پادکست قفسه چطور زندگی ما را متحول کرد؟

۳۰ سپتامبر در تمام ۵ سال گذشته برای من معنی خاصی نداشت. روز جهانی پادکست یک روز بین‌المللی دیگه بود مثل روز جهانی بوس و بغل. اما امسال احساس مادر چشم به دری دارم که به بچه‌هاش گفته برای روز مادر توقعی نداره اما از اول صبح چشمش به در خیره شده. با یک تبصره کوچیک که با وجود توقع، بچه‌ای در کار نیست.

روز جهانی پادکست امسال در حالی رسیده و از آمدنش ذوق می‌کنیم که شغل، علاقه‌ و در یک کلام، زندگی حرفه‌ای‌مان در این پلتفرم خلاصه شده. علاوه بر ۳ قسمت تولید شده برای قفسه، ده‌ها قسمت تولید کردیم و برنامه‌های بلندپروازانه دیگه‌ای برای آینده قفسه داریم.

روز اول که قصد کردیم برای قفسه پادکست بسازیم، یا بهتر بگم در قفسه فقط پادکست بسازیم، هیجان بر امکانات چربید. سرمست از ایده‌ای که داشتیم، دست به کار شدیم. تا اینکه روز موعود رسید.

برای من تجربه نوشتن اولین پادکست، عین اولین مشق مدرسه‌ بود. سخت و طاقت‌فرسا که باعث تغییر شکل فیزیکی انگشت‌ها شد اما سر آخر چیزی که باقی موند، ذوق انجام بود. اولین دست‌نویس را که برای بچه‌ها خوندم (حین خوندن) فهمیدم که «نه کاری است خُرد»

هنوز هم نوشتنش ساده نیست. هنوز هم مسیر طولانی باقیه تا استاندارد بشیم. پادکست قفسه تا امروز غیر از ۳ قسمت هیجان‌انگیز یک مزیت دیگه برای ما داشته: ۳۰ سپتامبر دیگه یک روز عادی نیست!

پادکست (شنیدن و ساختن) تاثیرات زیادی توی زندگی آدم میذاره اما برای من مهمترین تاثیر پادکست (خواندن و ساختن) دقت و تمرکز بیشتر بود. وقتی گوش می‌کنم، خودم رو در کلمات غرق می‌کنم و وقتی که می‌نویسم سعی می‌کنم بهترین کلمه و عبارتی رو انتخاب کنم که می‌شناسم.

برای شنیدن پادکست قفسه به صفحه «کجا بشنویم؟» مراجعه کنید.

اگر دوست دارید درباره روز جهانی پادکست بیشتر بدونید به وب‌سایت رسمی این روز مراجعه کنید. شنوتو هم به این مناسبت برنامه ویژه‌ای برگزار می‌کنه که از اینجا می‌تونید اطلاعات بیشتری به دست بیارید.