نقدی بر محتوای برخی کتب روانشناسی :/

سلااااااام اومدم همه جا رو به آتیش بکشم همزاد دیگم تو انیمیشنا رو پیدا کردم :))😂😂

خب دوستان از امروز می خوایم بیشعوری رو کنار بزاریم

خاویر کرمنت چی میگه : میگه بیشعور نباشید (الکی مثلا کتابش و خوندم :/ ) برادرا خواهرا بیشعور نباشید اینجانب از وقتی که بیشعوری رو کنار گذاشتم هم ریزش مو هام قطع شده هم پوستم صاف شده همم یبوستم برطرف شده پس ببینید بیشعوری چه تاثیرات مخربی بر روی بدن داره😂😂

در مرحله ی اول باید بیشعور بودن رو بپذیریم برین جلوی آینه وایستین و بلند داد بزنین من یک بیشعورم !!! من یک بیشعورم !!! آفرین بلند تر نمی شنوم (کتاب نیمه تاریک وجود :)

(در قبال هر گونه اقدام خانواده جهت تماس با آسایشگاه روانی هیچگونه مسئولیتی نمی پذیریم :))

خب خانم دبی فورد می فرمایند : اگه هرکس اذیتت می کنه و داری از یک صفت طرف مقابلت رنج می بری قطعااااا خودت از اون بدتری سیاه نمایی نکن عامو مو خودوم ته ای کارام :)))

دوستااان اگر کسی تو سرویس بهداشتی خوابگاه به گلایی که کاشته بود آب نداد اعتراضضضض نمی کنیدددد !!! چون قطعا خودتونم یه جایی تو زندگیتون گل هایی کاشتین که آبشون ندادین :))

یا مثلا اگر حس می کنین طرف مقابلتون گوسفنده قطعا خودتون شبا تو خواب بع بع می کنین حالا انعکاس گوسفند بودن خودتون و دارین درون اون آدم می بینین :/

اگر هم قبول ندارین که مدام دسته گل به آب می دین به تمام معنا گوسفند هستین گاوین خیلی آدم بیشعور و نفهمی هستین دیگه گردن خودتونههههه باید بپذیرین برای پذیرشش روزی سه بار جلو آینه وایستین اونقدر بگین من بیشعورم من گاوم من گوسفندم تا باورتون بشه وقتی هم باورتون شد که یه گاو به تمام معنا هستین دیگه به ماهیت خودتون پی بردین تبریکککککککک :/

کل این کتاب (نیمه تاریک وجود ) در حال اثبات اینه که شما یک گاو تمام معنا هستین و بایدددد بپذیرین تا بتونین راحت تر زندگی کنین 😂😂 یعنی شما به اطرافت نگاه کن هر صفت بدی که تو بقیه دیدی اونا رو داری الکی پشت سر جاریت غیبت نکن خودتم همونقدر ولخرجی :)))

البته نامردی نکنیم خانم دبی فورد ته کتاب اون برگه های آخر دیدن چندتا برگه هنوز سفید مونده نشستن راجع به خوب بودن بعضی صفات آدما نوشتن و اینکه نه اونقدرام گوسفند نیستی نه عزیزم گریه نکن فدات شم تو خوبی تو بی نقصی :/



راجع به کتاب (لطفا گوسفند نباشید) باید بگم :

خب از اسمش معلومه که نویسنده برخلاف خانم دبی فورد ازمون می خواد گوسفند نباشیم :)

بیا عزییزم بیا وایستا جلو آینه به اون قیافه ی شبیه کپک روی نون تافدون خودت نگاه کن و مدام به خودت بگو واووووو لعنتی جاذاب تو بیرون نرو می دزدنت :/

دوباره برو جلو همون آینه وایستا و به 100 کیلو وزنی که در اثر پرخوری عصبی کسب کردی نگاه کن و بگو واوووو شکیرای کی بودی تو (دوستان صفات و مثال هایی که دارم میگم رو کسی به خودش نگیره چون همشونو خودم شخصا تجربه کردم هم قیافه ی شبیه کپک روی نون تافدون و هم وزن نزدیک 100 کیلو رو هم تمسخرای بقیه رو هم بساط آینه بازی کتابای روانشناسی و :/ )

خب دوستان جی جی جی جینگ اینجاست که مارک منسون با شنل قرمز و آهنگ سوپرمن وارد می شود و در کتاب هنر ظریف بیخیالی می فرمایند :

اینکه مقابل آینه بایستید و مدام نداشته هایتان را به یاد خود آوردید بیشتر به خود نداشتن آن ها را یادآوری می کنید (بماند که تا حدودی حرفش و قبول دارم اما گاهی داشته هایی داریم که نمی بینیمشون و لازمه که به خودمون یادآوری کنیم نه اینکه نداشته هامون و به خودمون یادآوری کنیم مثلا من می دونستم اضافه وزن دارم باید برم باشگاه ولی با گفتن اینکه (مژده تو چه قدر خوش تیپی لعنتی) در حالی که بقیه مسخره م می کردن اوضاع خیلی بدتر می شد )

اما نامردی نکنیم تو کتاب نیمه تاریک وجود دبی فورد این رو هم یادآور می شد که تمام نقوصی که داریم موهبتی در ذات خودشون دارن برای مثال چاق بودن و مورد تمسخر قرار گرفتن من باعث شد بیشتر روی رژیم غذاییم وسواس به خرج بدم و از خوردن غذا هایی با کالری بالا یا قند بالا اجتناب کنم کلا قند مصنوعی رو از زندگیم حذف کردم دیگه تنقلاتی مثل چیپس و پفک نخوردم و باشگاه و شروع کردم و از روزی که این تصمیم و گرفتم 20 کیلو کم کردم :)))

راجع به کتاب در جست و جو معنا که دارم مطالعه ش می کنم حرفی ندارم بگم فعلا راستش هنوز مونده تا توی زندگیم پیادش کنم و متوجه نقوص و نکات مثبتش بشم اما تا الان با بیشتر حرفایی که ویکتور فرانکل تو این کتاب گفته موافق بودم و حتی سعی کردم ملکه ذهنم کنم نوت برداری کنم هدفگذاری کنم و راجع بهش بنویسم امیدوارم نرسه روزی که بیام و یه نقد بلند بالا راجع به این کتاب بنویسم :))

خب به کدامین ساز برقصیم مسئله این است :)

بیاین به هر سازی که زندگی زد برقصیم مگه چاره دیگه هم داریم؟ باید هم جهت با جریان آب حرکت کرد وگرنه از نفس می افتیم

بیاین مطالعه کنیم نقد کنیم تجربه کنیم و هرچیزی رو می شنویم بلافاصله قبول نکنیم راجع بهش فکر کنیم روانشناسی طیف های گسترده ای داره و افراد زیادی تو این زمینه کتاب هایی نوشتن که از مکتب خودشون بوده و صرفا به این معنا نیست که حقیقت مطلقه هیچ حقیقت مطلقی وجود نداره این دیدگاه ماست که حقیقت و تعیین می کنه پس مراقب دیدگاه هاتون باشین که وارد کدوم عرصه میشه :)

~•°stargirl°•~