زبان یکی از مشکلات رایج بعد از مهاجرت

ممکنه وقتی در کشور مادری تون سکونت دارید، نسبت به بعضی از اطرافیانتون دارای سطح زبان بالاتری باشید و این باعث بشه تصور کنید که زبانتون خوبه؛ ولی این‌طور نیست. حتی زمانی که به کلاس زبان میرید هم، ممکنه تا مدتی بعد از مهاجرت و  قرار گرفتن در محیط، نتونید به‌خوبی مفهوم خودتون رو برسونید. چون ادبیات محاوره خیلی متفاوته با چیزی که ما یاد میگیریم.

اگه بدون گرفتن مدرک زبان مهاجرت میکنید، اونطوری که باید ممکنه از پس فهم و درک زبان در محیط جدید برنیایید و تا مدت زیادی جملات و اصطلاحات رو ابتدا از فارسی ترجمه کنید و سپس بیان کنید. این امر به‌عنوان یکی از شایع ترین مشکلات بعد از مهاجرت باعث میشه عبارات نامفهومی رو به زبان‌ بیارید و یا به‌درستی مفهوم دیگران رو متوجه نشید. چی میشد اگه در کشور مقصد، همه کارهامون رو میتونستیم موقع ورود با هم وطن هامون انجام بدیم و کم کم در محیط جا بیفتیم!

خیلی اوقات به خاطر اینکه با کشور جدید آشنایی نداریم تا سال ها نمیدونستیم که از فلان خدمات میتونستیم بهره ببریم! کلاس های شهرداری برای تقویت زبان رایگان بوده! در تعطیلات رسمی اون کشور در میدانی که یه محله اون طرف تر بوده جشن سالانه برگزار میشده و ما خبر نداشتیم! و تنهایی کشیدیم و افسرده شدیم!!

کاش از قبل، ایرانی هایی که به کشور مقصد ما مهاجرت کردند میشناختیم! کاش در مورد مسائل قانونی که فلان مامور دولتی توضیح داد اما دقیق متوجه نشدیم و چقدر هم استرس کشیدیم، یک هموطن بود که سوال مون رو ازش میپرسیدیم! و یا مترجم همراه مون بود برای کارهای اداری... ما که مثل بقیه، دوست و آشنا توی این کشور نداشتیم خیلی طول میکشه تا با کشور آداپته بشیم!

اگه Migmate زودتر اومده بود، خیلی مشکلات دیگه م رو میتونستم زودتر حل کنم... با  Migmate تونستم سوپرمارکت ایرانی آنلاین کشور جدید رو بشناسم، آرایشگر ایرانی توی میدان اصلی محله ای که توش زندگی میکنم بوده و من نمیدونستم! کسب و کارهای خانگی شهری که توش هستم و ایرانی هستن از طریق Migmate شناختم. چقدر دلم میخواست آش درست کنم اما شهری که من توش هستم کشک نداشت که! باید از سوپر ایرانی میگرفتم که ازم دور بود. ولی یک کیترینگ پیدا کردم ک هر وقت هوس کنم ازش آش میگیرم ... دیگه برای مهاجرت کردن لازم نیس بقیه مثل ما سختی بکشن. زودتر میتونن با هموطن ها و هم زبان هاشون آشنا بشن و شاید خیلی از مقرراتی ک ما به خاطر رعایت نکردنش جریمه شدیم، اونها نشن!

میتونید آگهی هاتون هم مثل دیوار اضافه کنید و هموطن ها به هم کمک کنن و نیاز همدیگه رو برطرف کنن.

هم وطن هاتون رو با کسب و کارشون در Migmate پیدا کنید.

https://migmate.app