تجربیات من از کلاس خصوصی آیلتس به صورت آنلاین

این روزها به اقتضای شرایط پیش آمده، آموزش وارد فاز جدیدی شده و اجبارا خیلی از مشاغل به صورت دورکاری و کلاسها به صورت آنلاین و مجازی برگزار میشه. اما نکته مثبتش اینه که تا قبل از این خیلی ها در مقابل برگزاری کلاس های آنلاین یا دورکاری مشاغل مقاومت میکردن. به یاد دارم وقتی برای مشتری هام توضیح میدادم کار من نیاز به حضور فیزیکی نداره و در هر نقطه ای از کره زمین باشم میتونم کاملا آنلاین پروژه ها را به انجام برسونم، بعضا کلاه بردار تلقی میشدم، چون متاسفانه سطح اعتماد در کشور ما کاهش پیدا کرده و کارفرماها ترجیح میدن که افراد در معرض دید اونا کار کنن. اما این داستان کرونا هیچ مزیتی هم نداشت، کمک کرد یاد بگیریم کلاس های آنلاین یا شغل های آنلاین کلاه برداری نیست!

من از سال گذشته در کلاس خصوصی آیلتس شرکت کردم و وقتی کرونا شیوع پیدا کرد مجبور شدیم کلاس را به صورت آنلاین برگزار کنیم (تا به همین الان که کلاسم به صورت آنلاین برگزار میشه). با وجود اینکه خودم فریلنسری کار میکنم و ارتباط برقرار کردن به صورت مجازی برام لذت بخشه اما چون شروع کلاس هام به صورت فیزیکی بود، تبدیل ناگهانی به کلاس آنلاین یکم برام سخت بود و باعث شده بود استرسم بیشتر بشه. برای خودم هم جالب بود چون فکر میکردم برام آسون باشه اما چون تا به حال تجربه شرکت در کلاس آنلاین زبان را نداشتم یکم استرس زا بود.

اما نکته جالبی که میخوام اینجا باهاتون به اشتراک بزارم اینه که به طرز باور نکردنی کمک کرد که اعتماد به نفس من در صحبت کردن افزایش پیدا کنه. تا قبل از اون فکر میکردم صحبت کردن رو در رو خیلی کمک کننده است اما تجربه چیز دیگه ای رو به من ثابت کرد. متوجه شدم که سرعت پیشرفت من بیشتر شده و اعتماد به نفسم خیلی بهبود پیدا کرده. (مثلا در عرض ۳ جلسه رسیدم به جایی که اینقدر حرف میزدم که استادم مجبور میشد صحبت منو قطع کنه، برامم مهم نبود چقدر خوب دارم حرف میزنم همینقدر که داشتم حرف میزدم راضیم میکرد)

شخصا فکر میکنم دلیلش این باشه که وقتی ما رو در رو صحبت میکنیم از تمام فیزیک بدنی مون، دست ها و صورت برای رسوندن منظورمون استفاده میکنیم و انرژی مون تقسیم میشه، به جای اینکه انرژی مون فقط صرف تمرکز روی یادگیری بشه اما در کلاس آنلاین این ابزارها برای برقراری ارتباط کمتر هستند و بیشتر تمرکز ما صرف اصل موضوع میشه یعنی یادگیری. انگار به نوعی اگر در یک کلاس فیزیکی از ۷۰ درصد تمرکزمون استفاده میکنیم در کلاس انلاین میتونیم این تمرکز رو به ۹۰ درصد برسونیم چون عوامل حواس پرتی کمتر هستند و هم اینکه ما میتونیم صرفا روی یک چیز واحد تمرکز کنیم یعنی یادگیری.

نکته مثبت دومش به نظرم اینه که فشار عصبی کمتری هم متحمل میشیم مثلا وقتی استادت ایرادت رو میگیره یا وقتی یه سوال احمقانه میپرسی باعث میشه کمتر خجالت بکشی و بروز بیرونی کمتری داشته باشی! و نکته مثبت دیگه اش اینه که نشستی توی خونه و در کمال آرامش و با لباس راحتی در یک فضای آروم (باید خانواده گرامی رو قبلش توجیه کنی که کلاس داری :/) کلاست رو شرکت می کنی. یعنی دیگه مجبور نیستی لباس بپوشی و حاضر بشی و بری سر کلاس و .... مخصوصا برای من که استاد آیلتس خانوم دارم و خیلی راحت و خوشگل میشینیم و با استادم کلاسم رو برگزار میکنیم.

نکته آخرم اینکه میتونید چیزی رو خواستید سرچ کنید وقتی همزمان دارید به استادتون گوش میدید یا اگر مثلا از اسکایپ برای کلاس هاتون استفاده میکنید گزینه زیر نویس اش (Caption) رو فعال کنید (اگر سر کلاس انگلیسی صحبت میکنید چون زبان فارسی رو پشتیبانی نمیکنه) تا ببینید چقدر تلفظ هاتون درسته یا اگر یک جایی حرف استادتون رو متوجه نشدید بتونید چک کنید.

اگرم تازه میخوایید آیلتس خوندن رو شروع کنید و میخوایید سر در بیارید چی به چیه، این صفحه پرسش و پاسخ آزمون آیلتس جواب همه سوالات بچه های آیلتس رو داده !

خوشحال میشم شما هم از تجربیات کلاس های آنلاین زبان تون بگید :)

موفق باشی ♥