مرور پادکستهای فارسی (هفته دوم شهریور) - رویدادها

این هفته 69 اپیزود از 45 پادکست مختلف منتشر شده است. به طور متوسط 10 پادکست با طول 33 دقیقه سهم هر روز از هفته بوده. با اینکه نسبت به هفته‌های گذشته در تعداد اپیزود نوسانی نداشتیم، اما به طور متوسط 8 دقیقه از متوسط زمان پادکستها کم شده. پادکستهای این هفته کمی کوتاه‌تر شده‌اند.

این آمار بر اساس اطلاعاتیه که از دیوار پادکست فارسی استخراج شده ,
این آمار بر اساس اطلاعاتیه که از دیوار پادکست فارسی استخراج شده ,


دیوار پادکست فارسی

پادکستهایی که هفته گذشته گوش کردم و دوست داشتم و پیشنهاد می‌دم، از این قراره.

شنبه

فوتبال لب، رواق (به همراه اپیزود فرعی گوش بدید که بچسبه)، روزن، هیرولیک و پادکست آن (روایت رزا پارکس).

یکشنبه

ده صبح، آلبوم، ناوکست، ابدیت و یک روز، باشگاه مشت‌زنی و سماک.

دوشنبه

گازت.

سه شنبه

رادیو آفساید و بی‌پلاس.

چهارشنبه

راوکست (جدایی بحرین از ایران) و پرچم سفید.

پنج شنبه

هلی تاک (برنامه‌ریزی)، مختصر و مفید، مولانا خوانی و پادگپ (گردهمایی پادکسترها).

جمعه

بارون، جوکاتوره و فردوسی خوانی.




نکته اول

چقدر دوست دارم در مورد تمام پادکستهایی که گوش می‌کنم، یادداشت و مقاله بنویسم و در موردشون حرف بزنم. اما توی یک یادداشت امکان صحبت در مورد پادکستها مختلف وجود نداره و ممکنه این حرف زدن در مورد پادکستها فقط برای من لذت بخش باشه و نه برای خواننده.

گاهی فکر می‌کنم که چقدر حیفه که نمی‌تونم به این همه پادکست خوب گوش بدم و در موردشون صحبت کنم. از احساسات و یادگرفته‌ها بگم. مثلاً این هفته با پادکست روزن، حس عصبانیت داشتم. روزن این هفته داستانش رو از تجاوز مارون براندو و برناردو برتولوچی به ماریا اشنایدر شروع کرد. با پادکست آن و داستان رزا پارکس، امیدوار شدم، آدم وقتی امیدواره حس خوبی داره. قسمت سوم از پادکست فیکشن منتشر شده و من می‌ترسم گوش کنم و از اون بیشتر می‌ترسم به کسی معرفی کنم.

این حسهای مختلف و از این بیشتر در دنیای پادکست فارسی زیاده و من نمی‌تونم اون طور که باید و شاید در مورد همه‌شون صحبت کنم. خیلی حیفه.

نکته دوم

آخرهای شهریور و اوایل مهر ماه، دو تا رویداد مهم در رابطه با پادکست داریم. یکی رویداد فریلنده که حتماً توی همین ویرگوی پستهای مختلفی از تجربه کار فریلنسری آدمهای مختلف خوندید که قراره توی این رویداد شرکت کنند و به همین مناسبت در موردش زیاد صحبت می‌شه. دو تا پنل پادکستی هم داره که من شخصاً برای حضور توی این پنلها لحظه شماری می‌کنم. فریلند 28 و 29 شهریور توی منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شه.

دومی رویداد دورهمی پادگپ هست که درست یک هفته بعد از فریلند یعنی 4 مهر ماه و در زاویه تهران برگزار می‌شه. توی این گردهمایی ضرغام نره‌ئی از پادکست دفیله، وحیده از پادکست اجنبی، شاهین از پادکست آمپاژ و پویا از پادکست چسب زخم، ارائه دارن و احتمالاً فضای دوستانه‌تر و جمع‌جوری هم داشته باشه.

آرش برهمند، وحیده طهماسبی، مزسن عرب زاده، روزبه استیفایی، لاله عنبری، بردیا برجسته نژاد، کیمیا خسروی، سالار موسوی، جادی، صدرا علی آبادی و امیرحسین مددی
آرش برهمند، وحیده طهماسبی، مزسن عرب زاده، روزبه استیفایی، لاله عنبری، بردیا برجسته نژاد، کیمیا خسروی، سالار موسوی، جادی، صدرا علی آبادی و امیرحسین مددی