گشتی در بازار لوازم خانگی: قهوه ساز فیلیپس مدل HD7457

اینکه قهوه خور باشی و بلد باشی قهوه درست کنی، دو تا موضوع متفاوته!

من جزو آدمهایی بودم که خوب قهوه می‌خوردم ولی هیچ تشخیصی از نوع قهوه، مارک و نحوه درست کردن اش نداشتم. به نظرم همین که یک مزه‌ی تلخ دورهمی‌های ما را شیرین می‌کرد کافی بود:)

یکبار تصمیم گرفتم با نحوه درست کردن قهوه آشنا بشوم و از یکی از دوستانم که کافه دار مجربی هست کمک گرفتم، من را دعوت کرد به قسمت داخلی کافه و من برای اولین بار با دنیای قهوه و قهوه سازها آشنا شدم.

بنظرم خیلی جالب است که برای هر نوع قهوه به یک وسیله جداگانه نیاز است اما وقتی فهمیدم کارکردن با هر کدام از آن‌ها روش‌ها و قلق های خاص خودش را دارد بیشتر شگفت زده شدم .

همان تجربه کوتاه کافی بود تا من به این دستگاه های جذاب علاقمند شوم.

قهوه و اسپرسوسازها دستگاه‌های جدید و نوظهوری نیستند ولی از آنجایی که علاقمندان به قهوه روز به روز در حال افزایش است، دانستن نکات و اطلاعاتی از کارکرد آن برای کسانی که کمی کنجکاو باشند بسیار جذاب است.

به همین خاطر امروز می‌خواهم بررسی‌هایم از یک قهوه ساز با کیفیت که شرکت هومینال در اختیار من قرار داده را برایتان بگویم. شاید برایتان نحوه درست کردن قهوه فرانسه در قهوه ساز فیلیپس مدل HD7457 جالب باشد.

شاید برایتان نحوه درست کردن قهوه فرانسه در قهوه ساز فیلیپس مدل HD7457 جالب باشد.
شاید برایتان نحوه درست کردن قهوه فرانسه در قهوه ساز فیلیپس مدل HD7457 جالب باشد.


قهوه ساز فیلیپس مدل مدل HD7457

این قهوه ساز در دو رنگ سفید و مشکی ساخته شده که بنظر من رنگ سفید آن جذاب تر است.

برای خوردن قهوه کنار دوستانتان این قهوه ساز بسیار مناسب است چون می تواند 10 فنجان قهوه را همزمان آماده کند.

بدنه ی آن از پلاستیک ساخته شده که بسیار سبک است و هنگام جابجایی هیچ مشکلی نداشتم.

یک فیلتر سفید رنگ داخل دستگاه قرار گرفت که بایستی با پیمانه مخصوص به ازای هر نفر قهوه به آن اضافه کرد. اما مرحله جالب آن ریختن آب و نحوه ی عملکرد آن است.

برای تشخیص اینکه می‌خواهید چند فنجان قهوه آماده کنید، کافیست آب را به اندازه‌ی 3، 5، 10 یا 15 فنجان به مخزن داخلی دستگاه اضافه کنید. این مقدار آب از طریق روزنه‌ای در انتهای مخزن به قسمت پایینی دستگاه رفته و در سریع‌ترین زمان به دمای جوش می‌رسد. سپس این آب به کمک لوله‌ای بالا آمده و از طریق یک اسپری بسیار کوچک با سوراخ‌های ریز خارج می‌شود. مزیت دستگاه‌های قهوه ساز، فشارِ آب جوشی است که از بین پودر قهوه رد می‌شود. هرچه فشار این آب بیشتر باشد قهوه‌ی شما با کیفیت‌تر است.

اسپری که در بالای فیلتر قرار گرفته قابل حرکت است، به طوری که با باز کردن درب دستگاه کنار می‌رود (تا بتوانیم به فیلتر دسترسی داشته باشیم) و با بستن درب کاملا روی فیلتر و قهوه قرار می‌گیرد.

قوری آن با ظرفیت 2.1 لیتر برای 15 نفر مناسب است. قابلیت ضدچکه در قهوه ساز فیلیپس به این صورت است که با برداشت قوری از زیر دستگاه دریچه ورودیِ قهوه بسته شده و هیچ قطره‌ای از آن چکه نخواهد کرد.

قوری آن با ظرفیت 2.1 لیتر برای 15 نفر مناسب است.
قوری آن با ظرفیت 2.1 لیتر برای 15 نفر مناسب است.


در مشخصات محصول نوشته شده که هیچ سیستم گرم نگهدارنده‌ای ندارد اما توسط صفحه‌ی زیر قوری (که به‌نظر من سرامیکی آمد) گرما تا مدتی ماندگار شده و قهوه یمن سریعا سرد نشد.‌

توان مصرفی یا قدرت موتور دستگاه 920 وات بود که در تست عملی هم عملکرد خوبی داشت.

برای خوردن یک فنجان قهوه در قهوه ساز فیلیپس فقط کافیست دکمه‌ی پاور را زده و 10 دقیقه صبر کنید.

حرف آخر..

استفاده از این دستگاه تجربه خوبی بود که به کمک تیم حرفه‌ای هومینال محقق شد. من از نحوه کار آن راضی بودم و می‌توانم برای خرید آن را به شما هم پیشنهاد کنم.