گشتی در بازار لوازم‌خانگی : عصاره گیر مولینکس مدل ZU255

هرکسی برای صبحانه به یک خوردنی خاص علاقه دارد، من عاشق آبمیوه تازه‌ام و در صبح‌هایی که کسل هستم هیچ چیز مثل صدای خرچ خرچ آبمیوه گیری من را از جایم بلند نمی‌کند:)

ولی به شرط آنکه شنیدن این صدا، به اندازه گرفتن یک لیوان آب سبزیجات باشد! در صورتی که طولانی تر شود حس می‌کنم یک مته در گوشم با دقت زیادی در حال کندوکاو است.

در کل صدای آبمیوه‌گیری برای هیچ کس خوشایند نیست و با روشن شدن دستگاه همه ترجیح می‌دهند از محوطه‌ی اطراف آن فرارکنند:) اما این صدا به دلیل وجه تمایز این نوع آبمیوه گیری با نمونه های مشابه است، موتور قدرتمند و سرعت بسیار بالای تیغه منجر به تولید این صدای بلند خواهد شد. اگرچه برندهای مطرح انواع آبمیوه‌گیری خانگی را در شمایل و کیفیت مختلف تولید می‌کنند اما این طور به نظر می‌رسد که قرار نیست تغییری در وضعیت صدای محصول حاصل شود!

اما با ورود عصاره گیرها به بازار لوازم خانگی این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. علاوه بر آن ویتامین و کیفیت میوه در عصاره گیر به خوبی حفظ شده و آبمیوه‌ای با بهترین کیفیت خواهید داشت.

خوشحال کننده است که عصاره گیرها در بازار لوازم خانگی به خوبی جای خود را باز کرده و طرفداران بسیاری هم پیدا کرده‌اند. امروز می‌خواهم به بررسی یکی از بهترین عصاره گیر‌های مولینکس مدل ZU255 بپردازم که شرکت هومینال آن را در اختیار من قرار داده است.

 امروز می‌خواهم به بررسی یکی از بهترین عصاره گیر‌های مولینکس مدل ZU255 بپردازم که شرکت هومینال آن را در اختیار من قرار داده است.
امروز می‌خواهم به بررسی یکی از بهترین عصاره گیر‌های مولینکس مدل ZU255 بپردازم که شرکت هومینال آن را در اختیار من قرار داده است.


عصاره گیر مولینکس مدل ZU255

صدای کم در عصاره گیرها، به دلیل حرکت آهسته آن است. اگر عجول هستید عصاره گیر به درد شما نمی‌خورد، چون با سرعتی بسیار پایین تر از آبمیوه گیری های خانگی کار می‌کند.

نحوه کار این دستگاه برایم خیلی جالب بود، به همین خاطر همان اول که این محصول را گرفتم، سراغ قسمت فنی آن رفتم. شاید برایتان جالب باشد که این دستگاه هیچ تیغه ی تیزی نداشته و تمام آبگیری را با یک قطعه مارپیچی بسیار بزرگ که در وسط فیلتر قرار گرفته، انجام می‌دهد.

تمام آبگیری را با یک قطعه مارپیچی بسیار بزرگ که در وسط فیلتر قرار گرفته، انجام می‌دهد.
تمام آبگیری را با یک قطعه مارپیچی بسیار بزرگ که در وسط فیلتر قرار گرفته، انجام می‌دهد.


باید قبل از کار با عصاره گیر میوه‌ها را به قطعات کوچکی تقسیم می‌کردم چون دهانه ورودی این عصاره گیر کوچک است. در ادامه دیدم که میوه‌ها به طور مستقیم وارد قطعه مارپیچی شده و با فشار و سرعت آهسته له می شوند، هر آنچه که از میوه قابل رد شدن از صافی باشد از فیلتر نارنجی رنگ آن خارج می‌شود.

نسبت به دستگاه آبمیوه گیری خانگی تفاله‌ی خشک و بسیار کمی تولید کرد و برای من که به طبیعی بودن آبمیوه اهمیت می دهم موضوع خوشحال کننده‌ای بود.

من از میوه‌هایی مثل توت فرنگی موز و هلو که آب زیادی ندارند هم استفاده کردم و نتیجه‌ی کار شگفت آور بود. تمام میوه از فیلتر ریز آن خارج شد و تفاله‌ی بسیار کمی تولید کرد. من از این میوه‌ها در آبمیوه گیری معمولی هم استفاده کردم که با چیزی جز حجم زیادی از تفاله مواجه نشدم. اما برای حل شدن این شالوده‌ی غلیظ، میوه آبداری مثل هویج اضافه کردم تا کمی غلظت آن را کم کرده و به خوبی از دهانه خروجی خارج شود.

بررسی فنی

عصاره گیر مولینکس با توان مصرفی 200 وات و 1 سرعت ثابت به آرامی میوه‌ها را آبگیری و تفاله‌ی آن را از دهانه ی دیگر خارج کرد. طبق گفته‌های شرکت مولینکس، چرخش موتور دستگاه با سرعت 60 دور بر دقیقه بسیار آرام و کم صدا حرکت می‌کند که من در عمل هم از نتیجه ی آن راضی بودم.

برای تست آن، یکبار حجم میوه را بیشتر از حد معمول وارد دستگاه کردم، به نظرم آمد میوه‌ها بین تیغه کمی گیر کرده و منجر به کند شدن کارایی دستگاه شد. با زدن کلید چرخش معکوس مشاهده کردم تیغه مارپیچی برعکس چرخیده و این مشکل برطرف شد. قابلیت چرخش معکوس در دستگاه‌هایی مثل عصاره گیر ویژگی جذاب و نجات دهنده ایست.

قابلیت چرخش معکوس در دستگاه‌هایی مثل عصاره گیر  ویژگی جذاب و نجات دهنده ایست.
قابلیت چرخش معکوس در دستگاه‌هایی مثل عصاره گیر ویژگی جذاب و نجات دهنده ایست.


طراحی ظاهری

عصاره گیر نسبت به آبمیوه گیری سبک‌تر است اما قطعات بسیار زیادی دارد، که از من انرژی زیادی برای شستن آن گرفت. اما طراحی بدنه آن از ترکیب پلاستیک شفاف و فلز را دوست داشتم.

درپوش پلاستیکی و مشکی رنگ در بالای دستگاه اگرچه دهانه‌ی ورودی کوچکی دارد اما به زیبایی کار افزوده است.

حرف آخر

کارکرد با این دستگاه برای من تجربه‌ی جذابی بود که به کمک تیم حرفه‌ای هومینال حاصل شد. من از کارایی و روش آب گیری میوه‌ها در آن بسیار راضی بودم، پس اگر به سلامت آبمیوه بیشتر از سریع بودن آن اهمیت می‌دهید این دستگاه را به شما هم پیشنهاد می‌کنم.