قدم قدم تا حرم ...


تصمیم گرفتم زیارت بامدادی شب شهادت ثامن الحجج را برای شما روایت کنم.

میای با هم بریم حرم؟

دستتو بده به من اینجا همون جاییه که می خوای.......



به سوی حرم...
به سوی حرم...


گروهی که از خانه تا حرم با پای دل رهسپارند
گروهی که از خانه تا حرم با پای دل رهسپارند


جای پارکی را به سختی پیدا کردیم و از ماشین فاصله گرفتیم،خیابان های منتهی به حرم همه بسته هستند و تنها پیاده می توان راه پیمود...

عشق که باشد کنار خیابان هم می خوابی...
عشق که باشد کنار خیابان هم می خوابی...
حجم ماشین های پارک شده در یک فرعی دور از حرم...
حجم ماشین های پارک شده در یک فرعی دور از حرم...


قدم قدم به سوی حرم...

مامانم اینا
مامانم اینا


من?
من?


نزدیک شدن به پایان کوچه?
نزدیک شدن به پایان کوچه?


بازار پر رونق
بازار پر رونق


موکب شربت آبلیمو و تخم شربتی...
موکب شربت آبلیمو و تخم شربتی...
سینه زنی در کنار موکب
سینه زنی در کنار موکب



از کنار موکب که گذشتیم اکثر افرادی که از رو به رو می آمدند ظروف یکبار مصرف غذا به دست داشتند گویا که جایی در همین نزدیکی نذری پخش می شد(نمیشد عکس بگیرم) خیابان پر شده بود از زباله های رنگارنگ گویا مردم حوصله نداشتند ظروف نذری خود را در سطل زباله بیاندازند.

چطوری کسی اینو از اینجا برنداشته از عجایب هفت گانه است.
چطوری کسی اینو از اینجا برنداشته از عجایب هفت گانه است.


رفتگران زحمتکش
رفتگران زحمتکش


هر چه به حرم نزدیک تر می شویم جمعیت بیشتر می شود همه به سوی یک هدف قدم بر می داریم...


و گنبد سبز به ما نوید می دهد که به حرم نزدیک شده ایم...

در این شب آنقدر با نامحرم برخورد کردم که به گمانم ثواب زیارت و گناه این برخورد ها با هم برابر شد....


گلدسته های حرم از دور نمایان می شود....

مقابل گلدسته ها میان جمعیت...
مقابل گلدسته ها میان جمعیت...
.السلام علیک یا علی ابن موسی
.السلام علیک یا علی ابن موسی

زائری که تنها به عشق امامش آمده و از جای خواب هم باکی ندارد....

عاشقانه ی امشب
عاشقانه ی امشب


به سوی صحن آزادی...



مردان در صحن(فضای باز)


زنان در رواق(فضای بسته)

ضریح مطهر
ضریح مطهر


و به پایان این شب پر نور نزدیک می شویم...

می آیند و ما می رویم.
می آیند و ما می رویم.

هنوز نرفته دلم تنگ می شود.

تنگ جمعیت
تنگ جمعیت
تنگ این آب
تنگ این آب
تنگ این عشق
تنگ این عشق



خدا حافظ ای یار و همسایه ام...
خدا حافظ ای یار و همسایه ام...

خداحافظ ای حافظ خانه ام

دلم را به این راه عادت بده

دعای شریف تو شد آرزو

رضا جان گرفتم به عشقت وضو






دیشب برای همه ی شما ویرگولی ها دعای ویژه کردم و دعای مخصوصی برای سه نفر،

کسی که به او قول داده بودم،کسی که به تازگی معلوم نیست فازش چیست؟و یکی از اصیل ترین ویرگولی ها...