همه خردادیا (پادکستهای تازه منتشر شده)

توی توئیتر بحثی در گرفته بود مبنی بر اینکه پادکسترهای مختلف، متولد چه ماهی هستند. طبق آمار همین توئیت، خیلی از پادکسترهایی که من می‌شناختم، متولد خرداد ماه بودند. به همشون از همین تریبون تولدشون رو تبریک می‌گیم. اما همین خرداد تولد چند تا پادکست جدید هم هست که از همین تریبون به اونها هم تولدشون رو تبریک می‌گیم. یه نگاهی به این پادکستها بندازیم.

پادکستهایی که اینجا معرفی می‌کنم، با اینکه اولین انتشار عمومی‌شون رو تجربه می‌کنند، به وضوح از نسل قبلی خودشون، درس گرفتن و پادکستشون با اینکه در ابتدای راهه، اما کیفیت خوبی داره، که هم توی مسائل فنی و هم توی محتوایی که ارائه می‌شه خودش رو نشون داده.

عکس از توئیتر پادکست گازت
عکس از توئیتر پادکست گازت

سیناتا: پادکست سیناتا هفته گذشته منتشر شد، هم اپیزود صفرم و هم اپیزود اول با هم روی دیوار پادکست فارسی مشاهده شدند. سینا توی اپیزود صفرم یه معرفی از خودش و پادکست داره و می‌گه که قرار داستان‌هایی رو بشنویم که داده محور هستند و باعث می‌شن ما از فکر کردن بیشتر لذت ببریم. عبارت "تا" بعد از "سینا" در عنوان هم اشاره به همین "دیتا"یی داره که قراره ما رو به فکر فرو ببره. اپیزود اولش که خوراک بچه‌مثبت‌هایی مثل من بود! (شکلک نیش باز) - البته قسمت دوم به نظرم، خوراک بچه مثبتها محسوب نشه. (بازم شکلک نیش باز)

پادکولوژی: یاسمن توی ذهن من جزو گیک‌های پادکست‌شنو بود و وقتی برای اولین بار توی پادگپ به عنوان میهمان شرکت کرد. از تعداد پادکستهایی که نام برده بود و دنبال می‌کرد، شگفت زده شدم. وقتی هم که شنیدم پادکست روانشناسی خودش رو کلید زده، خیلی خوشحال شدم و رفتم اپیزود صفر و یک رو گوش کردم. هر چند کار از تاریخ روانشناسی شروع شده، اما به نظرم جا داره که به جاهای خوبی برسه.

گازت: بررسی مطبوعات در عهد قجر. اولین بار که توئیت گازت رو دیدم، به شدت شیفته نثر قدیمی معرفی پادکست شدم و به نظرم کار خوبی از آب در اومده، هر چند اولین اپیزود برای بررسی یه پادکست کافی نیست. اما من از این بررسی مطبوعات که البته بخشی از تاریخ هم هست، خوشم اومد.

دیوهزاروhttps://twitter.com/Gazettepodcast/status/1140540374827655174

پودیوم: نوید خرم خورشید از بچه های فوتبال لب این پادکست رو کلید زده که جزو خانواده فوتبال لب هم محسوب می‌شه. تا الان اپیزود صفرمش منتشر شده و قراره هر سه هفته یک بار روزهای چهارشنبه، موضوعی رو ببره زیر ذره بین و بررسی ش کنه. پُرواضحه که این موضوعات ورزشی هستن دیگه.

کارما: اپیزود صفرم این پادکست به شدت منو جذب خودش کرد. موضوع کارما و نوع روایت شادی توی این پادکست باعث شد که حواسم به آپدیتهای بعدی این پادکستِ خوش لوگو باشه. حواسم به لوگو رفت و یادم رفت بگم که اصلا در مورد چی هست. در مورد اینکه آدم خوبی باشیم و همه چیز به خودمون بر می‌گرده. خوب گفتم؟




پنج پادکست بالا تنها پادکستهای متولد خرداد 98 نبودن. منتها اینها رو گوش کرده بودم و می‌تونستم در موردشون صحبت کنم. باز هم پادکستهای تازه رو معرفی خواهم کرد.