و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله . . ..
تو نیز گر بخفتی به از آنکه در پوستین خلق افتی(سعدی)

نبیند مدعی جز خویشتن را
ما به خودمان بسیار واله و شیداییم.
اگر کاری کنیم فقط همان را میبینیم زیرا چشممان به علت خودبینی ، نابینا شده است. اگر خداوند آن بیناییمان را باز گرداند متوجه میشویم که چقدر ناتوان و بی مقدار بوده ایم.
بزرگان و امامان ما اگرچه کاملترین بودند ولی همواره خود را ناتوان ترین و گنهکار ترین خلق در پیش خدا می دانستند تا لحظه ای متوجه خود و دچار عجب و خود پسندی نشوند.
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
<< باز گشت به فهرست سعدی >>
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
مطلبی دیگر از این انتشارات
چگونه قلب خود را آباد کنیم ؟(امام علی ع)
مطلبی دیگر از این انتشارات
از خودمان شروع کنیم
مطلبی دیگر از این انتشارات
چشم بینا بهتر از سیصد عصا(مولوی)