کتاب این‌جا بدون مرد

کتاب «این‌جا بدون مرد» نوشته خانم مونا زارع است. این کتاب توسط نشر چشمه در 198 صفحه منتشر شده است. نسخه‌ای که من مطالعه کردم چاپ دوم کتاب بود که با قیمت 74 هزار تومان از طریق سایت شهرکتاب به صورت آنلاین سفارش دادم و چون در جشن کتاب ثبت نام کرده بودم نویسنده در ابتدای آن یادگاری برای من نوشته بود.

خانم مونا زارع سال 1369 در تهران به دنیا آمده و گرافیک خوانده اما عکاسی را دوست داشته و در انتها طنز نویس شده! اولین کتاب ایشان در سال 1396 با نام چگونه با پدرت آشنا شدم توسط نشر چشمه چاپ شده است.

این کتاب داستانی انتزاعی از انقراض مردان درسراسر دنیا است. اتفاقات در تهران امروز رخ می‌دهد و میترا، شیرین، آیدا و شراره دوستانی هستند که هنوز مردی در زندگی‌شان حضور دارد. داستان بسیار شیرین و ساده روایت می‌شود و اصول اصلی طنزنویسی در تمام قسمت‌ها رعایت شده است. استفاده از تیکه‌های ناب و خنده‌دار در داستان جذابت آنرا صد چندان کرده است. البته باید اعتراف کنم که با تمام خلاقیتی که خانم زارع در متن به خرج داده هر چه داستان به انتها نزدیک‌تر می‌شود محتوا ارزش خود را بیشتر از پیش از دست می‌دهد و جذابیت ابتدایی داستان کاملا از بین می‌رود. این اثر ارزش یکبار خواندن و خندیدن را دارد.