نکات ناب کتاب: کیمیاگر

کتاب کیمیاگر | ترجمۀ آرش حجازی
کتاب کیمیاگر | ترجمۀ آرش حجازی


به نام خدای مهربون و رزاق.

سلام دوستان.

خیلی خوش اومدین به این پُست.

خب.

آقا من همین چندساعت پیش، کتاب کیمیاگر رو تموم کردم.

این کتاب رو آقای پائولو کوئیلو نوشته و آقای آرش حجازی ترجمه کرده و آقای محسن نامجو هم صوتیش کرده.

کتاب جالبی بودش.

از لحاظ آهنگ اینا خیلی خفن کار کرده بودن.

دمشون گرم.

این کتاب، نسخه صوتیش، تقریبا 5 ساعته.

کتاب صوتی کیمیاگر
کتاب صوتی کیمیاگر


کتاب قشنگیه.

حالا من یه‌سری نکاتشو نوشتم که الان میریم باهم بررسی میکنیم.

خب.

بریم.

البته زیاد نیستن...

🎯نکات کتاب کیمیاگر👇

1. وقتی چیزی میخوای، تمام جهان دست به دست هم میده که تو به اون خواسته‌ات برسی.

2. زندگی یک جشن بزرگه. چون همیشه توی اون لحظه‌ای هست که توش داریم زندگی میکنیم.

3. بهترین راه یادگیری، عمل کردن است.

4. سوال‌های خوب بپرس.

5. هیچ قلبی، تا وقتی که در جستجوی رویاهاش باشه، هیچ‌وقت رنج نمی‌بره چون هر لحظۀ جستجو، لحظه ملاقات با خدا و ابدیته.

6. کسی که توی افسانه شخصی دیگران دخالت کنه، هیچ‌وقت افسانه شخصی خودشو کشف نمیکنه.


خب.

همین بود.

گزینه 6 میدونی خودمونیش چیه؟

اینه که: اینستا رو پاک کن و بیا متمرکز روی زندگی خودت کار کن.

به ما مربوط نیست که بقیه کجان و دارن چیکار میکنن.

مهم اینه که ما کجا هستیم و داریم چیکار میکنیم.

این جمله رو توی یکی از اپیزودها گفتم.

یادم نیست کدوم...

خدایا شکرت.

توی قسمت دوم سریال خلق کسب و کار هم درمورد این موضوع حرف زدیم.

اگه نخوندید، میتونید که برید همین الان بخونید.

خدایا شکرت.

این کتاب رو من خیلی وقت پیش شروع کردم به گوش دادن.

اما چون متمرکز روش کار نکردم، این شد که چندماه طول کشید.

یه نکته که یاد گرفتم از این مسیر یادگیری، اینه که متمرکز کار کن روی یک موضوع.

اینطوری خیلی قشنگ و باکیفیت و سریع اون موضوع رو به سرانجام می‌رسونی.

آره اینطور.

خدایا شکرت.

میدونی.

آدم وقتی کارهای نیمه‌تمومش رو تموم میکنه، اعتماد به نفس بیشتری میگیره!
پس حتما برو اول سراغ کارهایی که همینطوری ولشون کردی.

منم دارم این چیزا رو پاکسازی میکنم...

الهی شکرت.

دتس ایت.

بریم شکرگزاری.

🌞شکرگزاری👇

1. خدایا شکرت بابت گوش‌هایی که داریم.

2. خدایا شکرت بابت گوشی‌ای که داریم.

3. خدایا شکرت بابت امکاناتی که داریم.

4. خدایا شکرت که 80 سال پیش به دنیا نیومدیم.

5. خدایا شکرت توی مسیر رشد فردی هستیم.

6. خدایا شکرت که من دوستای باکیفیتی دارم.


الهی شکرت.

اگه نظری درمورد این کتاب دارید، خوشحال میشم که نظرتونو بدونم :)

فعلا یاعلی.

تاریخ: 15 خرداد 1403

** راستی توی کانال تلگرام(MrAminEsCh@) هم مطالب خوبی قرار میدم؛ گر خواستید یه سَری بزنید **


پادکست‌ها: پادکست داستان انگلیسی | پادکست MrAminEs | پادکست پندون
کتاب‌ها: رهایی از بختک سردرگمی | معجزه‌ی داکیومنت کردن
دونیت: قهوه مهمونم کن😁☕