لبخند!

لبخند‌ها هم می‌توانند کشنده باشند!
امشب بعد چند‌ وقت فیلم ترسناکی دیدیم به نام smile. این فیلم بیشتر از همه‌ی فیلم‌ها نشان داد لبخند‌ها می‌توانند ترسناک‌ترین باشند. قبلاً در فیلم‌های ترسناک زیادی لبخند ها دست‌مایه هراس بیشتر شخصیت‌ها و بیننده ها می‌شدند مثل فیلم" آن "همان دلقک دیوانه‌ی کشنده‌ی بچه‌ها یا فیلم درخشش که مرد نویسنده با لبخند جنون‌آمیزش و تبری در دست می‌خواست در را بشکند و دستش به زن و بچه‌اش برسد و با همان لبخند احمقانه در خونسردی کامل تکه‌تکه‌شان کند.
خلاصه لبخند ها بیش از خشم و گره به پیشانی انداختن و عربده‌کشی و چاقو‌کشی می‌هراساند و عنصر مهمی در فیلم‌های ترسناک هستند.
و حالا این فیلم که نامش هم لبخند برداشته و نشانه‌ی گل‌درشتش لبخند‌ِ کش‌دار مخوف است.
من و زهرا امشب حسابی لبخند های احمقانه و ترسناک حواله هم کردیم و خندیدیم. در هزارم ثانیه لبخندش به جِد ترسناک می‌شد و هر بار که به لبخند وسط فیلمش با آن دندان‌های خرگوشی خونین‌ش فکر می‌کنم در لحظه توأمان بند دلم پاره می‌شود و خنده‌ام می‌گیرد. یک لحظه فکر کردم نفرین این لبخند از تلویزیون بیرون زده! خوشحالم از با هم فیلم دیدن و با هم خاطره ساختن. چه چیزی مهم‌تر از خاطره ساختن است با هم؟!
برای همین همه‌ی کارهای باهمی را دوست دارم. هم‌خوانی، هم‌بینی، هم‌دلی و ...
همه‌ی اینها همراهی را در دل خود دارند.
راستی آنچه که یک لبخند را ترسناک، هراسناک، زیبا، جذاب، دلربا، فریبنده، افسون‌گر، اغواگر، شیطان و... جلوه می‌دهد، لب‌ها نیستند! چشم‌ها هستند.
و قسم به چشم‌ها! قسم به چشم‌های زلال حقیقت‌جو!
#واگویه‌
#مریم_جعفری_تفرشی