پادکست دیج ایمیج و نفرین قابیل

خیلی دوست داشتم برای کاور مجله هزارو مگ از عکس استفاده کنم. تا حالا که پیش نیومده اما مطمئنم برای این هفته اگر قرار باشه از عکس استفاده کنم. انتخابم حتماً عکس مرد تانکیه. مردی که سی سال پیش، توی میدون تیان آن من پکن، وقتی که داشت از میدون رد می‌شد، یه دفعه تصمیم گرفت روبروی ستون تانکهای دولتی بایسته.

وقتی امیر یاری توی پادکست دیج ایمیج قصه این مرد رو تعریف می‌کرد، تمام موهای تنم سیخ شده بود. اولین باری نبود که در مورد این مرد و اتفاقات میدون تیان آن من می‌شنیدم اما این قصه واضح تر از همیشه بود. شاید به خاطر مقدمه‌ای باشه که امیر در مورد تبلیغ دوربین Leica گفته بود.

دوربین لایکا با مرد تانکی چه ارتباطی داره؟ قضیه از جایی شروع می‌شه که یه تبلیغ از این شرکت آلمانی منتشر شده بود که اشاره ضمنی به موضوع مرد تانکی داشت. یعنی این بنده خدا رو حتی توی تبلیغ نشون نمی‌دن، منتها چون از لحاظ تاریخ اشاراتی داشته به 4 ژوئن 1989 و اینکه ثبت عکس تاریخی مرد تانکی با این برند دوربین عکاسی شده. برای همین در کل کشور چین حتی اسمش هم فیلتر می‌شه.

https://www.youtube.com/watch?v=YeFzeNAHEhU

اصل داستان و حواشی اون رو توی دیج ایمیج این هفته بشنوید. برای من شنیدن این داستان توی یه روز معمولی خرداد ماه، تکان دهنده بود. تکان دهنده از طمع قدرت بشر. از تمام هوش و فراستمون استفاده می‌کنیم تا در قدرت باشیم و در قدرت بمونیم. حتی حقیقتی که به چشم دیده شده رو تغییر بدیم. حتی خاطرات مردم رو دستکاری کنیم.




یادم نیست که کجا در مورد نفرین قابیل شنیده یا خونده بودم. اما تاکید درستیه، قابیل کار اشتباهی کرد که برادرش رو کشت اما فراموش نکنیم که ما همه فرزندان قابیلیم.

عکسی که از سایت دیج ایمیج برداشتم
عکسی که از سایت دیج ایمیج برداشتم

متن کامل پادکست رو می‌تونید توی سایت دیج ایمیج پیدا کنید و تبلیغ جنجالی دوربین لایکا هم توی کانال تلگرام همین پادکست در دسترسه.