یک برنامه نویس ساده و عاشق بازی ویدیویی با سیستم ذغالی?
هرچه باید درباره بازی Hytale، رقیب جدی ماینکرفت بدانید
شاید اسمش را شنیده باشید اما دقیقا ندانید باید منتظر چه باشید. با شباهتی نسبی به سرورهای محبوب Hypixel در ماینکرفت، Hytale یک نقشآفرینی سندباکس است که بدون تردید قرار است به رقیبی جدی برای ماینکرفت تبدیل شود و این کار را از طریق تمرکز مضاعف بر خلاقیت بازیکنان، مینیگیمهای مختلف و محتویات بخش تکنفره به انجام خواهد رساند. با گذشت هر روز به عرضه بازی نزدیکتر میشویم و بنابراین به نظرمان حالا وقت آن رسیده که تمام اطلاعات راجع به Hytale را جمعآوری و در یک مطلب ارائه کنیم.
بازی Hytale چیست؟
هایتیل یک بازی سندباکس با جهانیست که به صورت رندوم ساخته میشود و انبوهی از المانهای نقشآفرینی را هم در خود جای داده. سازندگان بازی در وبسایت رسمی بازی، آن را «جهانی از ماجراجویی و خلاقیت» توصیف کردهاند.
هایتیل هم از نظر ظاهری و هم گیمپلی شبیه ماینکرفت است. با این حال، بازی قرار است تمرکز عمیقتری بر ساختههای گیمرها داشته باشد و همراه با ابزارهای مادینگ و سیستمهای اسکریپتینگ از راه میرسد تا بازیکنان قادر به شخصیسازی بازی از همان روز اول عرضه باشند، مینیگیمهای مخلتف بسازند و کاری کنند که تجربهشان کاملا دستساز و منحصربهفرد باشد.
توسعه این بازی توسط استودیوی Hypixel انجام میشود که به خاطر ساخت سرورهای Hypixel در ماینکرفت شهرت دارد. اگر با این سرورها آشنا نیستید باید گفت که سرورهای Hypixel مجموعهای از مینیگیمهای مختلف مانند SkyWars و Crazy Walls را در خود جای داده و نقشههایی برای ماجراجویی دارند.
این سرورها شدیدا در میان جامعه بازیکنان ماینکرفت محبوبیت دارند و تا به امروز چندین رکورد به نام خود ثبت رساندهاند. برای مثال استودیو Hypixel به خاطر تعداد بازیکنان همزمان آنلاین، رکورد جهانی گینس را به دست آورده.
تا همین امروز محبوبیت سرورهای مورد اشاره حفظ شده و در راستای ادامه این موفقیت و داشتن کنترل کامل بر ساختههایشان، اعضای تیم Hypixel در سراسر جهان تصمیم گرفتهاند که بازی خودشان را بسازند. یکی از دلایل اصلی این اتفاق، تدابیر سختگیرانه توافقنامه مجوز کاربر نهایی (EULA) طی اواسط دهه اخیر بود که درآمدزایی از سرورهای ماینکرفت را شدیدا دچار مشکل کرد و به درآمد سرشار Hypixel آسیب زد.
از زمانی که تیم Hypixel شروع به کار روی موتور خودش کرد، قادر به جذب سرمایه از سوی رایت گیمز (سازندگان League of Legends) و چندین فعال قدیمی دیگر در صنعت گیم بوده است.
تاریخ عرضه و پلتفرمها
بازی Hytale از سال ۲۰۱۵ میلادی در دست توسعه بوده اما تاریخ عرضه حدودی آن در ماه نوامبر ۲۰۱۹ اعلام شد. سازندگان بازی از قانون «بازی زمانی آماده میشود که آماده باشد» پیروی میکنند و بنابراین خبری از تاریخ دقیق عرضه نیست. اما برای اینکه تحمل صبر آسانتر شود، آنها وعده عرضه هایتیل در سال ۲۰۲۱ میلادی را دادهاند. تا به امروز میدانیم که بازی قرار است روی ویندوز و macOS عرضه شود و فعلا صحبتی از کنسولها نسل فعلی یا نسل بعد به میان نیامده است.
