مهاجرت یه بازی ساز مستقل به لینوکس

سلام خدمت دوستان عزیز.

تقریبا هر ابزار رایگانی که برای ساخت بازی به صورت مستقل نیاز هستش برای لینوکس هم وجود داره؛ برای همین تصمیم گرفتم برم سراغ Ubuntu 18.04 و به کل قید ویندوز رو بزنم.

از اونجایی هم که دیگه قرار نیست تو کار بقیه دخالت کنم و نقش آرتیست هنر نخونده رو بازی کنم ، عطای ابزارهای گرافیکی سنگین رو به لقایش بخشیدم که داشتن رسما لب تاپ نحیف بنده رو عذاب می دادن.

اینطوری می تونم به جای از این شاخه به اون شاخه پریدن ، جای پام رو محکم تر کنم و تخصصی تر مبحث های مختلف رشته ام رو مرتبط با ساخت بازی کاوش کنم.

در این سفر lightweight بودن و performance بالا ، مهم ترین چیزهایی بودن که نصیبم شدند.

و اما ابزارهای رایگان برای بازیسازی مستقل رو معرفی می کنم که قبلا تو ویندوز هم باهاشون کار می کردم :

- مدل سازی و انیمیشن سه بعدی با Blender
- طراحی وکتور با Inkscape
- کد نویسی با Visual Studio Code
- موتور بازی سازی Unity برای لینوکس
* در حال حاضری که این پست رو می نویسم ، یونیتی به صورت نسخه بتا برای لینوکس عرضه میشه.


اما چالش های کوچولویی که باهاشون مواجه شدم :

نصب درایورهای کارت گرافیک
جفت و جور کردن Visual Studio Code با پروژه یونیتی ( IntelliSense ، code completion و . . .)




در کل تجربه ی بسیار مفیدی برام بود و خدا رو شاکرم. یاعلی