پادکست هلی تاک - شکست‌های طبیعی، خیلی طبیعی

شکست یه اتفاق طبیعی توی زندگیه. گفتن این جمله راحته، اما پذیرفتیش به این راحتی‌ها نیست. اپیزود دهم هلی تاک، در مورد شکسته و البته نگاه ما به این موضوعه.

اپیزود دهم با این جمله شروع می‌شه؟ اگه از شکست نمی‌ترسیدی، چی کار می‌کردی؟ من این سوال رو از خودم پرسیدم. شما هم از خودتون بپرسید، بعد بزنید به دل این اپیزود و کمی به موضوع و تجربیات کسانی که میهمان این اپیزود از هلی تاک هستن، گوش کنید.

یکی از مثالهای خوبی که هلی توی این اپیزود در مورد شکست می‌زنه، اینه که شما اگه یکی از لاستیکهای ماشینت پنچر بشه، چی کار می‌کنی؟ پنچری می‌گیری یا می‌زنی اون سه تا لاستیک دیگه رو هم پنچر می‌کنی؟ جواب منطقی اینه که پنچری می‌گیریم ولی جالبه اگه بدونی، وقتی که با شکست مواجهه می‌شیم، رویکردی عجیبی مثل پنچر کردن سه تا لاستیک دیگه رو در پیش می‌گیریم. زندگی رو به خودم سخت می‌گیریم و در مواردی دیده شده که زندگی رو هم مختل می‌کنیم.

عکس از اینستاگرام هلی تاک
عکس از اینستاگرام هلی تاک

هلی 5 تا راه کار هم در مورد برخورد با شکست که بهتره من در موردش صحبت نکنم. و در مورد شکست یه چیزی رو اضافه کنم. چیزی که هلی بهش اشاره نکرده، میزان شانس در هر اتفاقی هست. شانس می‌تونه تمام تلاش هر کسی رو زودتر از هر پیش بینی، به ثمر برسونه و برعکس. باعث بشه، با تمام تلاش به موفقیت نرسیم. پس یعنی بعد از هر تلاشی صد در صد، موفقیت نیست. اما اینو می‌دونیم که تلاش درصد موفقیت رو بالا می‌بره و یک جا موندن و حرکت نکردن، درصد شکست رو افزایش می‌ده.

صحبت تکمیلی در مورد اپیزود هلی تاک دیشب اتفاق افتاد، شب گذشت(24 خرداد 98)، برنامه عصر جدید برای امین حیایی تولد گرفت. احسان علیخانی از امین خواست که چند کلامی برای مردم صحبت کنه و دو تا از قصه‌های مهم زندگی‌شو تعریف کنه. صحبتهای امین حیایی در مورد شکست رو ببینید.

https://www.namayesh.com/v/tp44

پ.ن.1: به تمام کسانی که پادکست هلی تاک و موضوعش رو دوست دارند، پیشنهاد می‌کنم که اینستاگرام و تلگرام هلی تاک رو به عنوان مکمل محتوای پادکست دنبال کنن، که خیلی خوبه، نه تنها این محتوای تکمیلی در مورد هلی‌تاک وجود داره، بلکه پادکستهای دیگه‌ای هم هستن که هر وقت فرصتی پیش بیاد ازشون یاد می‌کنم. یکی از محتواهای تکمیلی هلی در اینستاگرام، لایوهای روز یکشنبه هست که هر کدوم قابلیت تبدیل شدن به یه اپیزود جذاب رو داره. مثلاً آخرین لایو هلی با احسان طریقت عزیز بود که هر دو بزرگوار در مورد نتایج تست گلوپ صحبت کردند و در آخر احسان نوید تولید پادکست جدیدی رو داد و ما رو هم از این بابت هیجان زده کرد.

پ.ن.2: صحبتهای امین حیایی که لینکش رو اینجا گذاشتم، از دو جنبه قابل بررسی هست. یکی همین قصه شکست و یکی دیگه داستان ترس از مرگ، که آقای حیایی بهش اشاره می‌کنه و اگر مثل من اهل گوش دادن به پادکست رواق باشید، می‌تونید برداشت اگزیستانسیالیستی هم از حرفهای امین حیایی داشته باشید.


معرهلیhttps://www.instagram.com/p/Bykhal8A4En/?utm_source=ig_web_copy_link