بردگیم چیست ؟ کجا بازی کنم ؟ از کجا تهیه کنم ؟

قبل از پرداختن به این موضوع که بردگیم چی هست بزارید با چند تا سوال ساده شروع کنیم . تا حالا منچ یا مارپله بازی کردین ؟

مونوپولی چی ؟ دیگه جینگا یا جونگا یا برج چوبی که حتما بازی کردین ؟ اسم بازی مافیا به گوشتون خرده ؟

اگر که حتی با یکی از اینها آشنا هستید معنیش اینه که قبلا با بردگیم خواسته یا نا خواسته آشنا شدین ، بردگیم ها چیزی جز بازی های فیزیکی که از یک نفر تا چنده نفر بتونن با هم بازی کنن نیستن و قالب همه آنها برد (board) فیزیکی بازی یا کارت های آنهاست .

تعدادی بردگیم مشهور
تعدادی بردگیم مشهور

بردگیم ها به صورت کلی به چند دسته تقسیم می شوند :

بازی های خانوادگی

بازی های مهمانی

بازی های استراتژيک

بازی های جنگی

بازی های انتزاعی

بازی های تماتیک

بازی های کارتی

هرکدام از دسته های بالا دارای خصوصیات خاص خودشون هستن که در مقالات بعدی حتما در موردشون صحبت می کنیم ولی به صورت کلی بگم که انقدر تفاوت های هر دسته زیاده که مخاطب های خاص خودش رو دارن .

نمای یک بازی خانوادگی به اسم سوشی گو پارتی
نمای یک بازی خانوادگی به اسم سوشی گو پارتی


آیا این بازی ها هم همانند بازی های دیجیتال دارای گیم کلاب هستند ؟

جواب بله هست معمولا اسم این اماکن کافه بردگیم یا باشگاه بازی فکری هست که از صنف بازی های فکری استان مجوز فعالیت کسب می کنند .

لیست این باشگاه های فکری رو می تونید از کمیته بازی های فکری استان خودتون تهیه کنید .


چطوری این بازی ها رو تهیه کنم ؟

دو روش کلی وجود داره ، اول برید کتاب فروشی ها و یا فروشگاه های محصولات فرهنگی و یا جاهای که مخصوص بازی فکری هستند و بازی رو تهیه کنید .

دوم آنلاین خرید کنید که من خودم چون از فروشگاه تفریحات سالم خرید می کنم و بسیار قیمت مناسب تری نسبت به خرید حضوری هست پیشنهاد میدم شما هم از این روش استفاده کنید .

خواندن مطلب جامع : بردگیم یا بازی فکری چیست ؟ برم کجا بازی کنم ؟ و اینکه از کجا تهیه کنم ؟


اگر سوالی داشتید حتما مطرح کنید تا به مرور این ت را کامل تر کنم .