عادت خطرناکی به اسم "خود ارضایی"

شاید خیلی از جوون ها و نوجوون هایی که به خود ارضایی عادت کردن ندونن که این کار چقدر میتونه در آینده براشون مشکل ساز بشه. احتمالا خیلی هاشون گفتن خب چیکار کنیم نیاز بدن مون هست، یا مذهبی هاش بگن اگر خدا میخواست میلی به انجام این کارا نداشته باشیم اصلا همچین چیزی رو درون ما قرار نمیداد. اولا هر میلی که در انسان وجود داره، قرار نیست به هر طریقی که شده بهش پاسخ داد. خداوند اگر میلی در ما قرار داده، بهترین راه پاسخ به اون میل رو هم بهمون معرفی کرده و بهترین راه پاسخ به میل جنسی، ازدواج هست. الان کاری با این نداریم که ازدواج برای جوونای الان سخت شده و غیره که جواب بهش در این پست نمیگنجه.

شاید خیلی از افراد مجرد فکر کنن خود ارضایی فقط تا وقتی هست که مجرد هستن و بعد ازدواج دیگه ترکش میکنن چون همسری دارن که نیاز جنسی شون رو ارضا کنه. در حالی که اینطور نیست

همونطور که میبینید تو کتاب لذت با ذلت نوشته ۹ درصد ترک کردن ها به خاطر ازدواجه.

حالا لطفا نظرات افراد متاهلی که خودشون یا همسرشون هنوز دچار این عادت هستن رو بخونید:

سلام من چهار ساله ازدواج کردم از ۱۵ سالگی دچار خودارضایی شده بودم ولی نمی‌دونستم چیه بعدها فهمیدم اینکار گناهه و خیلی سخت بود ترکش و گاهی برمیگشت و چقدر عذاب می‌کشیدم و خودزنی میکردم از خودم متنفر بودم نماز نمیخوندم و دعا میکردم ازدواج کنم تا این گناه بزرگ رو انجام ندم نزدیک یک سال قبل ازدواج ترک کرده بودم و با توسل و ... همسر متدین و مذهبی خداوند بهم بخشیدن که هر روز علاقه ام بهشون بیشتر میشد و زندگی خوبی داشتیم تا اینکه تو بارداری فهمیدم همسرم خودارضایی میکنن خیلی داغون شدم اون بتی که از همسرم ساخته بودم شکست اون آدم مذهبی و با ایمان و نماز خون و هیئتی و ... که من رو اسمشون قسم می‌خوردم خیلی مشاوره رفتم که چکار کنم فکر میکردم شاید من از چشمش افتادم و این عذابم میداد ولی کم کم که پازل ها رو چیدم کنار هم فهمیدم ایشون از قبل ازدواج خودارضایی شدید داشتن و هنوزم بعد چهارسال ازدواج خودارضایی میکنن و من خیلی اذیت میشم نمی‌دونم چه کمکی میتونم بهشون بکنم حتی بعد رابطه بازم میرن سراغ فیلم پورن و خودارضایی یا من نیاز دارم از من دوری میکنن و خودارضایی میکنن حتی وقتی به خودم میرسم لباس زیبا و تحریک کننده میپوشیدم با بی حوصلگی میگفتن حوصله رابطه ندارن و من چقدر میشکستم و بعد می‌دیدم خودارضایی میکنن و تقریبا هر روز برای نماز صبح غسل میکردن 😔 یه مدت بعد تولد پسر اولم جاشون رو به بهانه نت عوض کردن و تا صبح می‌دیدم بیدارن و سرشون تو گوشی ولی به من که می‌رسید میگفتن خسته آن و حال ندارن چند باری نزدیک ۵ صبح دیدم هنوز بیدارن و با خودشون ور میرن طاقت نیاوردم رفتم بالا سرشون و زدم زیر گریه و گفتم دیگه دوستم نداری؟؟ بدون حرف میرفتن تو جاشون میخوابیدن و بعد بغلم میکردن و من آروم گریه میکردم و ایشون عذرخواهی میکردن ولی بازم این کارشون تکرار میشد
مشاوره زیاد رفتم آخرش گفتن این یه اعتیاد هست و تا خودش نخواد من کاری نمیتونم بکنم و نباید آنقدر بهم بریزم
فهمیدم وقتی استرس و فشار زندگی زیاد میشه گرایش ایشون به این فعل بیشتر میشه با اینکه مشکل خاصی باهم نداریم و من فقط سعی میکنم حرمت بینمون حفظ بشه و به روش نمیارم ولی ناخودآگاه میفهمم فلان کار رو کرده دیگه دوست ندارم به من دست بزنه یا یکم سرسنگین میشم باهاشون 😔
خیلی ناراحت کننده است کاش راهی بود غیرمستقیم می‌تونستم کمکشون کنم چون روی زندگیمون و علاقه امون و حتی رابطه امون اثر داره و مرد تلاش زیادی برای ارضا کردن همسرش نمیکنه و خودش سریع ارضا میشه و خب منی که قبلاً خودم خودارضایی میکردم خیلی باید تلاش کنم که دوباره دچارش نشم 😔
و هیچ چیز سختر از این نیست برای یک زن که کنار همسرش باشه و ایشون خودارضایی کنه هرچند به زبان ابراز علاقه کنه و براش پول خرج کنه و ...
کاش کلاس یا جزوه آیی بود برای متاهلین که دچار خودارضایی هستن
یعنی واقعا باید ما فقط بشینیم و نگاه کنیم؟

