اولین قدمی که باید برای توسعۀ خود بردارید: ساخت هویتی برازندۀ خودتان!!

شاید همهۀ ما اولین قدم را انجام کارهای متفاوت و مفید و اضافه کردن آنها به بخش جدایی ناپذیر در زندگی روزمرۀ خود می‌دونیم اما به جرعت می تونم بهتون بگم این کار دصورتی اثر بخش می‌شه که در لیست بلند شما الویت دوم یا شاید سوم باشه تغییرات بزرگ برای مستمر شدنشون مثل هر کار دیگری نیاز به یک سری پیش نیاز ها دارند.

پیش نیاز‌هایی برای شما :

پیش نیازها واقعا خیلی گسترده تر از چیزین که من بخوام در چند کلمه بهتون بگم و بعد بوووممم معجزه رخ بده اما اینکه شما الان اینجا هستید ودارید این مغاله رو می خونید یعنی شما آمادۀ تغییر هستید و منم اینجام تا راهنماییتون کنم.
به صورت خلاصه شما به چندتا قلم مواد نیاز دارید که داخل گوشت و روحتون هک کنید :

1. ایمان(همینجا بگم که آقا جان من منظورم این نیست که بشینی یه گوشه و فقط ذهنی ایمان داشته باش و آرزو کن تا بشه خیرررررر جان دلم )
حالا منظور چیه؟
سوال خوبیه ؛منظور اینه کوچکترین کاریم که داری میکنی از ته دلت ایمان داشته باش که نتیجه میده. ورزش می کنی؟ایمان داشته باش که با ورزش بدنت ساخته می‌شه .درس می‌خونی؟ ایمان داشته باش که جز 20 نمی‌گیریو....

2.تفکر درست: تا یاد نگیری چجوری فکر کنی و نقشه بکشی توقع نداشته باش مسیر درست رو پیدا کنی جان دلم.

3. باید بتونی برنامه ریزی کنی: اصلا تا زیر و بم مسیر را نشناسی که نمی تونی توش بدویی . باید اول بفهمی کجایی و ‌کجا می خوای بری بعدم ببینی مسیرت چجوری قراره باشه.

4.شناخت موانع فراموش نشه: هیچ داستانی بدون دشمن و مشکل داستان نمیشه و داستانی هم که تو قهرمانشی 100 درصد موانع خودشو داره حالا یا دوستای سمی یا عادت های بد یا... باید همه رو اول بشناسی

5.هویت(مهم ترینش همینه جان دلم): چرا میگم مهم ترین؟ چون برعکس حرفی که همه امون باورش داریم :( اول یه ورزش کار خفن بشو بعد می تونی جار بزنی : من ورزشکارم!!) تا وقتی باور نکنی ورزشکاری تو ورزش حرفه ای نمی‌‌شی . به جرعت توهمه کار ها تا وقتی ذهنمون با این داستان که هویتش و زندگیش در این مسیر قراره شکل بگیره کنار نیاد تا ابد نسبت بهش گارد داره.

حالا چرا گارد داره؟
ذهن ما به صورت طبیعی می خواد به هر قیمتی از حیاط و زندگی شما حفاظت کنه پس 100 درصد نمی تونه به راحتی را تغییراتی که شما می خواید در زنگیتون اجرا کنید و باعث زحمت و سختی بیشتر شما میشه کنار بیاد پس میشه گفت وقتی شما رژیم جدیدی میگیرید و بعد از یه مدت ولش می کنید یا حتی وقتی سعی می کنید صبح ها زودتر بیدار شوید ولی بعد از یه مدت میل شما به خواب مانعش میشه مشکل از شما یا احمال کاریتون نیست فقط ذهن شما می خواد از شما مراقبت کنه همین و مطمئنن این اتفاق چیزی از ارزش های شما کم نمیکنه.

منظوراز هویت چیست و چرا مهمه؟
به زبان ساده بخوام بگم هویت هویت میشه اون کارکتری که الان دارید: آرمان‌هاتون ، سلیقه اتون و.... حالا نکته اینجاست جایی هویت شما مهم میشه که شما تصمیم‌های مهمتون را با هویت الان میگیرید. یعنی چی؟ یعنی شما از آدم و ذهنیتی که عاشق فست و فود و تا ظهر خوابیدنه می‌خواید ساعت 5 بلند شه ورزش کنه در حالی که ذهنش عادت داره به خواب زیاد حالا مشکل کجاس؟ اونجایی که میزان خوابت کم شده و ذهنت حس خطر میکنه.

پس فهمیدیم هویت مهمه چون بیشتر تصمیمات و عادات ما را شامل میشه.


حالا چیکار کنیم؟
خلاصه بخوام بگم ساخت هویت خیلی وسیع تر از اینه که الان بهتون بگم اما می تونم بگم کاری که باید برای شروع انجام بدید اینه اول ببینید هویت الانتون کیه یعنی همون سوال قدیمی من کیستم؟ مثلا من یه آدمم که روزانه 7 ساعت را تو فضای مجازی سپری می‌کنم ، اغلب غذاهام فست فودی و ناسالمه ، عادت دارم تا ساعت 12 ظهر بخوابم ، میزان درآمدم ماهانه 10تومنه و..... یعنی قشنگ زندگیتون را از زوایای مختلف برسی کنید و ببینید کجای راه هستید.(لطفا حتما بنویسید بخاطر خودتون میگم!!) بعد که هویت الان رو نوشتید و کاملا خودتون رو شناختید وقت اینه بفهمیم کی می خواید باشید یعنی بنویسید می خواید کی باشید؟ مثلا بنویسید من می خوام یه آدم ورزشکار باشم که وزنش 70 کیلوگرمه ، در زمینۀ مالی به درآمد 50 ملیون برسم و.... قشنگ از تمام زوایا ببینید کی می‌خواید باشید.


سخن آخر:
خب پس قرار شد :
1.بنویسید کی هستید؟
2.بنویسید کی قراره باشی؟
*بازم تاکید میکنم بنویسید تا ننویسید نمی تونید تجسم کنید و تصمیم بگیرید !!!*
شاید بگید خب نوشتیم بعد باید چیکار کنیم؟
خدمت شما که عرض کنم این وبلاگ قراره مرحله به مرحله در زمینه های مختلف در زندگی فعلی شما کمکتون کنه و باعث پیشرفت شما بشه نمه نمه ، آسه آسه، گاماس گاماس پس عجله نکنید هفته ی بعد همین موقع با یه مقالۀ دیگه میام با عنوان :(بهبود هویت و ارتقای شخصی ) توی اون مفصل راجبش بحث میکنیم .
و در آخر خیلی ممنونم که تا اینجا همراه وبلاگ مِبِر تو ( من برای تو) بودید خوشحال می‌‌شم بازم بهمون سر بزنید و اگه نظر ، سوال ، حرف و انتقادی دارید در کامنت ها باهامون در میون بزارید.

امروز همون گذشته‌ایه که در آینده حسرتش را می‌خورید.