گیمپلی
بنابر اطلاعات درج شده در وبسایت هایتیل، به هنگام عرضه میتوانیم منتظر مجموعهای از «سناریوهای ماجراجویی دستساز» باشیم. از جمله این سناریوها میتوان به «برج مغزها که تحت تسلط هیولاها درآمده»، گشتوگذار در غارهای زیرزمینی و مبارزه با باسهای غولآسا اشاره کرده. سازندگان هایتیل مدعی شدهاند که «هیچ دو سناریویی مثل هم نخواهد بود» و این یعنی ماهیت اتفاقی بودن بازی، تکرارپذیری آن را شدیدا بالا میبرد.
هایتیل کاملا به صورت کوآپ قابل بازی خواهد بود و بازیکنان را ترغیب میکند که داستان خودشان را بسازند و بسته به تواناییهایشان، شخصیتی در جهان بازی داشته باشند. جنگجویان، سازندگان و کاوشگران همگی از نقشهای مخلتف بازی هستند که میتوانند در یک تیم به یکدیگر یاری برسانند. هایتیل ضمنا تجهیزاتی قابل جمعآوری دارد که با کشتن موجودات منحصربهفردی که بر نقاط مختلف قلمرو حکمرانی میکنند به دست میآیند. ضمنا قادر به ساختن کاراکتر شخصیسازی شده، کاشت و برداشت گیاه، پرورش حیوانات خانگی، رام کردن حیوانات و ساخت وسایل نقلیه هم خواهید بود.
هایتیل قرار است برای مینیگیمهای رقابتی تدابیر ضد تقلب داشته باشد و طوری ساخته شده که «بهترین عملکرد را روی گستره وسیعی از کامپیوترهای شخصی» داشته باشد. گفتنیست که خود بازی سرورهای رسمی خواهد داشت اما سازندگان بازیکنان را تشویق به ساخت سرورهای شخصیسازیشده هم میکنند.
سیستم مبارزه در Hytale به شکل قابل توجهی پیشرفتهتر از ماینکرفت خواهد بود و بیشتر به سبک مبارزات اسکایریم شباهت دارد. جادو هم یکی از المانهای بازی خواهد بود. نشریه اج در یک پیشنمایش نوشت که طراحان بازی به دنبال انقلابی در سیستم PvP قبلی هستند که در ماینکرفت به کار گرفته بودند. آنها میگویند میخواهند سیستم مبارزه را به گونهای عمیق کنند که دیگر خبری از اسپم کردن دکمه حمله نباشد و گیمر کار را به شکلی منطقیتر و فکرشدهتر پیش ببرد.
ابزارهای Hytale
از آنجایی که بازی توسط افرادی ساخته میشد که خود قبلا تولیدکننده محتوا در ماینکرفت بودهاند، Hytale میزبان قابلیتهای متعددی خواهد بود که به توسعهدهندگان شخص ثالث کمک خواهد کرد. از جمله این ابزارها میتوان به ابزارهای سینمایی برای کار روی Hytale Machinima و همینطور انیمیشنهای شخصیسازیشده و کنترل کامل بر کیفریم اشاره کرد. بازی ضمنا همراه با مکانیکهای اسکریپتینگ بازی، یک کیت نرمافزاری مدلسازی سهبعدی تحت وب و تمام ابزارهای ضروری که در ساخت Hypixel به کار رفتهاند از راه میرسد تا بازیکنان به صورت تمام و کمال قادر به آزمون و خطا باشند.
تریلر بازی
در بالا میتوانید تریلر رونمایی از Hytale را تماشا کنید که جهان بازی و استایل هنری آن را تا حد خوبی به نمایش در میآورد. در این تریلر شاهد یکسری حیوان خانگی مانند تولهسگهای ناز و گربهها هستیم و از سوی دیگر میتوانیم استایلهای مختلف بازی را هم ببینیم؛ از گشتوگذار به تنهایی تا کرفتینگ و شکار در سراسر جهان بازی.
برای دیدن اطلاعات بیشتر از این بازی فوق العاده به وبسایت رسمی این بازی به نشانی Hytale.com سر بزنید.
کانال تلگرام ما:
مطلبی دیگر از این انتشارات
بررسی مانیتور گیمینگ OLED 55 اینچی Alienware AW5520QF
مطلبی دیگر از این انتشارات
چرا بازی های مستقل؟
مطلبی دیگر از این انتشارات
داستان های گیمر شدن من _ بازی های نوستالژیک 1