و نظر بعدی:

خیلی خجالت میکشم، شرمنده ام و رنج میبرم از گفتنش ولی چون ممکنه توی کانال بذارید برای عبرت آیندگان میگم.
من چون این لذتو چشیده بودم همسرم برام کافی نبود و بعد از ازدواج هم چند بار این کار رو انجام دادم😔
و آخرین بار که اون کار رو انجام دادم چند روز بعدش متوجه شدم باردارم😭
ضربه ی روحی بدی بود اینکه متوجه شدم علاوه بر آسیب بزرگی که به خانواده دونفره مون زدم این بار یه آسیب خیلی وحشتناک به عضو سوم خانواده مون زدم و در شروع بارداریم همچین خطای سهمگینی کردم😭😞
خیلی توبه کردم و دیگه انجامش نمیدم امیدوارم خدا منو ببخشه و بدی منو با خوبیِ خودش برای خانواده م جبران کنه

و نظرات زیاد دیگه از این دست که به نظرم همین دو مورد کفایت میکنه دیگه.

اولین و بهترین راه ترک خود ارضایی این هست که هرچیزی که باعث تحریک فرد میشه بذارتش کنار. حتی ممکنه یک شخص نه با دیدن فیلم های پورن، بلکه با دیدن یه صحنه ساده از یه فیلم تحریک بشه، بعضی پیج های اینستاگرام، بعضی آهنگ ها، تنهایی...همه این ها میتونه یه زنگ خطر باشه و باید قبل از اینکه این زنگ خطر خورده بشه از ورودی ذهن و چشم و گوش مراقبت کرد.

دختری که با پوشش نامناسب میاد بیرون و اندامش رو در معرض نمایش آقایون و پسرها میذاره، بدونه که داره گناه خیلی بزرگی مرتکب میشه و زندگی یه آدم دیگه رو به شدت تحت تاثیر قرار میده. این دختر ممکنه باعث بشه جنس مخالف میل شدید جنسی پیدا کنه و تحریک بشه و در اخر خود ارضایی کنه. و این گناهش به گردن انجام دهنده نیست فقط، بلکه به گردن کسی که باعث این کار شده هم هست.

میگید جمهوری اسلامی کاری کرده که دختر پسرها نتونن ازدواج کنن تا مجبور باشن برای رفع نیاز جنسی شون خود ارضایی کنن؟ جوابتون به متاهل هایی که خود ارضایی میکنن چیه؟ اونا که همسر دارن اونا چرا این کار رو میکنن؟ چون عادت کردن متاسفانه و اون جوون مجرد هم تا وقتی ازدواج نکرده به این عمل عادت میکنه و حتی بعد ازدواج هم به مشکل میخوره.

امیدوارم یه تلنگر برای اونایی که باید باشه بشه...


بخشی از این مطلب ( ۲ نظری که از افراد متاهل اورده شد و قسمت آماری از کتاب لذت با ذلت) از کانال ایتای اقای مهدی محمدی، مشاور باتجربه و متبحر ازدواج هست که تو کانال شون میتونید به صورت رایگان یا با تهیه کارگاه با قیمت های خیلی مناسب، جواب دغدغه های پیش از ازدواج و بعد از ازدواج تون رو بگیرید. هم برای افراد مجرد مناسبه هم متاهلین.