5 اصل سئو سایت شخصی یا شرکتی

با سلام، من محمد رضا صفری ام از آژانس خاتون و با مهم ترین نکات سئو در رابطه با سایت های شرکتی یا شخصی ( سایت هایی که بجای محصول، خدمات ارائه میدن و یا برای دیده شدن برند، شخص و یا هدف های دیگه ایجاد می شن) در خدمت شمام. این نکات می تونه برای سایت های فروشگاهی ام به کار بره اما باید بصورت ویژه روی سایت های خدماتی پیاده بشه. بیاین سریع بریم سر اصل مطلب:


1- سرعت و Mobile Usibility سایت شرکتی (شخصی) رو اول از همه درست کنید:

معمولا این سایت های شرکتی و شخصی چون تعداد صفحات کمی دارن (مثله سایت فروشگاهی نیستن که چندین هزار صفحه برای محصولاتشون داشته باشن)، خیلی تو این مورد اذیت نمی شید. ولی یه نکته که من زیاد بهش برخوردم بحث موبایل فریندلی بودن صفحات شماس. حتما این موضوع رو در سرچ کنسول بررسی کنید. تا به خطایی از سمت موتور جستجوی گوگل برنخورید.

2- استراتژی مشخص برای جذب ترافیک در سایت شرکتی و شخصی داشته باشید:

بحث استراتژی داخل سئو خیلی گستردس و سعی می کنم تو یه مقاله دیگه کامل تر بیانش کنم. اما منظور از استراتژی در سایت شرکتی یا شخصی مشخص کردن نحوه افزایش بازدید سایته. بذارین با یک مثال روشن تون کنم. وقتی شما دارین برای سایت شرکتی یه برند کار بهینه سازی رو انجام می دید، در وهله اول ببینید چطور می خواین ترافیک بیشتری جذب کنید. این می تونه با استفاده از مقاله های مفید در قسمت وبلاگ سایت شرکت باشه، یا اگه مدیران شرکت افراد شناخته شده این با معرفی اون ها در صفحات سایت انجام بگیره و یا اصلا بیاین تو زمینه فعالیت شرکت نوشته های مختلف و کاربردی رو بیان کنید. در یک جمله "ببینید کاربر دنبال چیه و جذبش کنید".

3- ارزش ایجاد کنید و اعتماد سازی رو شروع کنید:

سایت شخصی یا شرکتی شما باید حس اعتماد و با ارزش بودن خودش رو به کاربر القا کنه. مثلا پر از تبلیغ و یا جمله های اقراغ آمیز نباشه. وقتی کاربر وارد سایت میشه در همون اول سعی کنید جذبش کنید. مثلا من وقتی دنبال یک سایت برای خوندن مقاله های جدید می گردم(منظورم بیشتر سایت های شخصیه) شاید اول به رزومه شخص توجه کنم و یا بعد به سراغ این برم که چه تاپیک هایی رو کار کرده در مقالاتش. پس شما زمان زیادی ندارید تا بازدید کننده سایتتون رو جذب کنید، بجنبید!!!!

4- سریع برید سر اصل مطلب، کار مخاطب رو به سرعت پیش ببرید:

در دنیای امروز سرعت در همه فرایند ها حرف اول رو می زنه. من قبلا روی یه سایت شرکتی کار می کردم که تو فضا آرایی و فضای سبز تخصص داشتن. اما وقتی کار روی این سایت رو شروع کردم متوجه شدم برای ارتباط با خودشون فقط یه شماره تماس گذاشتن. پس دست به کار شدم و با ایجاد یه فرم درخواست که مهم ترین نکات توش مشخص شده بود(مثلا آدرسشون ، نوع خدمتی که لازم داشتن، مشخص کردن قیمت در همون لحظه و...) وقرار دادنش در بالای صفحه آمار مشتریاشون به شدت افزایش پیدا کرد.(درسته که این وظیفه یه دیجیتال مارکتره اما در نظر داشته باشید که برای بیزینس ها و شرکت های کوچیک شما نقش همه کاره رو ایفا می کنید)


5- از سئو محلی(locall seo) در سطح استان و شهر غافل نشید:

سئو محلی مباحث گسترده ای داره و برای هر سایت فرق می کنه. باید ببینید سئوی محلی تون رو در چه سطحی می خواین عملی کنید(شهر، استان و یا کشور). این در تمام مراحل می تونه برای شما مزیت داشته باشه. هم در سرچ هایی که کاربر با نام شهر یا استان انجام می ده و هم خود گوگل که نتایج رو بصورت لوکال به کاربر نشون می ده. پس تا می تونید از این آپشن برای سایت های شخصی و شرکتی خودتون استفائه کنید.

مرسی که با من همراه بودید. اینا نکاتی بود که خودم در کار بهشون برخورده بودم و به نظرم مفید بود. حتما اگه چیزی رو مد نظر دارید با من به اشتراک بذارید.