استخاره عجیب

من معمولا استخاره هایم را با اپلیکیشن میگیرم. استخاره یک عیبی دارد به اسم چوب، وقتی مانده ای چه تصمیم بگیری و نمیدانی چه تصمیم بگیری و به تو میگوید نرو... چوب به سراغت می آید و میگوید اگر میرفتی چه... گاه هم برعکس این پس بواسطه این چوب مرتب خدا را سرزنش نامحسوس میکنی که گناهی است برای خودش... عیب چوبین دوم نیز اینست وقتی به نتیجه عمل میرسی و میبینی به خطا رفته ای میگی کاش استخاره نمیگرفتم و گفته فلان چیز گوش میکردم. مثلا استخاره میکنم برم مشهد میرم مشهد جیبم را میزنند و میگویم کاش وقتی خوشم نمیامد برم سفر نمیرفتم استخاره دیگر چه بود... این هم چوبی است که انسان را میزند. چون استخاره در اصل خیر واقعی را میبیند ولی خودت چون آدم نیستی نمیفهمی... مثلا یکی از چوب هایی که از استخاره خوردم این بود که فلان جنس را خریدم نمیدانستم فروش میرود ولی به خاطر بهره مندی از چیزهایی باید یک چیزی میخریدم... آن جنس تاریخش بعدها گذشت و یک دانه هم نفروختیم خوب این هم چوبی است که ظاهرا خیرش معلوم نیست و غیب است... عوضش درس شد بفهمیم همیشه استخاره نکنیم و من دیگر در مورد خرید کردن استخاره نمیکنم. شاید این استخاره نتیجه اش این بود که من استخاره مرتب نکنم و از ضرر های هنگفت تر آینده جلو گیری شود ها ؟! چوب سوم این استخاره اینست که وقتی استخاره میکنید بهتر است به آن عمل کنید. پس اگر عمل نکنید دچار عذاب وجدان میشوید.

ولی در هر صورت استخاره دیگری به اسم استخاره عجیب است که برقش از حسن ظن به جهل مرکب عقلانی خودت از رابطه ات با خدا و ملکوت تشکیل میشود. تصویر کلمه الله یا تصویر یک ملکوتی مثل شهید یا غیره را در ذهنت مجسم میکنی و از او پاسخ سوالت را میخواهی و جوابی که به تو میدهد را قبول میکنی البته این شرایطی دارد که خودت دستت می آید. مثلا میپرسی این غذا را بخورم... میگوید آری... بعد کمی دیگر نگاه میکنی میگوید نه... بعد نگاه میکنی کدام یک بهتر به دلت نشست و کدام یک بیشتر با عقلت جور در می آید و کدام یک بیشتر بوی ملکوتی دارد و هزاران معیار عقلی دیگر را بررسی میکنی... بعد میفهمی این که این را نخورم بهتر به دلم نشست... به این دلیل که وقتی او گفت نه احساس بهتری داشتم. یا اینکه او وقتی گفت نه اشاره ای ناملموس به آن نه کرد...

حق بهتان میدهم عصبی بشوید و سراغ این استخاره نیایید. چون گاهی این استخاره حرف خود شیطان میشود و شما باید بوسیله عقل به پیکار شیطان بروید و گاه این استخاره حرف خود خداوند میشود ولی شما به دلیل نفسانیت با این حرف محاجه میکنید. گاه در این استخاره حرف های عجیبتر میشنوید که تصمیمتان در مورد استخاره عوض میشود. گاه نه آری به دلتان میچسبد نه نه و به این استخاره عمل نمیکنید... گاه میگوید آری ولی چون خوشتان نمی آید به آن عمل نمیکنید...

در عوض این استخاره عجیب که اصلا مجرب نیست و من به کسی آن را توصیه نمیکنم استخاره ایست که زیاد انجامش میدهم و خوشبختانه چوب بزند دردش کمتر از استخاره سنتی است. درضمن خوبی سومش خیلی خوب است اگر دلتان نخواهد طبق این استخاره عمل نکنید میتوانید عمل نکنید چون سنتی نیست... خوبست ؟

مثلا من در رخت خواب به خداوند گفتم خدایا کاری از من بخواه که فقط برای تو باشد... خداوند هم گفت هیچ چیز... من هاج و واج ماندم و بیخیال شدم. یکبار دیگر خواستم گفت بایست... خب عقل هم میگوید مسلما اگر به خاطر خدا بایستی خوبست پس به این استخاره عمل میکنم. البته گاهی هم این استخاره گمراه میکند میگوید بگیر بخواب... وقتی این را میشنوی به دلت می افتد که نکند در خوابیدن خیری نباشد. خب دقت کن این به دلت افتادن خودش ادامه استخاره است زیرا خداوند همه جا هست. پس دوباره سوالت را به نحو دیگری مطرح میکنی و در نهایت یا هاج و واج میمانی یا به نتیجه میرسی آن را انجام میدهی و چوب میخوری یا به نتیجه میرسی آن را انجام میدهی و به سعادتی میرسی...

من از این استخاره چوب زیاد خورده ام ولی هر بار چوب خورده ام حادثه خوبی پشت سرش اتفاق افتاد که ارزشش از آن چوب خوردن بیشتر بود... مثلا در خواب به من گفتند برو پیش علامه قاضی... بوسیله علامه قاضی مدتی استخاره میگرفتم و توسط این استخاره زندگی میکردم و سیروسلوک را تنظیم... یکباره علامه قاضی گفت آری متاسفانه ... این را گفت شک کردم و چند بار پرسیدم و آری شنیدم و بیخیال آن متاسفانه شدم... نتیجه چه شد؟ دیگر نتوانستم با علامه قاضی استخاره کنم چون با من قهر کرد. ولی حادثه خوب کجاست؟ چند روز بعد خوابی دیدم و خواب دیدم علامه قاضی به صورت واضح دارد با من حرف میزند و خیلی صفا داشت و گفت امام حسین گفت که چنین کنم با تو تا درس بگیری و از این حرفها... خیلی خوش گذشت... پس این استخاره عجیب وقتی چوب میزند به من خیر میرساند.

البته کسی که دلش محبت شر و ظالم و افراد ناباب داشته باشد با این استخاره گمراه تر میشود و کسی که دلش محبت خیر و افراد ملکوتی مثل شهدا و علامه ها و افراد قدر قدرت سیروسلوکی باشد با این استخاره کیف میکند مثل من... سوال داشتید در خدمتیم...