به بهانه تولدت

سلام عزیزترینم تولدت مبارک! تولدت مبارک هم زاد ماه خودم سلام اردیبهشتی من راستی چه فرقی می کنه فروردینی باشی یا اردیبهشتی؟ شاید اصلا ماه ها مهم نیستن! مهم اینه که تو با آمدن بهار به دنیا سلام کردی با شکوفه زدن درختای گیلاس و بادوم چشمای قشنگت باز شدن. میگن اردیبهشت حال دل آسمون معلوم نیست یه روزایی خوبه آفتابی و آبیه، یه روزایی ابری میشه میباره. به نظر من حرف درستیه چون تو دقیقا آرامشت رو از روزای آفتابی و آرومش گرفتی خوشکلی چشات و از گل های قشنگ و رنگ رنگیش. گرمی نگاهت رو از خورشید داغش خلاصه همه خوبیاش سهم تو شده و ارث روزای بلا تکلیفیشم به من رسیده. روزایی که صبح آفتابی، ظهر ابری، شب بارونیه. به نظرم اگه همه دنیا باشه و تو رو به آغوش بگیره ولی وقتی اونی که باید باشه نیست انگار یتیمی غریبی هیچ کس رو نداری. راستی گفتم بارون یادته من با تو عاشق بارون و ترافیک شدم. روزایی که بارون میاد میزنم بیرون فقط میچرخم ولی خوب متاسفانه اینجا ترافیک نداره و جایی که تو نیستی بارونِ بدون ترافیک هم دلم رو باز نمی کنه‌. شبا رو دوست داشتم شبایی که واست می نوشتم صبح تا چشمامو باز می شد منتظر جوابت بودم.ولی این شبا دیگه کسی نیست که واسش بنویسم شبایی که عمقش به انتهای دنیا میرسه، شبایی که همه دنیا تعطیل میشه که با خودت رو راست باشی و به خودت میگی دیگه تظاهر به قوی بودن بسه حالا خودِخودتی راحت باش، شبا که تنهایی باز از راه می رسه می یاد خیمه میزنه روی دلم برای همین ناخودآگاه گریه ام میگیره یادم به حرفات می یوفته،یادته میگفتی تو فقط باید بخندی و بخندونی دلیل خنده های من پس کجایی تو زیر سقف کدوم خونه تسلای کدوم قلب تنهایی؟کی از همه جا و همه چیز واست حرف میزنه؟ کی موقع حرف زدن مات و مبهوت صدات می شه؟ کی واست از لحظه لحظه های زندگیش حرف میزنه؟ راستی امروز رفتم آرایشگاه موهامو مردونه کوتاه کردم آخه زن‌ ها وقتی لج می کنن دق و دلشون رو سر موهاشون خالی میکنن.هر روز صبح که از خواب بیدار می شدم اولین کاری که می کردم با کش مو دارشون میزدم چون اگه آزاد بودن رها تو رو لابه لاشون میدیدم الان دیگه راحت شدم دیگه ندارمشون‌. ولی خوب زهی خیال باطل! تو همه جا هستی توی تموم ماه هام تموم روزها و ساعت هام. نمیدونم شاید چون با تو بهترین خاطره هامو ساختم به تو غصه هامو گفتم، همیشه از دور هوامو داشتی، تو همونی هستی که با هیچ کس عوضت نمی کنم. نمیدونم توقع زیادیه اینکه فقط باشی حتی از دور، تو فقط باشی بدونم که هستی و حواست از دور به منِ.یادم نمیاد کجا خوندم ولی نوشته بود اگه میخوای هیچ وقت فراموش نشی از خودت خاطره بساز. اولا نمیفهمیدم چی میگه ولی الان با تمام وجود میفهممش وقتی هنوز با صدای زنگ ساعت ۶ از خواب بیدار میشم با اینکه هیچ کاری ندارم وقتی هر جا میرم تو رو اونجا می بینم و حضور گرمت رو احساس میکنم. کاش آدم ها شبیه حرف هایی بودن که میزدن. یا اگه کاری رو نمیتونستن انجام بدن هیچوقت نمیگفتن. تو نمیدونی مرور حرفات با قلب زخمی من چه میکنه. جای گله نیست روزگاره آدم ها فراموش کار هستند. ولی کاش این فراموشی به نسبت مساوی بین همه تقسیم می شد.

هنوزم عزیز ترین هستی! همزاد شکوفه های صورتی گیلاس،نیمه آفتابی اردیبهشت تولدت مبارک،همیشه آبی و آفتابی بمونی.