذاب و مفید بوده و تجربه شخصی ام در این ایام کمک حال شما نیز باشد و لازم به ذکر است در چنین شرایط سختی، فراهم کردن چنین امکاناتی توسط گوشی های همراه هوشمند بی شباهت به معجزه نیست.
و در آخر باید بگویم که ویروس کرونا با همه ی سختی ها و مشکلاتی که به وجود آورد اما خوبی هایی هم داشت ازجمله،تغییر نگرش ما به دنیا و پدیده هایی مثل تکنولوژی های هوشمند تلفن همراه و استفاده بهینه از انها در زمینه های مختلف بود،از ارتباطات و کسب کار گرفته تا بحث سرگرمی و سلامت و اموزش،این تلفن های همراه بودند که به کمک ما آمدند تا بتوانیم با وجود محدودیت ها،نامحدود فکر نموده و فعالیت کنیم و زندگی خودمان را بهبود ببخشید. با آرزوی زندگی بهتر و سالم تر در کنار عزیزانمان و دوستان همیشه همراهمان.

#روایتگرباش