❤🔥❤

چند وقت پیش داشتم تیکه‌هایی از فیلم دلشکسته رو میدیدم و خوب یکی از فیلمایی هست که دوسش دارم شخصیت امیرعلی رو خیلی دوست داشتم اصلا باهاش انس میگرفتم ولی خوب اگه بخوام خودمو با نفس و امیرعلی مقایسه کنم تلاش میکنم باطنم رو شبیه امیرعلی کنم ولی ظاهرم شباهت غیرقابل‌انکاری با نفس داره😂.

فقط اون تیکش میگه خواهر نمیخوام خواهرم باشید میخوام نفسم باشید😂.

برام عجیب بود! این که نفس چطور تحت تاثیر قرار گرفت و تغییر عقیده داشت.خواستم بیام در موردش بنویسم ولی انگار مثل وقتایی که عطست میاد ولی نمیاد،هرچی فکر کردم چطوری توضیح بدم چیزی که میخوام بگم سرزبونم و در نتیجه روی قلمم نمیومد،هرچی ببشتر فکر میکردم بیشتر کلمات از ذهنم فرار میکردن تا اینکه یه روز فرداش اتفاقی کتاب زیباترین روح پرستنده امام سجاد رو باز کردم(از کتاب هایی که خیلی دوستش دارم!) و خوب به این مطلب رسیدم چیزی که سراسر فیلم میشد دید و نفس رو تحت تاثیر قرار داده بود چیزی نبود جز...

عشق

از اون زندان خویش پررنگه به بعد بخونید...

به نظر من احتمال اینکه انسان با قلبش تغییر کنه بیشتره؛چون که سیستم مغز اینجوری کار میکنه اول نتیجه میگیره بعد دلیل میتراشه حالا انسانی که دینو قبول نداره هزار و یک دلیل میاره که دین درست نیست چون قلبش با دین نیست و بهترین راه نه پاسخ دادن به شبهات بی انتهاش بلکه تحت تاثیر قرار دادن قلبشه!

قلب اینقدر مهمه که داخل قرآن میگه ما به شما چشم و گوش و قلب دادیم...

قُلْ هُوَ الَّذِي أَنْشَأَكُمْ وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ ۖ قَلِيلًا مَا تَشْكُرُونَ(ملک/۲۳)
بگو: اوست که شما را آفرید و برای شما گوش و دیده و دل قرار داد، ولی اندکی سپاس می گزارید.

و حتی دلیل گمراهی افراد رو دل مشغولی میدونه:

لاهِيَةً قُلُوبُهُمْ ۗ وَأَسَرُّوا النَّجْوَى الَّذِينَ ظَلَمُوا هَلْ هَٰذَا إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ ۖ أَفَتَأْتُونَ السِّحْرَ وَأَنْتُمْ تُبْصِرُونَ(انبیاء/۳)
دل هایشان [به امور مادی، خوشگذرانی و معصیت] مشغول است؛ و آنان که ستم پیشه اند رازگویی خود را پنهان داشتند [و گفتند:] آیا این پیامبر جز این است که بشری مانند شماست؟ آیا شما با چشم باز وشناخت وآگاهی به سوی سِحر می روید؟!

و حتی در قرآن به تفکر با قلب هم اشاره شده و از عوامل هدایت نام برده:

أَفَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَتَكُونَ لَهُمْ قُلُوبٌ يَعْقِلُونَ بِهَا أَوْ آذَانٌ يَسْمَعُونَ بِهَا ۖ فَإِنَّهَا لَا تَعْمَى الْأَبْصَارُ وَلَٰكِنْ تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِي فِي الصُّدُورِ(حج/۴۶)
آیا در زمین گردش نکرده اند تا برای آنان دل هایی [بیدار و بینا] پیدا شود که با آن بیندیشند یا گوش هایی که با آن [اندرزها را] بشنوند؟ حقیقت این است که دیده ها کور نیست بلکه دل هایی که در سینه هاست، کور است!


پ.ن:عیدتون مبارک:)🍀🌾