جذاب حرف بزنیم.

سلام.اگه آشپزی تون خوب باشه می دونید برای تهیه هر غذا یک بخش اصلی وجود داره ؛مثل گوشت قرمز یا گوشت سفید،ویک یا چند بخش کمک کننده که اگرچه ازنظر خواص وحتی طعم و مزه مثل اولی نیستند؛ولی بهش کمک می کنند که خودی نشون بده .من امتحان کردم که میگم. باور کنید بهترین و لذیذترین گوشت ها وقتی میون سبزیجات؛انواع ادویه و کنار دستی های ساده قرار می گیرن،طعم و شکل واقعی شونو پیدا میکنند.

ویا این یکی

اما من چی میخوام بگم؟می خوام بگم در تهیه "خوراک ارتباط"یعنی حرف زدن،ما یه بخش اصلی داریم به نام "واژه"و ده ها بخش کمکی که پهلو به پهلوی این واژه هستند.میان کناردستش و:

شیرین و یا تلخش می کنن؛شور؛بی نمک و حتی تندش می کنن..ما ولی اگرمهارت"شناخت انواع ذائقه ها "رو داشته باشیم؛خلاق و جذاب حرف میزنیم.برای اونها مثال میارم .لطفا دقت و اگر دوست داشتید تمرین کنید:

مترادف بگو:

بیشتر اوقات چند مترادف برای هر واژه ذخیره کنید تا اگراصل کلمه فراموشتون شد؛دست پاچه نشید..ازطرف دیگه به زیبایی سخنانتون هم کمک خواهد شد.مثل متن زیر:

من به روش هایی مختلف(متفاوت/گوناگون/بسیار/غیر همسان و...)این بخش(مورد/لایه برش/درجه /شکل و...)از آموزشهای گفتاری را توضیح دادم(شرح دادم/بیان کردم /گفتم)

من به روش هایی متفاوت این مورد از آموزش های گفتاری را شرح دادم.

من به روش هایی گوناگون این لایه از آموزش های گفتاری را بیان کردم.

من به روش های بسیاری این برش از آموزش های گفتاری را خدمتتون گفتم.

و.......

تازه من مترادف های کلمه "روش ها"رو هم می تونستم اضافه کنم..که خودش چندین جمله جدید به "سبد کالای کلمه ای "ما اضافه میکنه.

خب می بینید که متنوع گویی سخت نیست .فقط یه کم وقت آزاد و تمرکز روی نوشتنِ چندین شکل از یک جمله لازم داریم.من یقین دارم شما قادر هستید به الگوی بالا چندین جمله جدید و زیبا اضافه کنید..منتظر جمله های خوب هستم.