المپیاد؟

میدونم خیلی دیره که درباره اش صحبت کنم اما می خواستم بگم اگه المپیاد رو انتخاب کردی واقعا براش وقت بزار با توجه به اینکه امسال امتحانات نوبت دوم نهایی شده و تاثیر مستقیم تو کنکور داره خیلی ریسکه بیای در کنارش المپیاد هم بخونی

اما به نظرم ارزش داره و قشنگه

تو یه عالمه چیزای جدید یاد می گیری تجربه های جدید کسب میکنی و کلا سطح دغدغه هات بالاتر میره

دیگه دغدغه ات این نیست که وای فردا امتحان دینی دارم اگه مثلا المپیاد زیست شرکت کرده باشی دغدغه ات این میشه که هفته بعد باید سیستماتیک گیاهی رو شروع کنی ( بماند که چقدر مبحث سخت و تو مخیه)

و اینکه فکر نکن چون تو درسای مدرسه عملکرد ضعیفی داری تو المپیاد هم همینجوری هست اتفاقا تو المپیاد می تونی موفق تر عمل کنی

چون مدرسه از ما درسای حفظی میخواد و اگه سوال ریاضی رو غیر از راه حل تو کتاب حل کنی بهت نمره نمیدن(دیدم که میگم)

اما المپیاد دقیقا برعکسه ازت نمیخواد حفظ باشی مطالب رو

می خواد که به فهم عمیقی نسبت به اون مطالب برسی و بتونی اطلاعات رو تجزیه و تحلیل کنی

پس این موقعیت رو از دست نده و کلا ادم باید از همه موقعیت ها استفاده کنه

اگه فقط تمرکزت روی درسای مدرسه باشه شاید بتونی نهایی و کنکور خوبی داشته باشی اما دیگه هیچ تجربه خاص و هیجان انگیزی از نوجوونی و دبیرستانت نداری (اون موقعیت صرفا فقط المپیاد نیست هر ساله یه عالمه جشنواره و کارسوق تو مدارس در سطح منطقه و استان یا حتی کشوری برگزار میشه که باعث میشه شما استعداد و توانایی هات رو تشخیص بدی و بتونی تو همون راه قدم برداری مثل همین مسابقات فرهنگی هنری ، کارسوق
مهندسی ژنتیک ، کارسوق علوم اعصاب شناختی ، المپیاد های ورزشی همه اینها علاوه بر اینکه خاطره خوبی میشه باعث میشه ما دایره ارتباطیمون هم گسترده بشه و با افراد جدیدی اشنا بشیم )

من مشاور نیستم مشاوره دادن هم بلد نیستم

فقط به عنوان یه همسن یا نوجوون خواستم بگم همه چیز ارزش تلاش کردن و بیرون اومدن از اون منطقه امنی که برای خودت درست کردی رو داره.


اگه المپیادی شرکت کردین دوست دارم دربارش بدونم


من بعد از خوندن کتابهای کمپل:(از همه چیز خوشم میاد و دربارشون میدونم )
من بعد از خوندن کتابهای کمپل:(از همه چیز خوشم میاد و دربارشون میدونم )